Inlägg från: Silvermia8 |Visa alla inlägg
  • Silvermia8

Junibebisar 2016

Hej.

Mia, 33 år, Stockholm. 1:a barnet och går in i vecka 8 imorgon. Bf 15 juni. :)

• Silvermia8

Är det någon av er andra som berättat på jobbet ännu?

Jag hade tänkt vänta tills efter årsskiftet iaf men har tyvärr en chef som just nu bedriver häxjakt på mig och det är massor med möten, orimliga deadlines, nekad semesteransökan för bröllopsresa (som han sen fick bevilja då jag hade mail från min förra chef där hon godkände semester i december redan i februari) samt bara en väldigt dålig attityd mot mig.

Min chef har varit tydlig sedan han tog över min region att han vill ha bort mig (fått 2 utköpserbjudanden under hösten som jag tackat nej till pga att jag och min man försökte bli gravida och lyckades rätt omgående då jag vill ha min SGI för FL).

Nu har min chef än en gång kallat till möte där även HR-avdelningen ska vara med (de har varit med då de tidigare utköpserbjudandena getts) och jag pratade idag med min BM och hon rådde mig till att berätta med den rådande stressen.

Hon menade på att om min chef (och HR-chef) är mänskliga kommer de att backa av lite om jag berättar.

Gick in i vecka 11 idag och hade tänkt att inte säga någon förrän efter nyår, men nu blev jag kluven.

Till saken hör att jag och maken åker på vår bröllopsresa nästa torsdag (v 12), är åter i sverige 18/12 (v14) och har ul och kub bokat den 18/12.

Jag jobbar 2 dagar under julveckan (v 15), ledig nyårsveckan (v 16), jobbar 2 dagar trettondagsveckan (v 17) och har ett veckomöte med min chef torsdagen veckan efter (v 18).

Hur skulle ni gjort? Berättat på mötet på torsdag eller hållt på det enligt tidplanen?

• Silvermia8
    fillidutt skrev 2015-12-16 10:26:10 följande:

V.15 nu. Någon mer än jag som inte gjort tidigt ul eller haft speciellt mkt symtom. Börjar ju undra om det verkligen finns någon där inne? Hahaha. Rutinultraljud 19/1 iaf. Evighetsväntan! :(

Känner igen mig!

Är i v14+3 nu och har RUL den 5/1 så jättesent tycker jag.

Vi ska göra KUB på fredag 18/12 så det blir iaf ett bevis att det finns någon därinne.

Är sjukt nervös för KUB men maken säger att det kommer gå fint. :)

Enda symptomet jag haft och fortfarande har är brösten. Det är smärtsamt och trodde inte man kunde ha så ont inuti brösten, men det kan man uppenbarligen. Som 2 klot med eld eller glöd. :(
Svar på tråden Junibebisar 2016