• SSK13

Junibebisar 2016

Hej! Jag har precis fått positivt test och är i vecka 5 :) Hoppar gärna in här!

Har en flicka på nyss fyra år fyllda, BF 29-30 juni, jobbar som sjuksköterska.

• SSK13

Hej tjejer, har lite lugnande info!

Jag är sjuksköterska och har läst en kurs om obstretrik och gynekologi. Har precis börjat läsa om kurslitteraturen då det känns ännu mer intressant nu som gravid :)

Det står att det är ovanligt att se graviditeten så tidigt som i vecka 6, så ni som gjort VUL, andas ut och gör om det i vecka 8-9 då det med större säkerhet syns!

Vet inte vad du hette, men du som gjorde VUL där läkaren inte såg någonting men du ändå fick positiva graviditetstest, det är säkert för tidigt att se något ännu! Don't give up :)

• SSK13
    Jensan911 skrev 2015-10-25 12:11:04 följande:
    Min lilla älskling vecka 7+6 (i fredags). Armar och ben och ett hjärta som slog. Vilken enorm kärlek man redan känner till detta lilla knyte!
    Vackert! 
  • SSK13
    ntmas skrev 2015-10-25 12:34:50 följande:

Hej!
    Hoppar in här efter att plussat imorse! Vårt första barn!
    Enligt appen är bf den 21/6
    Är i v. 5+4 :)

Jippie! Grattis! 
  • SSK13
    ntmas skrev 2015-10-25 15:47:14 följande:

När har ni fått tid till ert första besök hos barnmorskan? :)

Jag tänkte ringa i vecka 7. Är i vecka 5 nu. Med min dotter ringde jag samma dag som jag plussade, vet inte varför men jag känner mig inte så stressad att boka tid ännu :)

Tänkte passa på att boka in VUL då också :)

• SSK13
    Zofster skrev 2015-10-25 21:57:54 följande:

Jag börjar få det jättesvårt att dölja det, magen börjar redan svullna och jag har helt klart gått upp i vikt . Är det så med andra barnet att det växer till ännu fortare?

Det tillsammans med mycket nyfikna väninnor (herregud kan knappt ej dricka en kväll utan att de frågar) gör att jag har lite svårt att dölja detta även om jag åtminstone vill göra det till efter KUB. 

Någon med bra tips eller bra ursäkter?