• Sookie85

Junibebisar 2016

[quote=76344037][quote-nick]annieh897 skrev 2016-02-16 12:38:28 följande:[/quote-nick]

Nu är det min tur att vara nojig... Vecka 23+5. Förra veckan kände jag massa sparkar. Nu har jag känt några enstaka buffar senaste dagarna, inget mer. Läser att det kan vara så, att det inte är förrän efter vecka 25+0 (eller 27+0 enligt vissa) som det ska sparka regelbundet. Att bebis helt enkelt kanske ligger vänd åt andra hållet och sparkar inåt och då känns det inte. Tycker att jag varit ganska lugn hittills men nu är jag orolig. Känns långt till besöket hos BM om en vecka.

[/

Hej! Längesen jag skrev här, är i v 23+6 och har varit och är fortfarande lite orolig för mindre rörelser i magen. Vissa dagar känner och ser vi rejäla sparkar och vissa dagar bara lite fladder. Ringde förlossningen i lördags Och de sa åt mig att lägga mig på vänstersida i 2 timmar och bara koncentrera mig på rörelser, man ska känna 10 rörelser (behöver inte vara sparkar) på dessa timnmar, vilket jag gjorde. Vissa säger att man även kan dricka isvatten innan man känner efter.

Hoppas den buffar på rejält snart i magen på dig.

• Sookie85

Är i v 30+2 och idag har jag jätteont i övre delen av magen. Har tränat idag och gick en långpromenad igår vilket gjorde att det stramade i magen.

Bebis kickar för fullt men det blir som kramper i magen när jag rör mig, kan det vara sammandragningar?

Bör nog sluta med träningen och lyssna på kroppen... Hoppas ni andra mår bra :)

• Sookie85

Ett tips till Förlossningsväskan är att skriva en "grab n go" lista.

På min står ex mobilladdare, panpizzor i frysen till sambon och necessären.

Då slipper man virra runt när det är dags :)

35 dgr kvar nu :)

• Sookie85

Vad duktiga ni är som fortfarande orkar jobba. Själv fick jag gå hem innan jul pga mitt arbete då det kan finnas en risk för fosterskador (jobbar på ett stökigt HVB-hem). Har småklättrat på väggarna här hemma men är snart i v 37 så nu är det skönt att bara glida runt här hemma :)

Någon mer som svullnat upp i händer och fötter?

• Sookie85

Jag kan inte heller ha mina ringar, och fötterna är svullna. Kan tipsa om fotbad fast med kallt vatten, tog ett igår och det var såååå skönt :)

• Sookie85

Har en fråga om förvärkar:

Igår kväll hade jag jätte ont först i ryggslutet som varade över 1 timme, kändes som mensvärk fast mkt värre och det höll i sig hela tiden. Sen släppte det men kom tillbaka efter nån timme och då hade jag stark mensvärk i 20 min men nere i magen, kommer som kramper fast de håller i sig.

är detta förvärkar?? Idag mår jag bra igen....

• Sookie85

Fick det igen inatt, varade ca 20 min, tog en alvedon och kunde somna om.

Var även dålig i magen och jag som har haft svårt att gå på toa...

Är det lugnt att ta en alvedon varje natt? Blir nojig för bebisens skull men det gör ju så ont.

Är i v 36+3.

Svar på tråden Junibebisar 2016