• MissJ82

Junibebisar 2016

En del av oss skrev 2015-11-27 09:23:24 följande:

Enligt Livsmedelverket ska man inte äta ens Brie på pastöriserad mjölk under graviditet Bubblade het men inte kall.

Inte ens mjukost rek.

Enligt 1177 går dessa ostar bra att äta:
    Hårdost, till exempel Grevé®, Präst® och Herrgård
    Parmesanost
    Mjukost och annan bredbar ost i tub eller ask 
    Fetaost gjord på pastöriserad mjölk
    Mozzarella, Ricotta, Halloumi går bra om de är nyförpackade
    Cottage cheese, till exempel Keso®.
  • MissJ82
    fillidutt skrev 2015-12-07 16:18:15 följande:

Vecka 14 på onsdag. Och jag känner mig bara helt lugn. Min inställning har alltid varit att det inte är någon idé att fundera ihjäl sig, det är bättre att vänta o se hur det blir... och hur det än blir så blir det alltid bra :) jag stressar inte, pressar inte min sambo utan låter honom få få prata om "grodan" när han vill... o det känns som att vi är harmoniska o förväntansfulla. Hoppas dom här känslorna sitter i i 6 månader till. Jag mår bara så bra :)

Det låter som mig och min sambo. Väldigt lugna här och försöker njuta av varje minut även om illamående kommer utvägen ibland, väljer dock att tolka det som att mini växer och mår bra.

Sött med grodan! :)
  • MissJ82
    Jensan911 skrev 2015-12-07 19:13:20 följande:

Lämnar denna tråd nu. Lycka till med allt allihopa! De flesta av er finns väl i facebookgruppen så vi hörs där istället <3

Hur hittar jag Facebookgruppen? Jag vill inte heller vara kvar här!!!
  • MissJ82
    frucgsvensson skrev 2015-12-29 17:26:52 följande:

Vecka 18 idag! :) vi har varit och klämt och känt lite på barnvagn och fått mycket förklarat för oss. Har som sagt haft noll koll då det gäller sånt där. Det lutar åt en brio smile sittvagn med liggdel samt bilbarnstol som passar chassit.

Åh samma som vi då. Vi var också och klämde lite på vagnar. Lutar väldigt mycket åt en Brio Smile med allt i ett. Den kändes bäst. :) Går in i vecka 18 imorgon :)
Svar på tråden Junibebisar 2016