Inlägg från: Pluttisen |Visa alla inlägg
  • Pluttisen

Junibebisar 2016

Hej hej allihopa :) här väntar jag mitt andra barn med min nya fästman som enligt tabellen är räknat att komma runt den 4:e Juni nästa år, är just nu i v. 6+4. 

Denna graviditet är inte detsamma som när jag väntade min son, super känslig mage och dålig tarm rörelse, har samtidigt blivit mer trött i ryggen och får ibland ilande känsla i vänstra höften.

• Pluttisen

Var hos Barnmorskan i fredags förra veckan och hon sade då att jag är i vecka 8, alltså 7+4 nu idag, så bebi keks är alltså beräknad just nu att komma runt den 10:e Juni.
    Det är mitt andra barn och allt har varit annorlunda, än så länge har jag sluppit illamåendet som jag hade förra graviditeten.
    Men har däremot fått problem med bäckenet lite smått, faktiskt lite mer för varje vecka beroende på hur och vad jag gör.
    Sen blir jag väldigt trött i benen och ryggen..samt är konstant hungrig!

• Pluttisen
    annieh897 skrev 2015-10-27 19:50:48 följande:

Tillbaka på jobbet på halvtid idag. Det gick helt ok, illamåendet höll sig i schack men det känns i kroppen ungefär som att jag håller på att återhämta mig från ordentlig influensa.

Men är det nån mer som har problem att äta för att precis allting smakar BLÄ?! Det finns ingenting som är gott.

Jag har svårt att laga mat, känner inget sug på mat man lagar själv och blir nästan illamående utav det.

Har jätte svårt för kyckling och hamburgare.

Enkla snabba rätter eller typ fika/frukost funkar bäst, typ yoghurt och fil, flingor, det är så konstigt och jobbigt, påverkar både plånboken och hushållet när man inte lagar så mycket "vanlig" daglig mat.

Försöker men man mår inte prima under lagningen.
  • Pluttisen
    Lutetzia skrev 2015-10-27 21:46:27 följande:

Jag har varit sååå slut idag. Sjukligt trött och fryser hela tiden. På morgonen var jag väldigt yr och fick hjärtklappning. Tror att det kan vara mitt låga blodvärde som ställer till det. Dessutom är jag så öm i huden.. Gjorde nästan ont att smörja in mig efter duschen. Någon annan som känner liknande?

Jag har varit sjukt trött i kroppen länge nu och blir snabbt trött och orkar inte lika mycket som jag gjorde innan jag blev gravid.

Jag har lågt blodvärde och tar tabletter nu, får se om det hjälper något. Fryser som vanligt fortfarande och sover med kläder, ute går man klädd som att det vore minus grader ute redan haha.
  • Pluttisen

Jag köpte mamma byxor idag, superskönt! mina vanliga byxor trycker numera för mycket mot buken, under buken så jag slog till redan nu på ett par, ångrar det inte.
    Nu måste man hitta nya mysbyxor också.

Finns det någon som bor runt örebro? :)

• Pluttisen
    primavolta skrev 2015-10-28 22:25:09 följande:

Jag funderar också på det, men känns som att man är nåt slags mellanting just nu. Inte normalmidja och inte heller riktig gravidmahe heller, svårt! Körde du på h&m?

Gå efter vad som känns bekvämast :)

Yes köpte ett par mjuka svarta jeans liknande byxor på h&m för 299:- riktiga jeans blir alldeles för tajt och gillar när det känns mjukt på kroppen, bra passform.
Svar på tråden Junibebisar 2016