Inlägg från: Mimosa123 |Visa alla inlägg
  • Mimosa123

Junibebisar 2016

Hej tjejer!

Plussade för några veckor sedan och är i vecka 8 (7+5). Har fått 1MF i vecka 9 och en dotter född 13 efter de. Har hållt låg profil här på forumet pga att jag började få bruna skräpiga flytningar för två veckor sedan kom de även mörkrött så jag räknade bort graviditen .. Men var in på vul i onsdags eftersom de övergick till brunt och väl där så såg man en helt normal graviditet och ett litet hjärta som slog.. Kan ju säga att man blev rätt överraskad när man var helt inställd på att "blod" betyder missfall.

Har fortfarande bruna flytningar men jag försöker inte tänka på de och hoppas den lilla vill stanna kvar???? Men de känns som det är värt att prata om eftersom alla verkar tro samma som jag och ser man i olika trådar så verkar de vara sjukt vanligt med färgade flytningar.

Är 27år och bor i Norrland????

• Mimosa123

Jag fick som svar att livmodern är skör från vecka 6-12 när den växer så mycket och därför är de vanligt med bruna/röda/rosa flytningar.. Så vida det inte gör jätteont och är färskt som aldrig avtar så är det ingen fara.. Jag hade väldigt rikliga förra veckan och ibland med koagulerat blod i men ändå så var de ingen fara..

Jag vet att de är lättare sagt än gjort att inte oroa sig..

• Mimosa123
    Wielkip skrev 2015-11-02 11:30:19 följande:

Hur mår alla ni som har haft blödningar, men inte missfall? Vi är ju ett par stycken :/ Jag har inte haft någon mer blödning efter vulet, hoppas det betyder att Mini-me lever gott där inne, och att vi går in i v10 (9+0) imorgon <3

För mig har det helt slutat med bruna flytningar, så det är skönt. Jag går också in i vecka 9+0 fast på onsdag :)
  • Mimosa123
    Ankissen skrev 2015-11-02 16:59:20 följande:

Nu är det min tur att blöda. Jäkla skit det som kändes som enda chansen till en bebis till och allt har känts så rätt denna gång. Har haft "mensvärk" sen jag vaknade och nu på eftermiddagen kom blödningen. :(

Men fy, förstår känslan!! Hoppas det är övergående.. Jag var helt säker på att de var ett MF men otroligt nog gick det bra så jag håller tummarna för dig.
Svar på tråden Junibebisar 2016