• hennaah

Junibebisar 2016

Taiga skrev 2015-12-02 08:23:50 följande:

Jag är 11+3 och på morgonen det syns det bara lite om man vet var man ska kolla.. Men på kvällarna är jag så svullen så jag ser ut som jag ska ha trillingar :S 

**

Någon annan här som har lite symptom/inga alls? Jag har ju aldrig mått illa, har ingen växtvärk i livmodern längre, Har bara lite större bröst än vanligt och är svullen om magen på kvällarna.. Blir ju helt nervös att det hänt något, känner mig helt ogravid. Trots 2 gravtest med starka plus och ingen mens så kan jag få för mig att jag är nog inte gravid ändå, det är säkert bara lite cancer eller nåt :S

Åh, det känns som att du beskriver mig!! Har inte haft några starka symtom. Aldrig kräkts, bara mått lite lite illa nångång ibland. Är i vecka 15 nu och varken känner eller ser nånting. Däremot är brösten gigantiska mot innan, och bröstvårtorna tål inte kylan. Plus att jag äcklas av choklad....?! Vi har inte fått göra något ul eller lyssna på hjärtat, så allt är man lite nojig. Men försöker att tänka på att jag har inte haft några blödningar eller smärtor så, det är nog som det ska ändå. Är väl helt enkelt lyckligt lottad som slipper det som många stackare går igenom :)
  • hennaah
    Taiga skrev 2015-12-02 11:11:50 följande:

Jo, min BM sade att jag bara ska ta det lugnt och njuta och mysa men.. Äh.. Är man en dålig människa om man hade kunnat få önska sig en liten spya bara? Kanske en liten växtvärk? :P

Jag har bara träffat min bm en gång, vid inskrivningen/hälsosamtalet för lite mer än en månad sen. Träffar henne nästa gång i början av januari. Tycker det är på tok för lite. Iallafall som förstagångsförälder.

Haha nej, du är ingen dålig människa för det ;) man vill ju känna av något! Samtidigt får man väl ta hänsyn till att varje graviditet är så otroligt individuell. Men det är spännande. Vem vet hur man mår nästa gång? :p
  • hennaah
    Taiga skrev 2015-12-02 11:56:31 följande:

Jag har träffat min BM 2 ggr, hälsosamtal och inskrivning var separata. Är väldigt nöjd med henne, hon är jättetrevlig. Också första barnet här.

Ja, kanske får man på moppo och mår apa vid nästa gång hihi. Jag har fått tid nästa gång till slutet av januari, tror jag ska få RUL innan dess. När ska du på RUL? :D

Okej :) ja, jag är jättenöjd med min med så! Längtar nästan till nästan träff med henne..

Haha ja men precis! Blir spännande att uppleva :)

Vi har RUL 14.00 den 23/12... Ganska sjukt. Är redan nervös!! Men om allt går bra så kommer vi ha en trevlig överraskning till familjerna på julafton :) har du inte fått tid till RUL än?
  • hennaah
    Millemupp skrev 2016-03-06 17:37:18 följande:

Tack alla ni som svarat på funderingen, är ju märkligt att det inte finns mer utbud i de fysiska butikerna! Tyvärr har jag samma storlek som min make, annars hade det ju varit smidigt att sno en jacka av honom den korta tid det gäller! :) Zalando och Bon Prix verkar ju vara några av de nätbutiker som har bäst utbud för gravida, ska in där och kika. Får väl räkna med att ungefär hälften åker tillbaka i retur, men när den minimala avdelningen på H&M sällan uppdateras känns det som ett måste. 

Jag kan tipsa om ASOS! Jag tyckte de hade väldigt mycket gravidkläder som jag föll för iaf! Och inte farligt dyrt heller :)
  • hennaah
    annanaa skrev 2016-06-09 23:24:55 följande:

Okej, måste fråga er med barn sedan innan...(och även er andra, vad ni har för tankar)!

Dessa "vantar" som jag ser på 9 av 10 bebisar i min omgivning just nu, behöver man sådana? Bör man använda sådana? Min mamma tycker att jag är jättelöjlig som funderar och hänger upp mig, hon har då aldrig haft sådana på mig & mina syskon...

Är dagens föräldrar "mesigare" eller bör jag köpa?

Kan vara eftersom de kan ha vassa naglar, så det är för att de inte ska riva sig för mycket :)
  • hennaah
    Millemupp skrev 2016-06-10 00:09:52 följande:

Just det, naglarna kan ju vara fruktansvärt vassa i början och de river sig gärna i ansiktet och vid ögonen.. Hörde om en annan som i brist på vantar satte bebisstrumpor på händerna, kan ju funka det också! Ska en runda till stan imorgon, ska faktiskt se om jag hittar några vantar då.

Stirra dig inte blind på att hitta just vantar, strumpor går lika bra. Vad man än har är det lätt att det åker av ändå haha! Vi har blivit tillsagda att man INTE får klippa naglarna när det är så små. Helst inte fila heller för risken att skada dom då de är så mjuka. Så vi skulle försöka riva bort dom.. Lättare sagt än gjort :p
Svar på tråden Junibebisar 2016