• Carror

Junibebisar 2016

Gravid v.9 BF 4 juni.

23år och väntar tredje barnet :)

• Carror

Jag blev igångsatt med andra barnet då jag gått över tiden 2 veckor. Var öppen 3cm. Dom tog hål på hinnan så vattnet gick 15.30 och då startade värkarna. Blev starkare och starkare och 18.40 föddes hon.

Första barnet kom v 36+2 då gick vattnet 4 på natten och hon föddes 09.58

Nu väntar jag på att våran pojke ska komma. Är beräknad 19 juni (en dag innan min födelsedag). Vill så gärna att de ska sätta igång snart, vill inte gå över tiden igen. Tyckte igångsättningen var väldigt jobbig och fick panik av smärtan (dom hann inte ge mig ryggmärgsbedövning).

Denna gången får ja åka in direkt när de sätter igång så ska jag få eda eller spinal. Bestämt efter ett möte på auroramottagningen. Lite orolig ändå för hur fort det kommer att gå och att dom ska hinna sätta nålen.

• Carror
    Liinaa91 skrev 2016-06-08 09:53:19 följande:

Du har ändå haft snabba förlossningar! Väntar nr 2 och han är beräknad 29 juni. Som du fyller jag år 20 juni och hoppas att han kommer då om inte tidigare :)

Ja därför jag är orolig för hur fort det kommer att gå denna gång. Hoppas på att de startar med värkar och inte att vattnet går direkt så kanske jag får lite mer tid. Måste hinna fixa barnvakt och skjuts.

Det hade varit en fin present för oss om vi får den 20de :)
  • Carror
    Blomman1985 skrev 2016-06-10 08:52:27 följande:

10 dagar till bf. Väntan börjar bli oändlig. Igår hade jag sammandragningar i princip konstant, magen var stenhård. På kvällen var den öm, antagligen för att den fått jobba hela dagen. Kunde inte ens sitta utan det enda som hjälpte var att ligga ner med värmekudde. Har ni liknande? Tycker det är konstigt att det inte är sammandragningar som kommer och går utan att det sitter i konstant. Jag trodde så klart att något var på G men idag vaknade jag och kände mig inte ens gravid. 

Jag hade likadant för en vecka sen. Hade vart igång hela dagen och på kvällen kände jag så. Satt i hela natten o vaknade flera gånger av det men på morgonen var de som bortblåst. Jag har 9 dagar till bf och längtar så att de ska starta men räknar med att gå över tiden denna gång med :(
  • Carror

Nu gick min slempropp. Aldrig varit me om de tidigare graviditeter.

Fått lite mensvärk och de högg till i bäckenet för 2timmar sen. Hoppas på att de sätter igång snart

• Carror
    Sookie85 skrev 2016-06-13 11:56:23 följande:

Bf +6 idag och livet känns surt,.. Bebis sparkar som en tok men inget mer händer!

Börjar bli orolig att det är farligt att gå över tiden för länge fast min bm säger att bebis har det bra i magen... Någon mer som gått långt över bf?

Blev igångsatt bf+14 förra gången och då kom en frisk flicka.

6 dagar kvar till bf nu och längtar ihjäl mig!
  • Carror
    Amanda811 skrev 2016-06-13 14:47:36 följande:

Idag är första dagen som jag känner ett enormt tryck neråt. Det ilar o typ spänner i hela snippan... Det känns mest när jag går/står. Har även haft lite mensvärksliknande smärta till o från under dagen men ingen vattenavgång eller nån slempropp som gått. Och inte heller mer sammandragningar än vanligt... Bebis däremot är otroligt mkt lugnare än vad hon brukar vara. Kan allt detta vara tecken att nåt är på gång ändå tro? Bf -2 så bebis är välkommen att titta ut precis när hon vill! Men hellre snart än om 2 veckor ;)

Jag känner likadant idag fast bebis är livligare än vanligt. Så fort jag lägger mig ner så bökar han omkring. Har en känsla av att vattnet ska gå snart.men antar att jag får vänta nån vecka till. :(
  • Carror

Haft jättemycket mjölkiga flytningar sen 2-3 veckor tillbaka och igårkväll försvann de helt. Trosan är helt ren idag, helt otroligt! Haha

Någon som känner igen sig?

Trodde att mycket flytningar var ett tecken på att de började närma sig...

39+0 idag

• Carror
    Bibi84 skrev 2016-06-13 23:45:45 följande:

som mig typ.... nu på eftermiddagen fick jag tillbaka mina snorflytningar....låter så härligt när man säger det högt....äsch. Men ja, jag kan inte leta efter mer tecken då det enda jag har är typiska förlossnings start tecken. så blir nog att när huvudet nästan är ute eller att jag inte klarar av värkarna längre som jag åker in. 

Haha nu vart mina också tillbaka igen. En dag utan...

Haft en del förvärkar idag men tror de sätter igång när man minst anar det och inte tänker på det hela tiden. Men det är inte så lätt när man längtar så och väntat sååå länge.

Nu ska jag försöka sova om bebben kan lugna sig lite i magen snart :)
  • Carror

Vi har bådas efternamn. Låter väldigt bra ihop så de funkar bra för oss :)

• Carror

De slog mig innan att bebisen inte rört på sig idag. Han brukar alltid böka omkring när jag kör bil och det gjorde han inte idag. Ringde till förlossningen och har nu fått i uppgift att dricka iskallt vatten eller liknande och ligga i 2 timmar och räkna hur många gånger jag känner honom röra sig.

Sen ska jag ringa tillbaka. Så nu ska jag lägga mig och kolla film och notera. Sen får vi se hur det blir..

Kanske bara inte tänkt på de och missat.

• Carror
    Plärtan skrev 2016-06-15 16:17:43 följande:

Min bm gjorde hinnsvepning idag, var öppen 1,5 cm och tappen var nästan borta så jag hoppas att det sätter igång något! Någon som fått förlossningen att starta av hinnsvepning?

Jag fick hinnsvepning dagen innan igångsättning o då va ja öppen 3cm o tappen utplånad men det hann inte hända nått innan igångsättningen på em dagen efter
  • Carror
    Sookie85 skrev 2016-06-15 16:34:11 följande:

Gör hinnsvepning ont? Tar lång tid?

Jag kände inget. Dom kollade hur öppen ja va o tappen o efter frågade jag om dom kunde göra hinnsvepning och då sa hon att hon redan gjort de haha
  • Carror
    Loujo skrev 2016-06-15 18:18:39 följande:

Hej alla junimammor! Jag har inte skrivit här men tittat in titt som tätt med spänning  Grattis ni som fått era små Jag har bf imorgon 16/6 (förstföderska) och haft ganska rejäla värkar till och från sedan måndagkväll, fått knappt 5-6 timmars sömn utspritt sedan dess så börjar bli lagom trött och uttråkad..

Var inne hos min BM på kontroll imorse för att se om värkarna bara är helt obetydliga förvärkar eller om det faktiskt händer något, hon sa att jag på alla sätt börjar bli redo så det kan bli när som helst. Spännande men kan ju ändå betyda timmar, dagar eller i värsta fall veckor men det trodde hon inte.. Bebis är helt fixerad och ligger så långt ner han kan för tillfället, tappen mjuk och hade börjat öppnas men bara för "fingerblomman" än så länge.

Sååå tråkig och tröttsam väntan, hoppas verkligen att det kommer igång ordentligt snart. Hur lång tid har det tagit för er som fött/tidigare barn från det att värkar kommit som börjat påverka/öppna så smått till att det varit igång på riktigt/såpass att ni valt att åka in till förlossningen?

Med första barnet gick vattnet 04.00 i vecka 37 och värkarna startade då direkt och fort starka. Lillan föddes 09.58
  • Carror

Nu gick slemproppen 100%. gick inte att ta miste :)

Hoppas det inte tar dagar nu. Har haft både sammandragningar och förvärkar sen igår kväll.

• Carror

2 dagar till bf och 2 dagar sen slemproppen gick och ingenting händer. Bb väskan står i hallen och väntar. Äsch nu ställer jag in mig på att de inte blir förän om 2 veckor istället... väntans tider är de jobbigaste

• Carror

Var inne på förlossningen inatt för en bedömmning efter att jag haft värkar var 5 minut i 3timmar. Inte mycket som hade hänt, öppnat mig 2cm och det var 2cm kvar av tappen så är inne i latensfasen.

Fick välja om ja ville stanna eller åka hem så valde att åka hem tills de blivit starkare.

Nu har det gått 10timmar och ingen förändring på värkarna. Detta kommer nog ta tid..

• Carror

Bf idag o lill killen kom!! Kom till förlossningen runt 4 efter att ha haft värkar i 2dygn.

Öppen 6cm, fick eda o 18.32 tog dom hål på hinnan.

18.39 var han ute. 3110g o 50cm kärlek

• Carror
    ostpaj skrev 2016-06-19 22:47:20 följande:

Men va?! Kan man föda på 7 minuter? Förutom två dagars värkar :p stort grattis!!

Haha antagligen. Vi blev förvånade allihop. :) tack!
  • Carror
    Norrlandstjejen skrev 2016-06-21 09:03:52 följande:

Satt och funderade på en grej.

Om jag går efter mensens första dag är BF 29 juni för mig. På RUL gav de ett datum 24 juni. Har det skiljt några dagar för er också? Ni som redan fött i den här gruppen vilket datum stämde bäst på er (om det skiljde)?

Jag var först beräknad 6juni när man gick efter nonsens första dag men efter ultraljudet flyttades de till 19juni och han kom 19juni
Svar på tråden Junibebisar 2016