Junibebisar 2016
Hallå allihopa! Hoppar in här jag också!
V 13+1 idag. Bf 5 juni :D
Hallå allihopa! Hoppar in här jag också!
V 13+1 idag. Bf 5 juni :D
Jag är 11+3 och på morgonen det syns det bara lite om man vet var man ska kolla.. Men på kvällarna är jag så svullen så jag ser ut som jag ska ha trillingar :S
**
Någon annan här som har lite symptom/inga alls? Jag har ju aldrig mått illa, har ingen växtvärk i livmodern längre, Har bara lite större bröst än vanligt och är svullen om magen på kvällarna.. Blir ju helt nervös att det hänt något, känner mig helt ogravid. Trots 2 gravtest med starka plus och ingen mens så kan jag få för mig att jag är nog inte gravid ändå, det är säkert bara lite cancer eller nåt :S
Vecka 14 idag! Mår lika illa. Ska höra med bm om akupunktur. Nån som testat akupunktur mot graviditetsillamående?
Fick hem en ultraljudsmonitor idag.. Hörde bara min egen puls, på tre ställen. Sen ett konstigt ljud typ 5 cm under naveln, lät som att man hoppa hopprep ungefär. Någon som vet vad de kan vara? Nu blir jag ju orolig :(
Tror det är flödet i navelsträngen. Köpte också en doppler och ångrar mig så. Har bara hört min egen puls och navelsträngen men inget hjärta. Blir ju bara mer ångest än innan.
Min bm sa att man inte ska skaffa en sån då det kan göra en just orolig. Svårt att hitta på
Vissa innan v15 typ sa hon. Så tror det bara gör en mer nojig.
Någon som vet om man kan ha foglossning i v15? Jag har hemskt ont i midjan kan man säga, ut mot sidorna bak i ryggen och ner mot ljumskarna. Försökte gå en promenad idag, klarade 10 minuter sen kunde ja knappt röra mig..
Ja det kan en. Jag fick foglossning ganska snart efter jag testat positivt. (Har varit gravid förut med foglossning så jag visste direkt vad smärtan var för något.) Tack och lov försvann det efter några veckor, men jag räknar kallt med att det kommer tillbaka.
Går det inte över rekommenderar jag dig att köpa ett foglossningsbälte, obekvämt men det hjälper. Och eventuellt kolla med din BM vart du kan få hjälp, rehab, sjukgymnast eller liknande.