• Tile

Junibebisar 2016

Oj va härligt det är att läsa här. Känns skönt att höra med flera som har det lite jobbig.

Jag då, 30 år andra graviditeten förra var för ett år sedan men det blev missfall i v10 :(

Denna gång hoppas vi på bättre lycka. Just nu mår jag illa hela förmiddagen och har ont i brösten som blivit 2 storlekar större. Jag är i vecka 8 (7+5). Har halsbränna för jämnan. Har ni några tips på hur jag ska få bukt med illamående och halsbränna?

• Tile

Jo äta är ju det enklaste men det är svårt på jobbet. Just nu blir det godis som är lättare att smyga med. Inte det bästa kanske men det hjälper lite. Har inte sagt något på jobbet ännu. Känns för tidigt för mig. Vi är bara 3 st här. Är inte "kompis" med en av de andra så det känns jobbigt att säga pga det också. Vill inte vara för personlig.

• Tile
    Linda_ skrev 2015-11-18 13:12:57 följande:

Måste få skriva av mig lite.. Veckan som jag avskyr är här. Gick in i vecka 10 idag och sist jag var gravid så dog fostret i vecka 10 (9+3) och det upptäcktes i vecka 13. Jag drömmer att jag får missfall varje natt nu, det är hemskt. Mitt illamående har avtagit också. Trodde inte att jag skulle bli såhär orolig :( Har fått tid på tisdag för ett nytt VUL..

Känner med dig. Jag och min sambo är livrädd för ett till missfall. Det var hemsk att uppleva. Vi har haft svårt att bli med barn och har försökt länge utan att något hände. Så för ett år sedan blev jag gravid och lyckan var total. Dock blödde jag nästan varje dag. Lite sådär på pappret när jag var upp toa. Sedan i vecka 10 kom blodbad och vi fick åka in till akuten.

Denna gång blöder det inget alls så jag hoppas på bättre lycka men minnena finns kvar i kroppen. Läskiga tankar. Jag vill nästan bli sövd till vecka 13 eller 20 så jag slipper tänka på det.
  • Tile
    SSK13 skrev 2015-11-19 16:12:38 följande:

Hej.Tyvärr har det inte gått så bra för oss. Vi gick till KK akut i tisdags då jag fått lite blödning med små små klumpar i. De tittade med VUL och såg en fin hinnsäck men inget embryo. Tror de menade att jag kunde blivit gravid två veckor senare. Ska dit nästa fredag för att kolla igen.Blöder fortfarande vid varje toalettbesök och det kommer ibland små koagler, eller om det är lite av slemhinnan. Förstår att det är kört, skulle varit i vecka 7+5 i tisdags. Gråter om vartannat men är glad att det märktes så fort.Var egentligen bara glad i två av fyra veckor som jag visste om graviditeten. För de sista två märkte jag inte av några som helst symtom och kände mig väldigt ogravid. Tog två CB digital som visade "2-3 veckor" fast det skulle varit "3+". Tog ett sista test i tisdags då jag var 7+5 och det visade fortfarande "2-3 veckor". Så det är ett MA, embryot slutade nog utvecklas i vecka fem.Känns på ett sätt skönt. Alla dessa tecken som kunde bortförklaras var egentligen tecken på att något inte stod rätt till. Jag känner min kropp. På ett sätt hade jag kanske såklart önskat att jag inte alls kände min kropp och att jag var gravid trots blödningar, inga symtom och fel vecka på CB digital. Men nu vet vi att det inte står rätt till och nu hoppas jag att det blöder ut av sig själv. Vill börja om och känna att det känns "rätt" i nästa graviditet. Vet nu också att det är väldigt många med MF/MA. Ni som fått det, hur snabbt har ni blivit gravida efteråt?Lycka till ni andra gravida! Snart hoppas jag att det är vår tur.

Förstår och lider med dig! Det kommer säkert att gå bra för er snart igen! Ta bara hand om varandra och sörj om ni behöver det.
  • Tile

Går in i vecka 9 idag! Igår kom jag underfund med att jag inte var obeskrivligt trött! Kände bara gud så skönt att jag inte började gäspa vid 19 och somna på soffan en kvart senare. Däremot har jag svårt att vända mig på natten då brösten ilar som tokar!

Hur känner ni andra?

• Tile
    Ajvar skrev 2015-11-20 10:39:24 följande:

Nån som orkar förklara det där med v12? Minskar missfallsrisken efter 12+0 eller 13+1 eller vad gäller? Haha

Risken för missfall minskar efter vecka 12. Det minskar drastiskt. Folk väntar till vecka 13 eller så som läkare vill skiva 12+1.
Svar på tråden Junibebisar 2016