• Junebaby

Junibebisar 2016

Här kommer en till.... BF 23 juni. Är i vecka 5 (4+4) men det är nog inte hundra eftersom min mens och ägglossning lever sitt eget liv. Jag mår väl helt ok än så länge, men har som en molande värk i ryggen som inte vill ge sig. Vill minnas att det va så förra gången också i början.

Det här blir mitt första barn i Sverige, min grabb som är född -13 var jag gravid och födde i USA så allt känns som nytt för mig även om det är andra barnet...

Vet nån hur man "bekräftar" själva graviditeten här? har fått för mig att man inte gör UL innan många veckor har gått.... Blir det bara till att göra ett till test när man går till läkaren?

• Junebaby
    lillmysan skrev 2015-10-20 09:33:08 följande:

Junebaby: då är vi beräknade på samma dag ???? jag är dock i 5+6 idaf :) men allt beror ju på cykellängd osv ;)

Du ringer närmsta barnmorskemottagning och ber om en tid gör inskrivning :)

Grattis!

Det verkar skilja sig lite mellan apparna...jag vet faktiskt inte när jag hade ÄL, bara när första dagen av senaste mensen var...så det är det jag räknade på.

ringde nyss och fick tid för samtal (ingen undersökning el UL) 4e november. känns jättelångt dit...blä. men ska jobba på tålamodet :)
  • Junebaby
    JaninaH skrev 2015-10-20 12:31:19 följande:

välkommen vecka 7 (6+0) dock tror jag inte att jag är så långt gången, hade mys 23e sep.. men ska på vul på torsdag så får se då! tog ett nytt test för att jag ville se om mitt hcg gått up, detta är resultatet ... 6 dagar sedan vs idag

vilken skillnad! Måste jag också testa. Har iofs bara testlagrets tester men det borde väl funka.
  • Junebaby

I min förra graviditet var jag inte illamående en endaste gång (gick också upp 15 härliga kilo, haha). Mådde helt enkelt lite för bra. Skrattande

Om nu illamåendet kommer, när kom det för er? Eller har det redan börjat?

• Junebaby
    frestelsen skrev 2015-10-22 15:29:52 följande:

Asså jag är hungrig HUNGRIG!! Idag är inte kul..

Nån som har bra nyttiga recept för preggofetton?

Vill proppa i mig choklad.. skulle vilja ta en aladin låda smälta ned o tycka över grädde.. fy fan..finns det nån typ av nyttig choklad som man kan göra? Typ kladfkaka på grus, bark o gräs?

åh gud ja dör så roligt!!!! Skrattande kanske toppa bark-kladdkakan med lite grädde?
Svar på tråden Junibebisar 2016