Junibebisar 2016
Ibland blir man så orolig att allt inte är bra! Jag har ju inte så mycket symtom, knappt inte mått illa alls.. Och en vecka kvar till UL! Någon som gjort VUL/UL som känner igen sig, och att allt faktiskt va bra iaf?
Ibland blir man så orolig att allt inte är bra! Jag har ju inte så mycket symtom, knappt inte mått illa alls.. Och en vecka kvar till UL! Någon som gjort VUL/UL som känner igen sig, och att allt faktiskt va bra iaf?
Går in i vecka 16 idag! Har börjat få mage och går knappt att dölja även om jag har pösiga kläder. Tänkte vänta med att berätta tills RuL är gjort vilket är den 28/1!
Vi tänkte ta reda på kön, hur har ni andra gjort?
Går in i vecka 17+0 idag. Någon mer som går in i vecka 17 idag? Har Bf den 29/6 :)
17+1 idag och nu har dödens hunger slagit till. Jag vill bara trycka pasta ner i magen, gahhh! Någon annan med samma bekymmer? Ställde mig på vågen och såg härliga 8kg+ också, inte konstigt..
Tjohoo, RUL igår med en galen liten grabb som inte var blyg att visa snorren för fem öre. Blev framflyttade en hel vecka så vips var man i 19+3 :). Har också moderkakan i framvägg men tycker mig kunna urskilja rörelser lite varje dag faktiskt. Inatt låg jag vaken i timmar med en steeeenhård klump på magen, under naveln typ. kan det varit någon sammandragning? Nån som vet?
I den andra tråden är vi 76 st! Jag hoppas att vi kan bli många i den nya med! Är toppen med en grupp där man kan fråga om allt, prata barnkläder, namn, oroligheter och frågor om försäkringskassan m.m gå med i gruppen nu
juni mammor 2016
Hur mår ni om morgonen? Jag är förvisso ingen morgonmänniska och har aldrig varit pigg på morgonen men det här är helt hemskt. Jag vaknar och stiger upp som jag ska och får i mej frukost men jag är helt slut i hela kroppen, har även hjärtklappning och krånglig mage och det mesta känns bara hemskt. Måste ofta vila lite efter frukosten.
Jag käkar järntabletter och har blivit lite piggare över lag, men fram till lunch är jag som levande död. Tur jag har flextid på jobbet.
Kan ni förklara hur sammandragningar känns? :)
Har nu läst igenom mer av tråden och det var kul att se att det är fler än vi som lyckats ta sig hit med hjälp av IVF. Är så tacksam för att de verkligen finns bra hjälp att få vid ofrivillig barnlöshet i Sverige :)
Tänkte på det här med föräldrautbildning ni skrev om, är det bara jag som blivit väldigt besviken på det som erbjuds? Här är det endast typ en längre träff/utbildning och alltså inte flera träffar innan och efter barnet. Hade hoppats på en chans att lära känna fler i området där vi bor för att sen ha någon nära att kunna fika, promenera eller gå på öppna förskolan med när man är ledig sen. De ordnade en träff i början av graviditeten också, typ vecka 8 tror jag vi va där och va totalt värdelöst! Två timmar och lärde mig att jag ej ska röka och dricka typ..... Så skippar nog även det här. :/
Hur tänker ni ang att färga håret som gravid? Det är ju inget som man avråds från så vitt jag vet men har läst att bl a i Danmark så avråds gravida från det. Frågade min frisör som sa att om det var farligt skulle frisörer inte få jobba med att färga hår när de är gravida. Känner mig ändå tveksam... Men börjar se risig ut i håret :p