• Trisen

Junibebisar 2016

Hoppar gärna in här också!

Gick in i vecka 8 (7+0) idag, BF 21 juni :D

Första bebisen, och längtar så jag nästan spricker!

Har mått illa konstant senaste två veckorna, och vaknat flera nätter av magont, men nu börjar allt lugna sig igen.

• Trisen
    ntmas skrev 2015-11-04 21:42:58 följande:

Är också i vecka 8 (7+0) idag och BF 21 juni! :D

Vad roligt! :)

Hur har du mått hittills då?
  • Trisen
    ntmas skrev 2015-11-05 04:43:38 följande:

Rätt så bra faktiskt, blir lite orolig.

Men trött! Jätte spända bröst och svullen mage.

Hur mår du? :)

Skönt att inte ha så mycket besvär!

Jag mår väldigt bra nu, något spända bröst än, och lite svullen på kvällen.

Innan mådde jag konstant illa i två veckor, vilket va mindre kul, men verkar ha släppt nu faktiskt :D
  • Trisen
    ntmas skrev 2015-11-05 15:35:18 följande:

Vad skönt!!

Har du varit på MVC ännu? :)

Nae, ska dit på inskrivning 18/11, sen UL 15/12.

Du då? :D
  • Trisen
    ntmas skrev 2015-11-06 04:47:00 följande:

Spännande!

Har varit där men ska på UL den 14/12

Åh, va roligt! :)
  • Trisen
    Wildlings skrev 2015-11-07 09:21:56 följande:

Jag tror vi måste se att barn med downs syndrom kan kännas hemskt och skrämmande för vissa men inte alls för andra. Människor väljer att adoptera just barn med downs syndrom för dom vill ha just dom barnen. Jag tror vi måste vara öppna för att vi har olika förväntningar, tankar och drömmar om föräldraskap. Varje måste ta ett beslut rätt för den familjen och vi kan inte döma för att andra tar ett annat beslut.

Vi kan väl vara överens i tråden att vi gläds med varje mammas graviditet. Om det för den mamman inte spelar någon roll, om de är glada över sitt barn oavsett så vill jag vara glad med den mamman.

Bra skrivet! Alla har rätt att välja själva, utan att få kommentarer om vad som är rätt och fel.
  • Trisen

Är så avslappnad och nöjd idag!

Berättade under dagen för en av mina arbetsledare att jag var gravid. Berättade också att jag mått väldigt illa, och måste småäta lite mellan rasterna (vi får inte äta vid skrivborden), och gå på toaletten ett par gånger extra. Vi måste hålla en viss procent effektiv arbetstid, vilket sjunker snabbt när man ränner fram och tillbaka..

Han sa att allt va lugnt, jag får äta på plats och gå på toaletten så mycket jag behöver. Sen blev han även väldigt glad, och frågade massor om hur långt jag gått osv. Behövde bara få dela med mig lite av lyckan!

Hur många av er andra har berättat på jobbet?

:)

• Trisen
    2013januari skrev 2015-11-16 17:35:09 följande:

Det är så härligt när man får ett sånt bemötande. Betyder så mkt när ens närmsta chef förstår. Jag berättade för nån vecka sen och tur det eftersom jag nu är sjukskriven för detta vedervärdiga illamående. Vad jobbar du med?

Ja, känns verkligen som en stor lättnad!

Jag jobbar som telefonintervjuare just nu. Så sitter och ringer företag och frågar massor om bl.a. Hur nöjda dom är med andra samarbetande företag. Sen sitter jag även och ringer på posten för att kolla upp leveranser.

Och jag måste som sagt ringa nästan hela tiden för att hålla uppe effektiviteten, men nu behöver jag inte tänka på det lika mycket :)

Så skönt för dig att jobbet vet nu varför du måste vara hemma!
  • Trisen

En del av oss.

Stort grattis till dig! Måste vara skönt att få ett sånt positivt besked, är glad för din skull!

Hoppas du kan slappna av lite nu och njuta!

• Trisen

Hej! Jag har inte gått med i FB gruppen än, vem ska jag höra av mig till för att gå med?

:)

Svar på tråden Junibebisar 2016