• Erla

Junibebisar 2016

Hoppar in här jag också då :) plusade sent för ett par veckor med min och min sambos första barn. Går in i vecka 7 nu och är beräknad enligt fl den 1/6. Har själv räknat och misstänker 5/6 :) är 26 år och bor i Mellerud. Försöker ta en vecka i taget och inte tänka så mycket på missfall osv.

Har börjat få mage redan och stor är den för att vara vecka 7. Kanske tvillingar tro? Hur vanligt är det när man inte har det i närmaste släkten?

• Erla
    Wielkip skrev 2015-10-11 14:28:21 följande:

Verkar bli svårt att dölja magen denna gången, tre täta graviditeter krävdes det för att ge mig annat än minimage, kul ändå! :D

Vilken vecka är du i? Har inga barn sedan tidigare och är i vecka 7 nu. Har lite mer mage än du så är också fundersam på hur länge jag kommer kunna gå innan någon säger något :P
  • Erla
    Wielkip skrev 2015-10-11 16:50:38 följande:

Jag är bara i 5+5, men med de två tidigare har jag inte ens fått "svullenmage", och gravidmagen kom inte fören runt/efter RUL, så jag är nöjd att det verkar bli tidigare nu :D har bakåtlutad livmoder och bär barnen "inuti" kroppen när jag är gravid, därav mindre mage än genomsnittet.

Jaha :) dåså. Hoppas jag kan dölja åtminstone till v12 och att det blir så att den bara är lite svullen. Då kanske det inte är så ovanligt med lite mage ändå då :)
  • Erla

Jag brukar drömma mycket annars också så själv kan jag inte säga att jag märker någon skillnad. Inatt drömde jag att jag bodde på en camping och hade en nyfödd ^^ jättemysigt förutom att det tydligen inte skulle finnas något vatten i kranarna under vinterhalvåret XD för övrigt störs jag inte så mycket av drömmarna så sömn får jag i alla fall :)

• Erla
    Catten skrev 2015-10-12 16:52:03 följande:

Jag vill verkligen träna för att må bra nu under graviditeten. Men jag orkar verkligen inte, är så trött och frusen, kroppen säger nej. Är i vecka 6, (5+2). Är jag ensam eller känner ngn mer som jag? Kommer min ork till träning komma?

Känner också som du, men vill så gärna röra på mig. Hoppas också att suget ska komma tillbaka :)
  • Erla
    Ankissen skrev 2015-10-12 20:19:32 följande:
    Molvärk är superviktigt och bra! Det är ju livmodern som växer och drar ihop sig. Det är ju en muskel. Det har jag lite nu och så och har haft med de andra två kidsen med.
    Men vad nervös jag blir nu! Väntar och väntar på att graviditeten ska börja kännas. Nästan så man liksom glömmer bort att man faktiskt fått två tydliga plus. Har någon gång känt av molvärk, men annars sitter allt i boobsen. Att kramas är fullständigt omöjligt och magen är ju rejält svullen. Det och att jag inte fått mensen och mina plus är de enda tecknen jag har på att jag är gravid (om jag nu är det). Tvivlar hela tiden och speciellt när jag läser här. Är i vecka 7 nu (6+2) och inser att det finns tusen saker som kan hända innan man får se pyret på RUL (som för övrigt känns otroligt avlägset).
  • Erla
    Ankissen skrev 2015-10-12 21:02:15 följande:
    Alla är olika! Min mamma kände ingen molvärk alls och fick två kids. Analysera inte så mycket, lättare sagt än gjort, jag vet! :)
    Jo man läser ju sånadär historier också, men svårt att inte tänka på alla om och men :P Försöker intala mig varje dag att ännu en dag utan mens och med ömma bröst är ett tecken på att det nog är något där inne ändå.
  • Erla

Usch nu blir jag supernervös! Satt precis på toa och kände att det rann till lite. Tittar ner och ser ca 1 tsk klarrött blod. Inga klumpar och inga smärtor men blir så orolig :( är inte sugen på att jobba imorgon ifall något drar igång.

• Erla
    Ankissen skrev 2015-10-14 22:16:41 följande:

Usch, håller tummarna för dig och hoppas allt går bra. Stanna hemma du om det känns bättre. Vilken vecka är du i? Kan du få VUL?

Tack. Hoppas ju fortfarande såklart. Är i v.7 (6+4) och ska till bm på tisdag så hoppas ju att det inte hänt något tills dess.
  • Erla
    Smälter skrev 2015-10-15 17:53:56 följande:

Jag har fått tipset av barnmorska att om man är orolig kan man göra ett digitalt gravtest. Eftersom jag är gravid med ivf görs ett vul runt v 7. Så om jag gör ett test lite då å då kan jag se på testet om veckorna ändrar sig. Har testet fastnat på tex v3-4 men jag vet att jag är i v6, ja då vet man att det inte gått så bra.

Tänkte också på det, men funderar på om det ens finns några test som visar mer än tre veckor :/
Svar på tråden Junibebisar 2016