• aomj

Junibebisar 2016

Någon här som är gravid efter upprepade missfall?

Är gravid nu efter 3 missfall sen april. Är också en sån som testar för att lugna nerverna, dock så ökar inte mina tester i styrka. De minskar inte heller som de gjort de andra gångerna, de har ett fortsatt svagt streck allihop. Gjort Clearblue digital också där jag fick gravid 1-2, men vad jag vet så är jag nog något längre gången än så. Antar att det är för att jag har lågt hcg... Vågar man ens hoppas att detta ska gå vägen? 

Förlåt för deppigt inlägg, men tänkte om någon kanske har varit i samma sits <3

• aomj
    Grus grus skrev 2015-10-22 13:18:20 följande:

Jag har haft två missfall i år, båda i v.10 även om ett var ett ma och upptäcktes på kub. Jag har sedan det sista missfallet varit sjukskriven för depression och har precis börjat jobba lite smått igen. Fått diagnos hypotyreos vilket de tror är orsaken till missfallen. Går på medicin som jag har fått öka dosen på nu när jag blev gravid igen då värdena ökade markant. Svårt att vara positiv den här graviditeten.

Tack för ditt svar :) ja det är jättesvårt. Har också varit sjukskriven men tänkte precis börja plugga för att komma på andra tankar. Är fortfarande inställd på det trots att jag är gravid nu, för tror inte att det kommer gå vägen denna gången heller. Är du också gravid nu? Vad skönt att de hittat en möjlig orsak! Håller alla tummar för dig. Vi hann inte påbörja vår utredning, men om det skiter sig denna gången så blir det utredning och paus i försökandet. Jag orkar liksom inte mer.
  • aomj

Tack för ditt svar! Jag "självmedicinerar" faktiskt med progesteronkräm och ca 60 mg albylminor (samma som trombyl) för att se om det kan hjälpa något. Vet att man inte ska mixtra med sånt själv, men jag har läst på väldigt mycket om det och är beredd att ta risken. Men som sagt, jag är väldigt förvirrad denna graviditet. Alla tester är lika svaga (fått plus på cb digital också) och min temp är längre än de andra graviditeterna. Så jag hoppas inte för mycket.

Men jag blir så otroligt glad över att höra att du fått barn efter 4 missfall <3 känns väldigt hoppfullt och jag blir superglad för din skull! Skönt att höra att det finns hopp även om detta inte heller vill gå vägen!

[quote=75908276][quote-nick]Sara222 skrev 2015-10-22 13:54:28 följande:[/quote-nick]Jag hade 4 missfall innan jag fick mina två barn. Är nu gravid med nr 3 och är i vecka 7. Jag fick progesteron och trombyl i båda mina lyckade graviditeter och även nu. Jag ska ta det fram till dess att moderkakan tar över produktionen, cirka i v 10. Be om det du med! Jag är övertygad om att det är det som hjälp mig att behålla mina graviditeter

• aomj

Har varit orolig för mina svaga tester med tanke på att jag gått igenom 3 missfall i år. Dom har varit konstant svaga, endast små knappt synbara ökningar. Testade igår morse och det var starkare än mina andra, och så testade jag nyss med typ 2 timmars urin och fick detta, enligt mig, superfina plus. Såhär starkt har jag aldrig fått under någon graviditet!

Men hur är detta test enligt er, starkt? Svagt? Normalt?

Misstänker att mina missfall berott på låga progesteronhalter (tror jag har problem med sköldkörteln) och har tagit progesteronkräm sen jag fick mitt plus. Så tänker om det liksom ökat långsamt innan pga det. Ska defenitivt ringa och be om vul imorgon, har snart sju fullgångna veckor så de borde ju kunna se om där är något.

• aomj
    Zofster skrev 2015-10-26 08:32:22 följande:

Håller tummarna att allt ser fint ut!

Har du kollat upp din sköldkörtel (dvs plodprov)? Om inte vill jag pusha dig att göra det snart! Jag som varit stabil på min sköldkörtelmedicin i snart 5 år måste ta blodprover varje månad nu och öka min dos så att jag inte riskerar missfall eller att något händer med fostret.

Tack för ditt svar!! Nej jag har inte det än, vi skulle påbörja vår missfallsutredning typ precis när jag fick reda på att jag var gravid.

Fick tid till ultraljud den 5 november och tänker ta min progesteronkräm flitigt tills dess, men ska försöka få tag på dom som står för min utredning om man snabbt som attans kan få ta ett sköldkörtelprov så de kan kolla det direkt. Annars är väl risken stor att något kommer gå fel :(
  • aomj
    Zofster skrev 2015-10-26 12:07:51 följande:

Det ska nog inte vara någon fara, men du kan kolla din sköldkörtel med ett blodprov hos din husläkare. 

Fick pratat med en sköterska, och tydligen hade de tagit tsh-prov i samband med att de kollade hCG efter mitt förra missfall. Tydligen så var värdet helt normalt, så det är ju bra :) som sagt fått tid till vul den 5e så tills dess ska jag försöka leva på som vanligt och inte oroa mig. Allt känns iaf bra änsålänge, ingen smärta, ingen blödning, små symptom som trötthet och tuttont :) Hoppas att jag kan göra er alla sällskap efter det! :)
  • aomj

Fått så himla konstiga ilningar i ländryggen nu ikväll. Även lite hugg och ilningar runt blygdbenet. Ringde 1177 och de sa att det kunde vara foglossning! Redan?! Jag är i vecka 8 imorgon. Är själv född i säte och har alltid varit överrörlig i mina höfter, men det känns väldigt konstigt att man kan få foglossning redan nu. 
    Nån annan som också har känningar i ligamenten? Skönt med värmedyna iallafall :)

Tänker på alla er med blödningar, det är så normalt att ni anar inte! Det händer sååå mycket med era kroppar nu för att göra plats för ert mirakel, allt är ömt och skört och med massa blodkärl och liknande. Eller hade det kanske varit "den tiden i månaden" ifall ni inte varit gravida? Det kan ge små blödningar, så som det gjorde för min svägerska. Det är oftast inga problem alls, det är som sagt helt normalt <3

• aomj
    Wielkip skrev 2015-10-26 21:51:45 följande:
    Väntar fortfarande på gynläkaren, men ger upp om en kvart, vill bara hem och sova.
    Där jag bor kan man åka in tidigt på morgonen direkt när KK-akut öppnar (8.00 är det hos oss) och då slipper man typ väntetid, och de kan göra vul på dig där :) säg till sköterskorna att du vill komma tillbaka så att läkaren kan vänta dig så går det ännu fortare! Har gjort så några gånger för att slippa sitta och vänta :)
Svar på tråden Junibebisar 2016