Junibebisar 2016
Vecka 9 idag mår skit
Vecka 9 idag mår skit
Bara för ni slösar pengar på test att ta för ni är oroliga så betyder inte de att de minskar risken för missfall, spara pengarna till annat. Har ni fått plus en gång så ör ni gravida.. om man däremot börjar blöda eller så ring en barnmorska eller nåt så ni slipper gå runt och va oroliga att ni helt plötsljgt inte är gravida längre.
[quote=75944656][quote-nick]bryrmiginte skrev 2015-10-31 22:05:12 följande:[/quote-nick]
Bara för ni slösar pengar på test att ta för ni är oroliga så betyder inte de att de minskar risken för missfall, spara pengarna till annat. Har ni fått plus en gång så ör ni gravida.. om man däremot börjar blöda eller så ring en barnmorska eller nåt så ni slipper gå runt och va oroliga att ni helt plötsljgt inte är gravida längre.
[/
Vad kan en bm göra i mitt fall i v.4+5? Stickor är inte speciellt dyrt heller.
I mitt fall så har mina test blivit svagare när det gått åt skogen och än så länge har det inte hänt än denna gång förutom att kontrollstrecket är svagt i jämförelse till teststrecket.
Men om man gör NIPT så finns ingen missfallsrisk. Och svaret är ganska så säkert, 99,9 procent av alla foster med Downs syndrom identifieras.
Självklart. Betalar gärna mer än så... För mig/ oss är det solklart abort oavsett om det för vissa bara är "downs" men skulle för familjen och syskons skull aldrig låta bli en abort om det visar sig att barnet har downs syndrom. Skulle påverka hela familjen och framför allt syskonets liv för mkt så nej aldrig! Kanske enligt vissa är fel att säga så men har på nära håll sett hur tokigt det kan bli så absolut inte ens tveksam.
[quote=75964089][quote-nick]bryrmiginte skrev 2015-11-05 16:09:34 följande:[/quote-nick]
Så hellre betala över 6000kr för att veta om barnet har ds? Gör ni abort om de visar sog att barnet har det eller vad är meningen med dessa tester? Tycker de låter ganske konstigt att någon över 30 är villig att betala så mycket för att vara säker på att få ett friskt barn :s
Jag är 23, aldrig gillat barn å detta är min första graviditet men om de skulle visa sig att mitt barn har ds när de kommer ut så skulle de va minst lika älskat och välkommet som ett "vanligt" barn...
[/
Vad är ett normalt barn för dig? Gillar inte uttrycket normalt. Vad är normalt? Du gillar inte barn skriver du men varför blir du då gravid?
Är det v 11+0 ,12+0 -eller 13+0 som alla väntar på? När dom kritiska veckorna är över. Inte fattat de där än :p är i v 11+5
Min bm tyckte de va konstigt att jag redan i v12+6 är orolig för förlossningen :o ja kan väl knppast vara ensam on det??? :p
Åh nej det är du absolut inte! Jag är i vecka 12+5 i dag och det är ju när missfallsveckorna tar slut som man börjar inse att detta kanske går hela vägen och då också inser att det är förlossning på gång. (även fast det är några månader kvar)
Du är absolut inte ensam om att vara orolig för det!
Usch nervös inför imorgon då det är ultraljud. Hoppas så allt ser bra ut!!