Junibebisar 2016
Hej alla! Plussade för lite mer än en vecka sen, är i vecka 6 nu. Har en son på snart sex år sedan tidigare. Hänger gärna med här. Känsla just nu: yr, trött, andfådd och sjukt lättirriterad. Ser fram emot den andra trimestern :).
Hej alla! Plussade för lite mer än en vecka sen, är i vecka 6 nu. Har en son på snart sex år sedan tidigare. Hänger gärna med här. Känsla just nu: yr, trött, andfådd och sjukt lättirriterad. Ser fram emot den andra trimestern :).
Tack Moneal!
Du menar i magen Linda? Det har inte jag heller, bara lite i fogarna. Fö är arg som ett bi, trött, tål inte kaffe, ont i brösten och dålig kondis, så symtomen kan jag inte ta miste på :).
Illamående, vad jag inte saknat dig! Mitt har slagit till med full kraft denna vecka (6) och jag vill helst inte göra någonting. Fattar inte hur jag ska klara typ fem veckor till, med massor på jobbet dessutom (och första utlandsresan med mannen, utan barn, på sex år om två veckor!) någon som har det likadant?
En av oss: tack du har rätt. Ska börja med postafen till att börja med, blev så överrumplad att jag inte ens tagit det. Hoppas att du får positiva besked nästa vecka! Jag har aldrig haft ett missfall, kan bara föreställa mig hur jobbigt det måste vara. Klart man blir orolig då. Det går helt säkert bra denna gång!
Pastöriserad ost är lugnt! Frusen vet jag inte. Jag har "jobbat" hemma idag, men är så trött, så trött...gick in i vecka 7 idag, tror jag. Funderar också på hur jag ska göra på jobbet, hade tänkt vänta till vecka 12, men kanske berättar innan om jag måste sjukskriva mig.
Har tyckt att jag varit förskonad från symtom, fram till nu. Har gråtit 30 minuter efter att AIK torskade guldet, fanns typ noll chans men hoppades ändå å nu kan jag inte sluta bete mig som: "en omogen fjant" (citat från mannen som inte står så högt i kurs just nu) han kan ha rätt????????????
Någon mer än jag som inte tänker göra några av dessa tester alls? Dels så är jag 31 och därmed ingen risk pga min ålder att få ett barn med tex downs syndrom. Sen så vill jag under inga omständigheter riskera missfall. Plus att jag har väldigt svårt att se att barnet i vår familj skulle vara mindre välkommet om det hade något handikapp. Nu har inte jag super bra koll på vilka åkommor testerna kan se men det finns ju även de som ingen kan ha en aning om innan födseln så man kan ju aldrig vara säker på ett friskt barn.
Dömmer absolut inte er som vill göra tester och så. Vi tänker alla olika och jag undrar mest om det finns någon annan som tänker som jag