• vixxen

Junibebisar 2016

Hej! Vad roligt med en grupp!
    Jag går in i vecka 7 (6+0) imorgon och beräknad den 22 juni.
    Men är så himla nervös, fick ett missfall precis innan denna graviditet så vill bara att veckorna ska gå. 

Är från Stockholm och är 32 år, om allt går vägen så väntar jag mitt första :)

• vixxen
    Linda_ skrev 2015-10-27 10:27:54 följande:
    Hej! Jag går också in i vecka 7 imorgon :) Du är inte ensam, har också fått ett missfall innan. Hoppas på bättre lycka den här gången :)
    Vad roligt!! Ja det kommer gå bra denna gång, det måste det :)
    Så du är också beräknad till den 22 juni? haha vad kul!
    Vart bor du någonstans?
  • vixxen
    Linda_ skrev 2015-10-27 10:43:27 följande:
    Det tror jag också :) Enligt appen så har jag BF den 21 juni. Jag bor i Södermanland (vill vara lite anonym), så vi bor inte så långt ifrån varandra :)
    Ja jag förstår:) Vi har inte heller berättat än vill vänta lite till. Ska på tidigt ultraljus i vecka nio så efter det så kommer det nog kännas mindre nervöst hoppas jag:)
  • vixxen
    Wielkip skrev 2015-10-27 10:44:05 följande:

Fått tid på gynmottagningen vid 14 idag, inga mer blödningar idag men vågar inte hoppas ändå.

Vad bra att du fått en tid, det kommer gå bra ska du se!
  • vixxen
    Linda_ skrev 2015-10-27 10:55:18 följande:
    Har du bokat tid på en privat mottagning då? Jag funderar också på att göra det :)
    Ja, gjorde det redan för två veckor sedan. Dels för att jag inte hann få någon mens efter mf men mest för att lugna nerverna :) Inget är ju säkert ändå men för mig skulle det kännas så skönt att veta att allt ser ok ut. Så tycker absolut att du ska ringa och boka. Kostar 600kr så värt!
  • vixxen
    Lutetzia skrev 2015-10-27 13:30:11 följande:
    Välkommen! Vi verkar ha en del gemensamt. Är också 32 från Sthlm och väntar mitt första, om allt går vägen. Har tidigare gått igenom ett ma och ett mf, så visst längtar man till att veckorna ska gå!
    Tack så mycket:) vad kul med en till från Stockholm! Vilken vecka är du i/när är du beräknad? Ja hade helt sovit tills vecka 12 och sluppit denna nedräkning :) Men snart är vi där!  Har du också gått med i facebook-gruppen?
  • vixxen
    Lutetzia skrev 2015-10-27 14:06:29 följande:
    Nej ingen FB-grupp, väntar nog med det ett tag. :)

Jag gick in i v5+0 så än är det väldigt tidigt. Vi fått tid för ultraljud den 18/11 (v 8+1). Skulle gärna spola fram tiden tills dess, har lite svårt att våga tro på graviditeten innan jag får se att det faktiskt är en pigg liten ärta där inne. 
    Ja jag förstår, känner igen känslan allt för väl. Men är så svårt för hjärnan säger en sak medan hjärtar säger en annan. Går in i vecka 7 (6+0) imorgon och har ultraljud den 12/11 så en vecka innan :). 
  • vixxen
    Wielkip skrev 2015-10-27 14:27:49 följande:

Hjärtat slog! Har föreliggande moderkaka igen dock, så kan vara det som blöder när den flyttar sig lite uppåt, hoppas verkligen det iaf. Det målade på bilden är moderkakan, livmodersöppningen är nedåt på bilden.

Vad skönt att höra!!!
Svar på tråden Junibebisar 2016