• lindathe

Junibebisar 2016

Hej
    Är gärna med här.
    Fick ett tidigt  missfall för drygt en månad sen, måste ha blivit gravid direkt efteråt för igår fick vi ett nytt pluss. Glad
    Misstänkte det eftersom graviditetssymtomen kommit tillbaka, men vågade inte hoppas för mycket. Nu håller vi tummarna att det går vägen denna gång.
    Jag är 36 år, har två barn födda -00 och -06, och ett bonusbarn fött -06, förhoppningsvis blir vi då fyrabarnsfamilj till sommaren.

• lindathe
    annieh897 skrev 2015-10-19 13:34:06 följande:

Ringde 1177 för att höra vad de tyckte om att ta Postafen mot illamåendet eftersom jag inte kan äta ordentligt. De tyckte att jag mådde då pass dåligt att jag skulle besöka akuten så nu sitter jag där och väntar på att få träffa läkare... Kul start på veckan.

Oj, hoppas verkligen att det "bara" är graviditetsillamående och att det snart blir bättre.
  • lindathe
    Tiana skrev 2015-10-19 15:06:46 följande:

5+1 idag och rengöringsmedel luktar illa, vanlig Ajax spray... Skrattande

Samma här, sambon hade fått lova att städa efter något djur inatt, det "stank" rengöringsmedel i köket imorse. Det var vanligt rengöringsmedel han skurat med, jag klarade verkligen inte av lukten, fick bli frukost på jobbet.
  • lindathe
    Tiana skrev 2015-10-19 15:48:02 följande:
    Här satt vi på jobbet när en kollega torkat bordet och jag utbrister "vad för medel använde han egentligen?" Fick lite frågande blickar tillbaka. Får nog lära mig tänka innan jag öppnar munnen framöver hahaha
    Haha, dom måste ha funderat. Skrattande Fick frågan om jag var gravid av min bästa kollega i fredags. Jag mådde så illa, sade; Åh vad jag mår illla, och så gick jag och tog några pepparkakor då socker hjälper för mig. Andra gången jag gjorde samma sak frågade hon: - "Linda är du gravid"?
    Fick lov att svara: kanske, då jag inte testat än.

• lindathe

Missfall igen

Var gravid i september, testade den 13/9, BIM 16/9, det visade ett plus. Hann glädjas i en vecka, sedan började jag blöda 20/9 i vecka 6. Gjorde ett VUL som inte visade något foste. För någon vecka sen fick jag alla symptom igen, ont i brösten, illamående osv. Testade i söndags, fick ett plus, men började nu blöda igen. Missfall en gång till? Nästan precis samtidigt som förra gången. Det värsta är att jag knappt vill fortsätta försöka och testa, när det vänder så plötsligt. Har två barn sen tidigare, så jag kan tydligen få fullgångna graviditeter, hade ett utomkveds för 10 år sen.

• lindathe
    Hansson88 skrev 2015-10-20 19:15:28 följande:

En miljon kramar till dig!

Tack! :)
  • lindathe
    Orkide skrev 2015-10-20 19:35:42 följande:

Idag har jag träffat min två dagar gamla systerdotter Såå söt o doftar underbart

Tack! Hoppas få gå med i en annan bf-grupp så småningom :)
  • lindathe
    Inheaven skrev 2015-10-20 19:54:14 följande:

Men men men du vet inte om det här är ett missfall än, eller hur?

Nej, men det känns precis som sist. Blöder och har svag mensvärk. Hoppades så förra gången att det bara var en blödning, inget missfall, men som sagt inget syntes på VUL. :( Denna gång törs jag inte ens hoppas.
Svar på tråden Junibebisar 2016