• knutten

Junibebisar 2016

första barnet, bf 16 juni.

27 år, blekinge

Hänger på denna tråden ????

• knutten

Hej tjejer!

Är i vecka 7, 6+4 idag. Ömma bröst, ständigt hungrig och lite molande värk..

Och sover fruktansvärt dåligt på nätterna.. Någon mer som känner igen sig i detta?

Kan vakna flera gånger varje natt, varför vet jag inte..

• knutten

Då var det min tur att bli orolig.. Igår kväll fick jag rosa/aprikosfärgade flytningar. Inte speciellt mycket, men ändå.. Man blir ju så rädd! Någon som också haft det? Idag har det varit ytterst lite i trosan.. Ingenting när jag torkat mig!

• knutten

Nej, jag avvaktar. Har fortfarande symtom och förhoppningsvis blir det inget mer. Väntar till VUL som är nästa fredag..

• knutten
    Inheaven skrev 2015-10-28 19:27:04 följande:

Räcker upp handen. Jaaaaag

Hur gick det för dig? Eller är du i den graviditeten nu? Vilken vecka är du i?
  • knutten

Tjejef, oroa er inte! Har 4 vänner och en syster som var gravida förra året! Ingen av dom hade minsta tillstymmelse till illamående och idag sitter dom alla med fina bebisar. Var glada att ni slipper det istället!

Jag oroade mig mycket precis i början.. Idag går vi in i vecka 8, har ömma bröst, lite molvärk men inte mycket mer. Jag tror jag har en liten pigg räka där inne, det får vi se på VUL om en vecka! Och skulle det inte vara så, så får vi försöka igen! Och då var det förmodligen menat.. Och jag kan inte påverka det överhuvudtaget! Njut av era graviditeter! Att oroa sig för morgondagen gör bara det tristare idag!

• knutten

Jag är i vecka 8+3 och ska på UL på fredag, då kommer jag vara i 9+0. Det är på emmakliniken i Malmö och det är som ett vanligt ultraljud, alltså utanpå magen. Dom säger väl att blåsan helst ska vara full när de gör undersökningen, för att lättare se fostret. Är spänd o nervös och håller alla tummar för att det ska se bra ut!

Ankissen, det behöver ju absolut inte vara något.. Håller tummarna!

• knutten

Beklagar verkligen Ankissen! ????

Vad har ni andra för flytningar? Mina är extremt rikliga, kritvita, nästan lite slemmiga.

Någon mer som känner yrsel, speciellt på morgonen?

• knutten

Vi har samma problem, med svensk/engelska namn. Vi har funderat på Hayley eller Olivia som flicknamn och Theodor, Elliot eller William som pojke.

Är i vecka 10 nu, inskrivning den 24/11. Eventuellt ett VUL den dagen också.. Men allt är säkert bra! Försöker tänka positivt!

Dock inte mycket illamående, mer trött, otroligt dåligt humör, svullen mage, ständigt hungrig o ömma bröst!

• knutten
    UK Jennie skrev 2015-11-15 10:21:22 följande:

Tack for forslagen - gillar bade August och Henrietta Inte like fortjust i Lilly, det ar sa vanligt har. Din farmor har tur som har ett sant tjusigt namn

Knutten bor du ocksa i England? Eller har du en engelsk man? Kul att prata med nan mer i samma sits! Fina namn tycker jag, men Olivia ar otroligt vanligt har, likasa Oliver. Tycker jag ar synd, Ollie hade varit pa var pojk-lista om det inte varit for det!

Jag har en sambo som är från Kanada, men vi bor i Sverige! :)
  • knutten

Jag har ett jävla humör! Min sambo börjar tröttna på mig! Haha! Han får stå ut ett tag till! Någon mer som märker av hår och naglar, att det växer och är mycket starkare än innan ni blev gravida?

• knutten

Ibland blir man så orolig att allt inte är bra! Jag har ju inte så mycket symtom, knappt inte mått illa alls.. Och en vecka kvar till UL! Någon som gjort VUL/UL som känner igen sig, och att allt faktiskt va bra iaf?

• knutten
    SSK13 skrev 2015-11-16 19:19:14 följande:

Är i samma situation som dig. Vul på onsdag. Känner inga symtom alls, har inte gjort det heller. Men vissa mår ju oförskämt bra så borde väl vara glad, även om det är svårt :)

Vilken vecka är du i?
  • knutten
    Ajvar skrev 2015-11-16 19:26:49 följande:

Im with ya! Mår som en prins och är inte alls tacksam för det. Skitorolig faktiskt. Tidigt UL (v9) på torsdag.. Rädd att kroppen bara lurats.

Vi får hålla tummarna att vi har livliga bebisar där inne och att vi är lyckligt lottade att må så bra! dock kanske vi inte ska säga för mycket, rätt som det är så ligger vi där över toaletten, haha!
  • knutten

Idag fick vi se vår bebis på UL! Blev framflyttad två dagar, 10+6. Bebisen var 39 mm. Helt underbar känsla när den låg där och sparkade!

• knutten
    annieh897 skrev 2015-11-29 12:47:50 följande:

Hur länge tänker ni fortsätta med folsyra? Har läst att det inte har nån effekt efter v 12, men har inte "vågat" sluta. Är i v 13 nu.

Min BM rekommenderade att fortsätta ändå, för barnets utveckling o för vår blodbildning. Det är ju inte farligt att fortsätta, så jag kommer nog köra graviditeten ut! Är i vecka 12 nu!
  • knutten

Jag är i vecka 12 och de enda symtomen jag har är ömma bröst o hunger. Dock har jag haft väldigt lite symtom hela tiden, men tror det är helt normalt att det kommer och går, och speciellt efter vecka 10/11! Oroa er inte tjejer, era bebisar mår säkert jättebra!

• knutten

Då var man vaken igen, efter att ha varit uppe o kissat! Hopplöst att inte kunna somna om igen! Fler som känner igen sig?

Angående att se kön tidigt så läste jag någonstans att man kunde se från vecka 14, om bebisen låg rätt!

Svar på tråden Junibebisar 2016