Inlägg från: Emmaapersson |Visa alla inlägg
  • Emmaapersson

Junibebisar 2016

Hej :)
    Nu är även jag en i gänget med Bf i juni 2016!
    BF 15juni, andra barnet, 24 år.
    Ska bli så fantastiskt med ett syskon till min flicka på 4:)

• Emmaapersson

Säg att det spermierna lever i upp till 5 dagar, ägget blev befruktat på 6e dagen, och sedan kan det ta upp till 10 dagar innan ägget fäster sig. det är väl typ pågrund av detta men räknar +-2 veckor eller så?:)

Jag har haft bruna flytningar sen i tisdags kväll, det är inte alls mycket, men med min otur är det väl säkert början på missfall. Är i v7 (6+0) idag. Ska på mitt första VUL någonsin imorgon, är så super nervös :( någon annan som har haft/har bruna flytningar och det har gått bra för?

• Emmaapersson

Gjorde VUL idag, och dom såg INGENTING :( gravtesten visade fortfarande plus, dom såg ingen blödning. Men inte äns än hinnsäck. Ska tillbaka om en vecka, och dom kunde inte ge svar på vad som faktiskt har hänt. :(

• Emmaapersson

Jag hade den runt den 10 september, och enligt appen så skulle ägglossninmg ske tisdagen den 22/9 men jag kände inte av ägglossning symptomen förrän 26/27 någon gång, och kanske fäste ägget senare och jag är kortare gången. Det har jag alltid haft på känn. Men han sa nej, då skulle det synas något i det minsta.
    Jag tyckte dock att han var väldigt stressad, han tog in kameran upp,vänster,höger på en tidsperiod på absolut absolut Max 10sek. "Det finns ingenting, inte äns hinnsäck, jag ser någon slemhinna bara". Sen fick jag ta ett prov som visade gravid, och fick rådet att komma tillbaka om en vecka..
    Har ytterst lite bruna flytningar som inte lägger sig i trosorna, utan kommer väldigt lite när jag torkar mig eller för upp pappret lite i slidan. Ingen smärta över huvudtaget, och fortfarande ont i brösten.
    Har aldrig varit med om något liknande!! :(

Man läser ju massa fina historier om att andra tjejer varit med om exakt samma, kommer in några dagar senare och då syntes det helt plötsligt.

Men vill definitivt ha en ny läkare som kollar nästa gång, gick hem med mer oro och ovetande än innan. Så himla ledsamt :(

• Emmaapersson

Ja jag hoppas ju verkligen att det var såpass tidigt att det var därför det inte syntes någonting! Får vänta en olidligt lång vecka och hoppas på bättre svar :(

Han sa bara "får du minsta ont ska du ringa in akut" men han förklarade inte för mig. Tur man har familjeliv så man vet vad utomkveds är och vad man ska tänka på! :(

• Emmaapersson

Oj, igår var jag på VUL och beräknas vara i 6+2, men det syntes inget tecken på graviditet alls. Det första jag gjorde var att skriva här för att få stöttning innan jag överhuvud taget berättade för de närmsta jag känner.
    Och nu känner man sig helt plötsligt som ett smuts efter att ha läst vad som skrivits idag, för att man söker stöttning hos helt främmande människor som är i samma sits där vi alla vill ha friska barn i juni.

Svar på tråden Junibebisar 2016