Inlägg från: Äppeljuicen |Visa alla inlägg
  • Äppeljuicen

Junibebisar 2016

Nu vågar jag mig nog på att smyga in här. Väntade från början barn i april, dock blev det ett missfall I v. 8 (7+6) den 8 september. I förrgår kväll och igår morse plussade jag på nytt 37 dar efter missfallet började. :) idag fick jag positivt på ett digitalt från rfsu.

Vet inte när i Juni jag är beräknad då jag inte vet när befruktning har skett men gissar att runt 23:de kommer bli bf. Ska ringa bm på måndag för inskrivning igen och sen boka ul för att veta hur långt gången jag är. :)

• Äppeljuicen
    majpan skrev 2015-10-25 15:27:46 följande:

Någon som har något kul förslag på hur man kan berätta för familjen om bebisen? Funderar på att berätta på fredag då alla vi syskon ska hem till föräldrarna på middag. Hade egentligen tänkt vänta längre men det var ett sånt bra tillfälle plus att det är skönt att slippa låtsas må bra när jag bara "vill" kräkas och sova.

Idag berättade vi för mamma så här; Min sambo visade sina strumpor där det står "världens bästa" på ankeln och "pappa" under. Det tog ett antal sekunder för henne att låta poletten trilla ner men hon blev glad och tårögd. :) är dock kanske inte nått man gör för att berätta för alla, men kanske ger lite inspiration?:)
  • Äppeljuicen
    malin-pw skrev 2015-10-29 09:57:24 följande:

Är i v 8 nu. Förra veckan kom symtom som trötthet, otroligt ömma bröst, illamående som gjorde mig svag o åt i princip bara frukost samt svullen mage. Nu är de tredje dagen idag som symtomen har försvunnit. Läser på nätet på hälften av ställerna att de kan va fördröjt missfall o på andra sidor så står de att det är helt naturligt att symtom kommer o går. Känner mig sjukt oroli nu, bör ja vara de? Andra som varit me om liknande??

Känner samma sak med symtomen. Min gasig mage har lugnat sig en del för tillfället och brösten ömmar inte som de gjort innan, utan de gör lite ont bara. Blir också nojjig men försöker vifta bort det och fokusera på att jag väntat barn och inte mf igen. :) hoppas konstigt nog att symtomen kommer tillbaka. :')
  • Äppeljuicen

Vi ska ju få ett tidigt ul för att fastställa hur långt gången jag är. Enligt bm:s preliminära uträkning går jag in i v 8 idag och nästa besök hos bm (fortsättning på inskrivningssamtal då allt inte hanns med första besöket) är inte förrän 13 november och jag antar att det är då hon skickar remiss för ul. Det känns alldeles för långt bort nu när man blivit lite nojjig.

• Äppeljuicen
    tiinytoes skrev 2015-10-29 12:58:41 följande:

Kan man lägga upp foto från telefonen här? :)

Via Google Chrome på telefonen gör man det där.

• Äppeljuicen
    frestelsen skrev 2015-10-30 11:08:40 följande:

Kan ni ge er nu!!! Kan nån SVARA om de får ont i magen vid över ansträngning???. Orkar inte skriva inlägget en gång till, de finns någonstans mellen tjafsen...

Jag har inte kommit igång med träningen igen men utför någorlunda tunga lyft när jag arbetar. Känns dock som om jag sträcker en muskel i magen tillfälligt då. Kan återkomma när jag börjat styrketräna igen. :)
  • Äppeljuicen
    Wielkip skrev 2015-10-30 18:23:18 följande:

Kan man äta brieost om man fryser den innan? Eller går det inte att frysa och behålla den god Kanske?

Tror man kan äta den när den varit fryst. Vi fryser ner brie på jobbet hela tiden och jag tycker den smakar bra ändå. :)
  • Äppeljuicen
    Linda_ skrev 2015-10-31 10:09:46 följande:

Kan någon ge mig tips på vad man ska äta mot förstoppning? Det står att man ska äta katrinplommon men min mage klarar inte av att bryta ner fruktsocker så bra.

Jag strör krossade linfrön på min yoghurt på morgonen för att förebygga förstoppning. Annars är det bästa mot förstoppning motion och att dricka mycket. :)
  • Äppeljuicen
    Linda_ skrev 2015-10-31 11:53:05 följande:

Det gör jag också men det hjälper inte. Dricker massa vatten och tar långa promenader med :/

Fy :(. Kanske behöver hjälp med inolaxol eller nått annat?
  • Äppeljuicen

Ett tips är ju att tänka att vi inte känner varandra. Vi vet oftast inte om inlägg är menade att vara otrevliga eller om de bara är sakliga eftersom det är svårt att uttrycka samtalston i text. Sen kan man välja att låta någonting bli en pik eller så kan man bara strunta i det och inte ta åt sig.

:)

Idag har jag för övrigt haft en sådär jobbig illamående dag. Mått illa från och till, inte behövt kräkas men börjat svettas och sen har det gått över.

Svar på tråden Junibebisar 2016