Inlägg från: En del av oss |Visa alla inlägg
  • En del av oss

Junibebisar 2016

Ankissen skrev 2015-10-24 09:54:14 följande:

Jag skulle verkligen behöva lite peppning. Jag testade med ett cv digital idag och fick samma resultat som för en vecka sen, 2-3, fast jag enligt appen går in i v7 idag och embryot slog om till fyra veckor för några dagar sen. Känns väldigt oroligt eftersom min mens varierade mkt med sen jag slutade med ppiller i våras. Medelcykeln var 28 dagar men kunde pendla mellan 24 och 31 dagar. Och jag tror enligt alla tecken, flytningar och tempning att jag hade äl på dag 10 redan och att cykeln bara skulle vara 24 dagar denna gång. Förra helgen trodde jag med att jag skulle få 3+, men när jag inte fick det nu heller blir jag himla nervös. :(

Kan tyvärr inte hjälpa dig men blir själv orolig nu då jag också hade tidig äl på dag 11 och testade positivt redan på dag 21 och brukar ha en cykel på 28-31 dagar att mitt CB digital inte kommer visa rätt samtidigt som jag läst här på FL att man inte ska veckoindikatorn på blodigt allvar att den kan visa fel.

Hoppas någon annan kunnig på detta kan svara dig bättre än jag kan.
  • En del av oss
    Ankissen skrev 2015-10-24 11:06:24 följande:

Jag hittade en tråd från 2013 där många fått 2-3 på sin veckoindikator trots att de bedömde att de var i v. 7. Jag tror att jag ska skita i att ta det sista testet i skåpet om jag kan. Vanliga cb ser så starka och fina ut så jag försöker ta fasta på det. Jäkla sket att det ska vara så oroligt i början. Jag vill bara bli sövd och vakna upp typ i vecka 13. :D

Ja denna oro är så påfrestande tung och jobbig och jag tycker tiden går så sakta. Har så svårt att njuta för jag är som dig och många andra superorolig för att få MF MA och skit. Har ju tyvärr sånt i bagaget,senaste var i september.

Jo känner samma, kan man inte spola fram tiden till slutet av december då man är i v.13-14.

Vet inte heller om jag kommer våga testa nåt mer med CB digital, tänkte ta nästa på fredag då jag har ett kvar och det ska då visa gravid 2-3 och gör det inte det blir man ju superervös.

Väntar du ditt andra barn? Jag väntar första och är i v.3+4 idag.
  • En del av oss
    Ankissen skrev 2015-10-24 12:05:36 följande:

När jag har tredje barnet i magen nu om allt går som det ska, men är gravid för femte gången. Jag hade ett mf i vecka sex och ett ma i vecka nio innan jag fick första barnet. Oron från då sitter i fast jag haft två lyckosamma graviditeter däremellan. Störigt, jag vill bara kunna njuta av denna lilla hoppsan. Det är så trist att få mf innan första barnet för då tappar man lite av sin naivitet och tro på att "detta går vägen". Det borde man få tro på!

Åh grattis till hoppsan. Här kallar vi den minimini. Jag är supernojjig, har en vän som tycker min oro är för mycket, det gjorde mig faktiskt väldigt ledsen när hon i stort sett bara suckar och inte alls förstår mig. Jag har varit med om 2 kemiska graviditeter som är supertidiga missfall och ett MA i v.7+ det var totalt fruktansvärt att gå runt och tro att man är gravid och sedan få reda på att graviditeten avstannat nästan på en gång bara några dagar efter jag testat positivt. Iofs så kändes det konstigt för jag hade inga symtom på att jag var gravid då förutom att mensen hade uteblivit då förstås. Ingen förstod mig då förrän jag sökte för riklig blödning. Var så bedrövligt ledsen när jag fick veta.

Nu hoppas jag på tredje gången gillt att jag äntligen ska ha turen på min sida och få bli mamma i sommar, men det är sååå långt dit och oron äter upp mig snart.

Precis, håller med man tar för givet vid ett positivt test att nu ska vi bli föräldrar, det gjorde jag med och så blir man så förkrossad när det inte gick vägen. Fy farao!

Ska du göra något VUL? Vi kanske inte ska skriva om vår oro i tråden och skrämmas utan vi kanske ska ta det via inbox. Vet inte riktigt hur forumet fungerar än då jag blev medlem igår.
  • En del av oss
    Tiana skrev 2015-10-24 13:12:50 följande:

Jag misstänker att jag projicerar lite, men just nu är min största fundering hut jag ska göra med inköp av vinterjacka. Slängde min i våras, och har stort behov av en ny nu när det börjar bli kallare.

Köpa en billig nu som funkar nån månad? Köpa en lite större som funkar nästan hela vintern (men om nåt går åt skogen som sen är för stor hela vintern)? Slå till på en gravidjacka direkt? 

Hur tänker ni?

Finns det gravid vinterjacka? Jag gick och köpte mig en parkas i small runt 3 veckor före plusset och hade tanken i huvudet men tänkte hur stor är chansen att jag kommer plussa och jag vill i väntan på det åtminstone se anständig ut och inte som en sunkig luffare. Räknar med att om allt går bra så kommer nog magen dyka upp i mitten av februari och man får väl hoppas på en lika mild vinter som senast eller ha en tjock tröja under och ha jackan öppen. Har iofs en kappa också, inte så tjock då men den rymmer nog en liten kula och sen hoppas jag på en betydligt behagligare värme i vår och försommar än det var i år.
  • En del av oss
    Tiana skrev 2015-10-24 13:44:17 följande:

Jodå, det finns :)

Jag tänker också lite att jag vill se bra ut, men ändå kommer jag inte till skott med att köpa jacka. Har provat och provat. Antar att det handlar om att jag har svårt att tro att jag faktiskt är gravid efter så lång tid som det tagit. 

Nån dag sen lyssnade jag på en diskussion om pojke/flicka och då trillade det ner att det faktiskt är ett barn det handlar om, inte bara ett plus hahahah

Det var mer än jag visste men det dröjer ju ett tag innan gravidmagen kommer så då kan nog jackan kännas för stor större delen av vintern.

Har också svårt att tro stundtals att jag faktiskt är gravid och har hemska tankar emellanåt att tänk om det inte går bra den här gången heller.

Ha ha jo det är ju ett barn man väntar och inte ett kön bara.
  • En del av oss
    Ankissen skrev 2015-10-24 13:44:38 följande:

Facebook kanske? Anki Fridell heter jag! :)

Joinat dig
  • En del av oss
    Erla skrev 2015-10-24 14:09:28 följande:

För mig är det tvärt om. Ont i brösten men ingen mensvärk. BM lugnade mig ganska rejält genom att berätta att det ser olika ut för alla.

Samma här brösten ömmar rejält igår kändes det ordentligt och gjorde så ont och idag knappt något, men det kommer och går.

Mensvärk hade jag precis efter ÄL i flera dagar och det högg långt ner i magen i livmodern vid hosta och det fick mig verkligen att börja hoppas att det kunde vara något vilket det är.
  • En del av oss
    rpl skrev 2015-10-24 19:08:44 följande:

Lider med er som är så oroliga och har missfall av olika slag i bagaget. Säger som min barnmorska sa till mig. Ca 20% av alla graviditeter slutar i missfall men i dessa procent räknas även de som aldrig upptäcks och de är den största delen. Har det tagit sig är det stor sannolikhet att du kommer gå hela vägen och så länge du har symptom är du gravid.

Jag undrade också med min lille hur man klarade av att vänta till RUL men jag gjorde 13 UL med min kille och var inte lugnare för det. Det konstiga för mig var att det var inte UL som gjorde att jag fattade. Så fort jag kände sparkarna så behövs inga UL för att fatta, då hade jag kontakt med den lille hela dagarna. 

Jag håller tummarna för er alla att ni får era juveler till sommaren. 

Tack detta fick mig att koppla av oron lite. Vill dock bara spola fram tiden till VUL den 19 nov och sen snabbspola till v.13 eller helst till RUL och sparkarna.
  • En del av oss
    Erla skrev 2015-10-24 19:23:14 följande:

Kände aldrig någon värk alls från början :) var lite runt BIM men annars har brösten varit mitt symptom :P högg endel när jag hostade eller på något annat vis spände de nedre magmusklerna på mig också och nu med ibland. Himla spännande att det kan vara så olika :)

Då har vi haft en del liknande symtom. Jo det känns helt konstigt att träna magen nu, då dom inre magmusklerna och bäckenbotten men tydligen jätteviktigt enligt min PT.

Nu känner jag mest bara av dom tokömma brösten.
  • En del av oss
    Lutetzia skrev 2015-10-24 19:25:14 följande:

Hej alla! Är glad över att kunna hoppa in här i tråden. Plussade i tisdags och är i v 4+4, bf 27 juni. Har tidigare 2 mf bakom mig och hoppas verkligen att detta nu är vår tur. Har ännu inte så många symtom, lätt molvärk till och från samt lätt ömmande bröstvårtor. På något sätt så vill man ju ha symtom och känna sig gravid på riktigt.

Håller med dig att man vill ha mycket symtom för att verkligen kunna tro på det och sedan när man väl har det så undrar man hur man kunde önska sig det ha ha
Svar på tråden Junibebisar 2016