• jag_1987

Junibebisar 2016

eliiinv skrev 2016-05-15 22:04:40 följande:

Finns det några fler här som bor i Göteborg? :D

Går in i v. 35 imon och hade vart så kul att lära känna andra mammor på mammaledigheten och sen att gå på barnvagnspromenader med. Kände att föräldragruppen jg och min sambo gick på inte alls fick oss att träffa nya människor, är 22år iaf och bor på centrala Hisingen :)

Japp ja är från göteborg väntar barn nr 2, har en dotter på 3 år, och är i vecka 38. Bor i Torslanda:)
  • jag_1987
    rpl skrev 2016-05-16 21:57:43 följande:
    Väntar också nr 2 och bor i Torslanda ???? Liten värld.
    Nej men vad är oddsen:) när ska du ha? Hur gammal är din första? Ja ska ha 1 juni och min första är en flicka på 3 och ett halvt!
  • jag_1987
    annanaa skrev 2016-05-18 14:10:16 följande:

Jaha, bebisen där inne vill inte göra det lätt för sin mamma.

Kände knappt några sparkar igår och valde att ringa förlossningen. Kvinnan på telefon ville inte hjälpa mig först men tvingade iprincip till mig en tid. Hjärtslagen var bra men ultraljudet visade att hon vänt sig och därav att sparkarna inte kändes på samma sätt.

Var på ordinarie ultraljud idag och fortfarande i säte. Har tydligen ovanligt mycket fostervatten och troligtvis därför hon kan göra alla dessa kullerbyttor. Om hon inte ändrat innan måndag nästa vecka blir det vändningsförsök. Första barnmorskan använde ordet plågsamt meDans läkaren sa att det kan kännas obehagligt någon minut bara...

Någon här som gjort ett vändningsförsök?

Ja skulle nog aldrig göra vändningsförsök. De var en läkare som tryckte så hårt på en tjej att han knäckte 8:de ryggkotan på bebisen och den blev förlamad.. Vill inte skrämma dig men de är väl värt att tänka på riskena också!
  • jag_1987
    Bibi84 skrev 2016-05-25 15:39:18 följande:

Har precis varit tul, allt såg väldigt bra ut. Han menar att hon väger ca 2300gr och följer sin kurva bra. Frågade om han kunde kolla livmodertappen och det var inga problem. tappen var ca 3 cm och jag är öppen 2-3 cm (helt vanligt för omföderskor, och vi kan gå med detta LÄNGE, haha) men jag var väldigt väldigt mogen, så han tror inte att jag går helt till bf. YEAH! Men som sagt, man vet aldrig med omföderskor. Huvudet som min bm sa var fixerat är inte det, men ruckbart och nede i bäckenet.

Nu är det bara att forstätta med hallonbladskapslar och mys stunderna som jag har sagt ska vara två gånger om dagen. :)

Får ja fråga varför du går på TUL? Ja är nämlugen orolig att minnandra ska va stor då första vägde 4010g när hon kom 40+5 så hade gärna velat ha ett TUL för att se hur stort bsrnet är nu i v 39.. Men frågan är om man kan be om ett sånt?
  • jag_1987
    Sookie85 skrev 2016-06-06 13:41:16 följande:

Bf imorgon och här är det tvärs om, hela magen guppar för att bebis rör sig så mycket. Tycker bebis kan röra sig ut men den verkar vilja stanna kvar.

Har ni några tips? Min bm sa att det enda som kan fungera är den berömda färdknäppen :)

Ja fick hinnavepning i fredags eftermiddag så körde vi färknäppen på den på kvällen och vår dotter föddes natten till söndag! I vecka 40+3 så visst funkar hinnsvepning.fick en svepning på bakåtlutad halvmjuk tapp som fortfarade var bakåt och öppen 1 cm!
  • jag_1987
    Sookie85 skrev 2016-06-06 15:23:34 följande:

Gör alla bm hinnsvepning om man ber dem? Gör det ont? Blir blött? Första barnet så har noll koll :)

Nej min gör inte de men fick de på antenatalavdelningwn när då vi var inne för ctg då ja tyckte bebisen hade vart väldigt lugn och eftersom ja vart inne för de en gång tidigare så fick ja ultraljud och vaginal undersökning också.. Då frågade doktorn om ja ville ha en svepning! Ja blev överlycklig! Men de är bara att fråga visa gör de andra inte min trodde inte på de och nu har ja motbevisat henne!
Svar på tråden Junibebisar 2016