Inlägg från: Hannabananas |Visa alla inlägg
  • Hannabananas

Var idag på VUL, såg ett litet underverk på 11 mm med ett hjärta som slog. Konstaterades att jag är 7+2 ( v 8 ) precis enligt våra beräkningar. De sa också att nu när hjärtat börjat slå minskar risken för MF , dock försvinner den inte, kändes skönt att höra.

• Hannabananas

Här mår jag illa av all mat! Bara tanken på att gå in i köket får mig att må illa! Så fort jag ätit en rätt så kan jag inte äta mer av det för det vänder sig i magen. Dock har jag inte spytt än men det ligger liksom och pyr hela tiden. Man känner sig verkligen som världens tråkigaste här hemma. Så fort dottern busar och det blir för mycket bus börjar jag må illa! Hoppas det går över snart! Nån som känner igen sig?!

• Hannabananas

Är i v 12+2 idag och hörde igår för första gången bebisens hjärtslag med angelsound! Shit vad häftigt det var, trodde verkligen inte att jag skulle höra något men hittade rätt snabbt. Då vet vi iaf att den lille finns kvar där inne. Imorgon har vi kub så då får vi se den också!

• Hannabananas

En del av oss

Caremaxx heter den och är köpt på teknikmagasinet för typ 3 år sen. Har MA i bagaget och den har stillat min oro mycket med förra barnet, dock testade jag den i v 17 då, så nu var det väldigt tidigt som jag hörde!

• Hannabananas

Hej! I 36 h nu har jag haft oregelbundna värkar som gör ont! Allt från var 3:e minut till nån gång i timmen. Inatt vaknade jag var 10:e minut med starka värkar( på gränsen till att det gör för ont) hur länge ska det hålla på undrar man! Med första barnet tog det 3,5 h från första riktigt onda värken tills hon var ute och allt starta med att vattnet gick. Denna gång är en helt annan upplevelse. Har bf 10 juni så det är ett litet tag kvar! Men hoppas att det sätter igång på riktigt! Ringde förlossningen och det är bara att snällt vänta tills de är regelbundna!

• Hannabananas

Ja hade typ latensfas i 2 dygn. Onda ( ej smärtsamma) värkar med allt från var 5:e minut till 1 gång i timmen. I fredags kl 21 började jag få ondare värkar var 10:e minut och ringde förlossningen, de sa att vi kunde komma in för smärtlindring. Vi kom in och blev uppkopplade för att lyssna på hjärtljud ca 22:30. 23:00 dunkar hela magen nedåt( mannen såg hur hela magen flög nedåt) och det sa knäpp plus att det gjorde jätteont. Då gick vattnet, 23:10 kom vi in till förlossningsrummet och mina värkar var intensiva och jag behövde lustgas. 23:40 kom lilla Lovis ut på två krystvärkar! Jag öppnade mig från ca 4 cm till helt öppen på någon minut. Denna förlossning blev som första sjukt snabb och intensiv. Vi skojade om att hon skulle komma ut innan 12 slaget och det gjorde hon med dunder och brak! Så mina förvärkar/värkar i 2 dygn var på riktigt och det var svårt att avgöra när vi skulle in eftersom mina värkar var så glesa. Hade vi inte åkt in när vi gjorde hade jag fött henne hemma eller i bilen!

Svar på tråden Junibebisar 2016