• Lunda

Junibebisar 2016

Hej alla nygravida!

Jag har följt gruppen här i ett par veckor nu och känner mig redo för mitt första inlägg.

Idag gick jag in i vecka 7 (6+0) med mitt och sambons andra barn. Bf är enligt mina uträkningar 18/6. Vi har en dotter som är född i januari 2014 och vi hoppas att allt går bra nu så hon får bli storasyster till sommaren :)

Jag är precis som många av er andra här sjukt nojjig över mf och ma. Analyserar min kropp hela tiden. Mitt enda konstanta symtom är ömma bröst. Ibland spänner det i brösten och gör lite ont i magen. Som en väldigt lätt mensvärk.

Min förra graviditet mådde jag väldigt bra i så det är väl inte så konstigt om det inte känns så mycket nu heller. Hoppas vi kan stötta varandra igenom denna för många jobbiga första tid. Det ska bli roligt att följa er allihopa :)

• Lunda
    princess77 skrev 2015-10-24 21:34:05 följande:

Nej jag tycker inte att man skall förneka sin oroa men alla är olika mycket oroliga och många gånger tror jag att man skrämmer upp varandra.

Jag trodde att denna tråden skulle handla om annat än MF. I så fall väljer att kliva ur ett par veckor för jag mår inte bra över att läsa om allas noja eftersom jag själv är orolig.

Jag menar mer att man kan försöka peppa varandra istället. Det är trots allt 80% av alla gravida som sedan föder barn så chansen är rätt stor att man inte får MF.

Jag har själv ett barn och ett missfall i v 13 bakom mig...

Håller med om att vi ska hjälpa varandra till positiva tankar. Oron blir större ju fler som uttrycker den.

Om vi alla blir bättre på att peppa och ge positiva ord blir nog oron samtidigt mindre.

Vi ska glädjas åt våra växande liv :)
  • Lunda

Någon mer av er som har barn innan som känner större oro i denna graviditeten?

Jag trodde man skulle känna sig lugnare när man reder gjort det en gång förut men istället är jag jätte orolig.

Försöker minnas vad jag hade för symtom med dottern och jämför. Men grejen är att jag har inga symtom alls mer än ömma bröst. Hade massa symtom med dottern.

Är så nojjig och blir samtidigt så trött på mig själv. Jag vill bara kunna njuta. Men det kommer väl :)

• Lunda

Skulle gärna vilja gå med i fb gruppen om man får. För visst fanns det en sån? :)

Svar på tråden Junibebisar 2016