Hej alla junimammor! Jag har inte skrivit här men tittat in titt som tätt med spänning
Grattis ni som fått era små
Jag har bf imorgon 16/6 (förstföderska) och haft ganska rejäla värkar till och från sedan måndagkväll, fått knappt 5-6 timmars sömn utspritt sedan dess så börjar bli lagom trött och uttråkad..
Var inne hos min BM på kontroll imorse för att se om värkarna bara är helt obetydliga förvärkar eller om det faktiskt händer något, hon sa att jag på alla sätt börjar bli redo så det kan bli när som helst. Spännande men kan ju ändå betyda timmar, dagar eller i värsta fall veckor men det trodde hon inte.. Bebis är helt fixerad och ligger så långt ner han kan för tillfället, tappen mjuk och hade börjat öppnas men bara för "fingerblomman" än så länge.
Sååå tråkig och tröttsam väntan, hoppas verkligen att det kommer igång ordentligt snart. Hur lång tid har det tagit för er som fött/tidigare barn från det att värkar kommit som börjat påverka/öppna så smått till att det varit igång på riktigt/såpass att ni valt att åka in till förlossningen?