• spring

Junibebisar 2016

Hej! Hoppar också gärna in i tråden. Jag är i v. 6+4 och väntar mitt andra barn. Bf 25 juni. Jag var på vul igår och fick se ett pickande hjärta.

Är det någon här som har erfarenhet av NIPT-test? Jag kommer nog göra det när jag gått 10 fulla veckor.

• spring
    Mamma Lotta skrev 2015-11-04 18:10:53 följande:

Ska du göra NIPT privat för än så länge görs det inte av landstinget och det kostar runt 6-10000?

Japp har kontaktat fostertest.se och de tar 9500kr. Finns det någon som är billigare?
  • spring
    mallar skrev 2015-11-04 19:07:08 följande:

Vi har bokat NIPT den 16 nov. Kostar knappt 8000 på mamamia i sthlm. Snordyrt, men känns värt det. Var bor du?

Jag bor i Jönköping och ska isf göra det på distans. Kliniken ligger i Göteborg. Jag kanske kan göra det på distans från mamamia istället så sparar jag lite pengar. Ska ringa imorgon och kolla.
  • spring
    mallar skrev 2015-11-05 06:31:52 följande:

Vet att det är mkt billigare att göra nipt i köpenhamn. Kanske går att göra på distans där också? 

Fast hur gör de med UL då? Gör du det i jönköping först?

Japp ul gör jag i Jönköping. Har bokat in på en privat gynmottagning när jag är i v. 9+5. Fast behöver bara betala 300kr som ett vanligt besök. Ska nog kolla runt lite. Tack för tipset med Danmark.

Jag har bokat ul och sett till att jag kan göra blodprovet på min vårdcentral men testet är inte bokat så jag har möjlighet att välja vilken klinik jag vill.
  • spring
    mallar skrev 2015-11-04 19:07:08 följande:

Vi har bokat NIPT den 16 nov. Kostar knappt 8000 på mamamia i sthlm. Snordyrt, men känns värt det. Var bor du?

Vilken mamamia ska du göra hos i Sthlm. Ringde till en o de sa 8700kr.
Svar på tråden Junibebisar 2016