Inlägg från: doktorquinn |Visa alla inlägg
  • doktorquinn

Junibebisar 2016

Hej hej!

Jag testade för tre dagar sen och fick ett plus, baserat på min temperatur hade jag ägglossning den 25:e eller 26:e och då lär barnet komma kring den 20/6.

Jag är trettio år gammal och detta var allra första försöket. Jag tror faktiskt jag blev gravid vid första samlaget efter att vi kom överens om att sluta skydda oss :D Jag var fullständigt övertygad att det skulle ta flera månader, och särskilt eftersom detta var min första ägglossning efter p-ring, så när det dök upp två streck blev jag väldigt överraskad.
    Detta är min allra första graviditet. När jag var 22 försökte jag och min dåvarande kille i fyra månader innan vi bestämde oss för att vänta, och jag har sen dess haft en gnagande känsla av att jag antingen har svårt att bli gravid eller är infertil. Så fel jag hade!

• doktorquinn

Hallojsan, ny i tråden!

Jag är i vecka 16+2 med första och har RUL 15:e januari. Jag vet när jag hade ägglossning så jag tror BF är 17/6, men vi får se om jag blir korrigerad på UL. Barnet ska komma två veckor efter min examen :)

Är en av dem som inte mått det minsta illa, ätit vadsomhelst och magen har inte växt synbart än. Men jag kan själv känna livmodern med händerna utifrån, äntligen, så det är betryggande! Jag tycker att magen putar så jag har skaffat mammabyxor :)

Det som varit jobbigt är alla bråk med sambon. Jag tror det kommande föräldraskapet ställt mycket på sin spets och vi har alldeles för ofta haft rejäla högljudda bråk. Vi har bara varit ihop lite mer än ett år, och även om barnet är planerat och önskat så var vi inte beredda på att det skulle ske så fort (första försöket, hade ägglossning typ dagen efter att vi bestämde oss).

Svar på tråden Junibebisar 2016