Junibebisar 2016
Provar att fråga igen, någon här inne som har moderkakan långt ner?
Provar att fråga igen, någon här inne som har moderkakan långt ner?
Samma här, fick Cyklonova utskrivet om jag skulle få det igen. Vilken vecka är du i?
Själv har jag RUL på måndag!! Sett bebisen på VUL i vecka 10, hört hjärtat med doppler nåra gånger och även känt h*n buffa, men ändå är jag livrädd att det inte kommer gå bra på rul, att dom säger att nåt är fel eller nåt... Andra barnet... Varför denna oro?! Längtar till måndagen har passerat... Nån mer än jag som kände denna oro framtill rul ??
Nån som köpt babynest och kan tipsa om var man kan beställa? Gärna såna som går att ändra storlek på när bebis växer.
Vilken fin julklapp! Min sambo påstår att han ska sy ett, men jag säger att det tror jag på när jag ser det ;)
Hur långt har ni andra kommit med förberedelser inför bebis ankomst? Vi har som sagt beställt barnvagn, skaffat babyskydd och en hel del kläder.
Hej tjejer! Jag har läst tråden ett bra tag men inte skrivit någonting ännu så tänkte presentera mig. Är en 28 åring boende utanför Stockholm som väntar mitt första barn tillsammans med min man. Vägen hit har varit allt annat än smidig med lite misslyckade IVFer osv. Men nu i vecka 26, och men en liten kile som sparkar på mig både ofta och hårt vågar jag äntligen slappna och verkligen våga tro på att vi ska få bli föräldrar! :)
Annieh och MrsLovisa - känner så igen mig i att oroa sig för att stressa upp sig men inte vilja/kunna sjukskriva sig! Jag jobbar 100 % och jag mår egentligen relativt bra bortset från stora problem med ryggen (läkarn erbjöd sig att sjukskriva mig 100 % men jag vägrade) men har ett jobb där jag har ganska mycket ansvar över både personal och olika processer, inget blir gjort om inte jag gör det och är en stressig arbetsmiljö. En dag sjuk betyder att jag har dubbla arbetsbördan dagen efter. Samtdigt så stortrivs jag verkligen med mitt jobb, innan graviditeten kunde jag lätt jobba 12 timmars pass och 60 timmarsveckor. Och trots det älska att gå till jobbet. Men jag har skärpt till mig! Jag vet ju att jag skulle må otroligt dåligt av att vara hemma utan den stimulansen och sen är det ju inte allt för kul att förlora den inkomsten heller.... Det är dock galet svårt att hitta en balans! Att jag till stor del kan göra mitt eget schema och i värsta fall jobba hemifrån underlättar verkligen men börjar inse att det är långt kvar till den 9 juni och även till början av maj då jag kommer gå på 4 veckors semester innan BF.
Hur får ni andra till balansen mellan jobb och hem, utan att stressa. Kan ju inte heller bara vara jag som behöver sova och vila mycket mer än innan?
Hur tänker ni ang att färga håret som gravid? Det är ju inget som man avråds från så vitt jag vet men har läst att bl a i Danmark så avråds gravida från det. Frågade min frisör som sa att om det var farligt skulle frisörer inte få jobba med att färga hår när de är gravida. Känner mig ändå tveksam... Men börjar se risig ut i håret :p
Igår kom vår efterlängtade dotter till världen, efter att vattnet gått i onsdags. Förlossningen var lång, men så värt det för vår lilltjej!
Grattis! :) Hur länge höll den på?
Wow! Men hade du vanliga värkar hela 9 timmar också? Eller var det bara stiljte, att ingenting hände?
Grattis! Jäkligt bra jobbat, hejja dig! :)
Detta gör mig dock nervös då de uppskattat att min bebis väger 4400 idag.
Äsch, ut kommer de alltid!
Börjar bli mer nervös för att ta med henne hem än föda faktiskt...
Grattis till alla bebisar! <3
Jag vet inte hur mkt hon ater for jag ammar, men helt klart vill hon ata jamt pa kvallen... Om hon ar hungrig ar det val bara att ge mer? Mitt problem ar att hon ibland ar ledsen utan att brostet hjalper - det enda som funkar ar att bara runt pa henne. Timmarna mellan kl 18-20 ar oftast jattejobbiga har nan som kanner igen sig?