Junibebisar 2016
[quote=76344037][quote-nick]annieh897 skrev 2016-02-16 12:38:28 följande:[/quote-nick]
Nu är det min tur att vara nojig... Vecka 23+5. Förra veckan kände jag massa sparkar. Nu har jag känt några enstaka buffar senaste dagarna, inget mer. Läser att det kan vara så, att det inte är förrän efter vecka 25+0 (eller 27+0 enligt vissa) som det ska sparka regelbundet. Att bebis helt enkelt kanske ligger vänd åt andra hållet och sparkar inåt och då känns det inte. Tycker att jag varit ganska lugn hittills men nu är jag orolig. Känns långt till besöket hos BM om en vecka.
[/
Hej! Längesen jag skrev här, är i v 23+6 och har varit och är fortfarande lite orolig för mindre rörelser i magen. Vissa dagar känner och ser vi rejäla sparkar och vissa dagar bara lite fladder. Ringde förlossningen i lördags Och de sa åt mig att lägga mig på vänstersida i 2 timmar och bara koncentrera mig på rörelser, man ska känna 10 rörelser (behöver inte vara sparkar) på dessa timnmar, vilket jag gjorde. Vissa säger att man även kan dricka isvatten innan man känner efter.
Hoppas den buffar på rejält snart i magen på dig.