• undrar80

Junibebisar 2016

Hej!
    Jag går in i v.6 på söndag (tror jag) väntar andra barnet som är beräknat till 18 juni :)
    Min son är född 2006, så det blir en sladdis.
    Jag har tack och lov inte mått illa än... känner mig bara yr emellanåt. Förra gången mådde jag så illa att jag vill spy, men det gick inte.

Men illamåendet kommer kanske snart :(  Läst att det är vanligt att det kommer runt v.7-8..

• undrar80

Min son har 3 bonussyskon som han träffar varannan vecka. Han önskar sig en lillebror. . En "riktig". Så vi får se om det blir syster eller bror :)

Jag tror att din dotter kommer bli jätteglad över att få ett syskon ???? Hur gammal är du? Jag har precis fyllt 35 och bor i Västra Götaland.

Typ 2 veckor innan jag blev gravid med sonen som föddes 2006 så hade jag ett tidigt missfall i v. 6-7. Så man är lite orolig nu också såklart..

• undrar80
    undrar80 skrev 2015-10-16 23:28:06 följande:

Min son har 3 bonussyskon som han träffar varannan vecka. Han önskar sig en lillebror. . En "riktig". Så vi får se om det blir syster eller bror :)

Jag tror att din dotter kommer bli jätteglad över att få ett syskon ???? Hur gammal är du? Jag har precis fyllt 35 och bor i Västra Götaland.

Typ 2 veckor innan jag blev gravid med sonen som föddes 2006 så hade jag ett tidigt missfall i v. 6-7. Så man är lite orolig nu också såklart..

Grus: Sorry.. det gick tydligen inte att använda smilegubbe från mobilen. ..det blev massa frågetecken istället. . Så istället för 4 frågetecken efter "få ett syskon " så skulle det vara en glad gubbe. . ;p
  • undrar80

Såå irriterande.. jag är spruträdd och var på vårdcentralen i måndags o de tog blod från fingret inför KUB. Nu fick jag brev att det måste tas om pga det var för lite blod.

Tog ni blodprov i fingret eller armen inför KUB?

• undrar80
    Familjen N skrev 2015-11-26 17:40:14 följande:
    Tog provet från armen. Hon fyllde ett rör som skulle skickas in.
    Ok, tack!
    När jag var där så sa jag att jag var spruträdd osv osv.. hon sa: men det här provet ska tas från fingret..
    Så jag hoppas att jag kan få ta från fingret nästa gång också men att hon bara tar lite mer då..
  • undrar80

Jag hade 136 i hb, och 16 i järn (samma som ferritin?).. Min bm ringde mig idag och sa att jag måste börja äta järntabletter (nefirix köpte jag), jag bävar lite. Jag ska ta den innan jag lägger mig tänkte jag.

• undrar80

Har varit på rul. Allt såg fint ut :) är beräknad till 17 juni.

Gemet pekar på könet.. vilket kön tror ni att det är? Barnmorskan sa vad hon trodde. Man kan googla ultrasound boy eller ultrasound girl så kan man jämföra.

Svar på tråden Junibebisar 2016