Inlägg från: aprilbebisen |Visa alla inlägg
  • aprilbebisen

Junibebisar 2016

Hoppar in här då jag plussade idag :)

Vi skulle egentligen haft en liten i februari men fick veta i vecka 12 att bebisen dött i vecka 7 + så fick ett ma och är såklart lite nervösare och känner inte samma lycka som när man plussat tidigare.

Om bebisen stannar så blir det tredje barnet <3

• aprilbebisen
    Juniloppan skrev 2015-10-23 06:11:03 följande:

Blev gravid i början av året och i fjärde månaden, v.14+6, var vi på vårt första ultraljud. Bm fann inget hjärtljud på grodan och ma kunde konstateras från vecka 6-7. Nu är jag f u l l s t ä n d i g t livrädd att det ska bli såhär för loppen som beräknas i juni...

Någon annan här som fått ma och det gått bra för sedan?

Eller någon som vet om man kan "kräva" VUL nu såhär tidigt?

Förstår att det känns jobbigt, fick göra en abort i början på augusti då ma konstaterades.. Skulle vart i v 12+ men bebisen hade stannat av i vecka 7+.

Jag fick veta igår att jag är gravid igen och ska på inskrivning om en månad. Kommer då va vi vecka 9 ca men ska kolla på gyn om jag kan få göra ett tidigt ul där innan typ vecka 7-8 för att se så det är ok.. 

Gjorde tidigt ul på gyn med andra barnet och då såg man en liten böna med tickande hjärta.. Ringde bara och förklarade att jag var orolig så fick jag en tid i vecka 6+ så borde fungera :)
  • aprilbebisen
    Taiga skrev 2015-10-23 12:58:16 följande:
    Jag måste fråga, hur funkar sånt där? Jag ska på hälsosamtal i Nov, sedan inskrivning. Första grav för mig. Det jag kan läsa mig till så får jag UL i v 17 typ, men hur vet man om det är MA innan? Jag är helhispig att jag ska behöva gå runt med ett dött foster ända till v 17, eftersom de inte kollar något innan den veckan. 
    Om du menar hur man vet att man har fått ma? Det märkte inte jag direkt fick ytters lite rosa på pappret en gång efter sex sen typ 10 timmar senare kom lite mer rosa.. så åkte till gyn även om dom sa på 1177 att det förmodligen vart så för man har sköra slemhinnor under graviditet. 
    Så gjorde dom en vanligt ul eftersom jag skulle vara i 12 + men så fick dom göra vaginalt då fostret inte var i 12 + och det visade sig att det hade dött i vecka 7.

Min kropp fortsatte att tro att det va gravid och mådde illa som vanligt va koma trött mm.. 

Vill man kolla innan så kan man boka privat ul eller göra kub om man vill det (inte hos alla kommuner) men annars får man vänta till vecka 18-20 ca för RUL :)

Vill bara vara tydlig med en sak att det är vanligt att blöda under graviditeten för man har sköra slemhinnor. Jag hade dock inte gjort det mina två andra graviditeter men har kompisar som blödit i hela sina och dom har fått fullt friska barn :)
  • aprilbebisen
    Taiga skrev 2015-10-23 13:45:29 följande:
    Aha, men då fanns det någon slags indikation på ma innan (det rosa på  pappret). Jag såg skräckscenarion rulla förbi om att jag skulle gå till vecka 18 med ett dött foster och inte ha en aning. Jag får inte göra KUB heller tyvärr. Privata UL verkar vara pissdyrt här också.
    Nope ingenting sista månaden, när fostret var dött växte tom tuttarna massor mådde lite mindre illa men spydde fortfarande dagligen.. men tror inte det är så vanligt.. man ska såklart tänka att man vänatar barn inte mf/ma <3
Svar på tråden Junibebisar 2016