• emuya

Junibebisar 2016

Hej alla blivande mammor! :D

Jag smyger in i tråden efter att ha plussat i torsdags (BIM -2). Känns fortfarande overkligt, så jag ska ta ett test till i mitten av veckan för att se om antalet veckor har ökat. Sen törs jag nog ringa MVC ;)

Första barnet för mig och min man, med bf ca 17/6.

Vi är 24 och 27 år. Hoppas verkligen slippa missfall och annat tråkigt!

Önskar er alla en fin söndag! :)

• emuya

Är et någon mer än jag som drömmer otroligt mycket? Vaknar på morgonen och undrar vad som egentligen hände. Helt sjukt! Haha Tungan ute Kanske inte alls har med graviditeten att göra, men brukar hursomhelst inte drömma SÅHÄR mycket som nu...

• emuya

Haha. Vilka fantastiska drömmar ni har! Skrattande Flört Då behöver jag inte känna mig så udda i alla fall. Kan också, som någon skrev, vakna mitt i natten helt utan anledning. Är än så länge inte trött eller illamående. Tacksam så länge det varar! De andra symtomen jag har är molvärk ibland, världens mest uppblåsta mage och rubbad "magrytm"...

• emuya
    knaappeen skrev 2015-10-12 08:55:31 följande:

Alltså, mina tester ökar i veckor men har fortfarande lite blödning/färgade flytningar. Haft det i 6 dagar nu. Först ljusrosa o sedan ljusbrunt ,mörkare brunt o nu ljusbrunt igen. Har ingen värk alls o enbart ömma bröst. Tog ett digitalt 5 okt som visade 2-3 , började få detta 7okt tills nu o i lördags visade testet 3+ veckor. Är i 5+4 idag. VUL är det inte någon möjlighet till ännu så. Blir bara så orolig.. Orkar inte med ett till MA eller MF för den delen:'(

Men om veckoantalet ökar trots att du har en blödning borde det ju inte vara någon fara. Eller har jag fel? Nu har jag aldrig varit gravid tidigare, men jag har förstått det som att de allra flesta blödningar är ofarliga och normalt att ha. Hoppas allt går bra för dig! Glad

• emuya

Jag tar tillbaka allt jag sa i morse om att inte ha så många symtom... Både extrem trötthet, frossa och illamående kom som ett brev på posten idag. Härligt! Flört

• emuya

Hej på er!

Går in i vecka 7 idag och än så länge flyter allt på bra. Jag behöver era kloka råd...

Jag studerar på heltid och kommer börja arbeta extra nu i november. I december kommer ett nytt schema som sträcker sig till mars nästa år. En del av mina arbetsuppgifter kommer inte fungera längre än typ längst januari ut. Så.. Bör jag underlätta för min chef genom att berätta om graviditeten nu, så att jag redan nu kan bli schemalagd med andra arbetsuppgifter eller ska jag vänta till längre fram?

• emuya

Hallå alla förväntansfulla! :)

Har följt tråden i smyg sedan en tid tillbaka. Kul och se att det börjat komma bebisar!

Väntar vårat första barn med bf 14/6. Har molvärk nu sedan en stund tillbaka. Hur vet man när det är "the real deal" och när det bara är förvärkar?

Har 12 mil enkel väg till förlossningen så vill inte gärna åka i "onödan" :P

• emuya
    ostpaj skrev 2016-06-01 19:14:23 följande:

Förra gången när jag väntade min första, läste jag ett så irriterande svar, som jag förstår mig bättre på idag, när jag väntar andra barnet.

Ngn frågade "hur vet man att det är värkar" och svaret löd "det vet du" ;)

Och idag kan jag hålla med. Du märker när det är The real deal ;)

Haha. Bara att vänta då :P Vill ha bebis nuuuu!
  • emuya

Woaaaah! Jag misstänker att mitt vatten gått!!! Var upp på toa och när jag var färdig kom det "lite extra" utan att jag kunde hålla emot. Har tagit på binda för att se om det fortsätter. Fått byta en gång och då var det lätt rosafärgat. Det liksom läcker när jag reser mig eller ändrar ställning. Ska avvakta lite och om det fortsätter ringer jag förlossningen. Är SÅ exalterad och nu finns det inte ens chans att jag kan somna om. Haha :D

• emuya

Det var vattnet som gick i natt :D Är i vecka 39 (38+1)

Ingen bebis och inga regelbundna värkar ännu. Startar det inte av sig själv så sätter de igång mig senast på lördag kväll/söndag morgon. Hoppas dock att det ska starta av sig själv innan.

Grattis till sig som fick en son, nu väntar vi på våran :)

• emuya
    gr0 skrev 2016-06-02 22:41:47 följande:

Skönt att det fakiskt är igång på riktigt! Hoppas det går smidigt och lagom fort nu. :)

Själv väntar jag fortfarande. Har endast molvärk till och från typ men det känns ändå som att NÅNTING är på g iaf.

Ännu ingen bebis. Bara oregelbundna värkar och inget som håller i sig tyvärr :/ Hoppas verkligen det sätter igång av sig själv i morgon.

Hoppas det startar för dig med snart och att allt går smidigt :)
Svar på tråden Junibebisar 2016