• Akire-84

Junibebisar 2016

Hej! Jag går in i vecka 7 imorgon och har bf 22 juni. Är vårt tredje barn. Är så trött så jag vet inte vart jag ska ta vägen :-/ hur mycket jag än vilar så hjälper det inte, minns inte när det brukar avta? Min mage börjar redan titta fram! Jag hoppas kunna dölja den på jobbet ett tag iaf då jag ska få förlängt vikariat.. När har ni tänkt berätta för jobbet?

• Akire-84
    Ankissen skrev 2015-10-28 10:09:21 följande:
    Jag ligger en vecka före dig nästan, går in i vecka åtta på fredag och väntar också mitt tredje barn. Jag är också sjukt trött. Är jag ledig sover jag lätt "middag" två gånger och sover ändå gott hela natten. Dagen efter är jag ändå trött. Min mage är också på väg fram, då pass att jobbet vet nu. De närmsta kollegorna och chefen (är lärare). Hoppas kunna dölja det hela för mina gymnasieelever i alla fall. Bf för mig är än då länge på deras studentdag, den 17/6, så det är lite häftigt! :) 
    Vad roligt :) hur gamla är dina barn? Jag jobbar inom sjukvården så har stor tröja på jobbet iaf. Vi har julfest på jobbet den 4 dec som jag anmält mig till men funderar på att bli "sjuk" för att slippa berätta..
  • Akire-84
    Ankissen skrev 2015-10-28 10:56:55 följande:
    De är ganska stora, så den nya lilla hoppsan blir en sladdis. Elliot är tio år snart, han fyller i november och Ella är sex år. Hon kommer hinna fylla sju i april innan hon får förmånen att bli storasyster. ;) Men de vet inget än, jag försöker dölja magen för dem och skyller på jobbet när jag är jättetrött. Tänkte de ska få veta efter kub när vi VET att det är en bebis där inne. Nu känns det ganska otroligt fortfarande! :) Hur gamla är dina? Har ni berättat?

Jag berättade på jobbet för jag kände mig så falsk med min lögn om varför jag inte drack kaffe längre och alla mina toabesök och mitt konstanta småätande. När man sitter tillsammans med andra på ett arbetsrum blir allt sånt så märkbart. 
    Våra tjejer blir 5 och 7 nästa sommar. Tänkte vänta lite med att berätta tills det känns mer säkert. Ska göra tidigt vul 10:de november så då hoppas jag se ett hjärta slå. Vi ska också göra kubtest. Känns så mysigt med en liten igen :) även om barnen nu är ganska självgående och man slipper vakna nätter, på't igen ba :)
  • Akire-84
    primavolta skrev 2015-10-28 17:14:39 följande:
    Jag har också bf 22/6 med tredje barnet. Känner igen mig i det du skriver. Också sjukligt trött. Somnat sittande i soffan vid åtta halv nio senaste kvällarna :/ magen är svullen, har svårt att knäppa brallorna.
    Alla på jobbet vet redan, men mer för att vi hanterar cytostatika dagligen och nu gör jag ju inte det när jag e gravid.
    Mina barn e 4 och 2 :)
    Kan inte bestämma mig om kubtest eller ej, vill egentligen bara göra det för att få se bebisen, men det blir ju lite fel anledning :)
    Vad roligt, då är vi i samma sits ungefär. Jag har vik till sista dec sen ska jag få förlängt. Så jag vill helst inte berätta förrän vi skrivit nya papper för säkerhetsskull. Jag är förvånad hur jag redan kan vara så svullen. Får nog gå upp en stl i jobbbyxor :) undrar om man kommer kunna jobba till slutet. Hur tänker du kring det?
  • Akire-84
    En del av oss skrev 2015-10-30 18:15:04 följande:

[quote=75940457][quote-nick]Ankissen skrev 2015-10-30 18:08:31 följande:[/quote-nick]

Jag har hoppat i ett par preggobyxor idag! Första dagen i vecka 8. Jag gör som nån skrev lite tidigare och viker mudden. Asskönt! Sen fick jag låna fyra tunikor med mycket vidd av mamma som jag kan gömma kulan bakom. Det syns verkligen på mig nu nämligen. :D

[/

Hur kan något på några mm/ cm synas redan? Det är inte tarmarna/ förstoppning/ gaser då?

Här är min mage pckså jättesvullen redan, i vecka 7. Är iofs barn nr 3. Klart det inte är bebisen som syns, vad spelar det för roll vad det är..
  • Akire-84
    Ankissen skrev 2015-11-03 17:17:36 följande:

Jag lämnar er tjejer. Min lilla hoppsan finns inte utan denna graviditet är en MA. Tid på gyn igen på fredag klockan halv åtta för att göra abort. Jag fick göra hemma med men beroende på en tidigare missfallsupplevelse valde jag sjukhuset. Vill dessutom undvika att genomföra processen inför mina barn. Lycka till med era graviditeter tjejer. Jag håller tummarna för er allihop.

Vad tråkigt, beklagar!
  • Akire-84
    En del av oss skrev 2015-11-05 17:08:46 följande:

Man måste väl få diskutera på ett diskussionsforum eller?

Om allt går bra går min dröm i uppfyllelse juni/juli 2016
    Jag tycker att du är väldigt otrevlig många gånger här, det förstör tråden!
Svar på tråden Junibebisar 2016