Junibebisar 2016
Hej!
Ny i tråden, jag väntar mitt 3:e barn den 17/6. Har sedan tidigare 2 pojkar födda 2007 och 2010.
Jag har en väldigt lätt retlig livmoder och får lätt sammandragningar och har fått sen v.10.
Tisdagen den 10/5 var jag på en kontroll pga jobbiga sammandragningar, fick då veta att tappen var 4,5 cm lång. Sen lördagen den 14/5 fick jag värkar, satt o klockade dem i 6,5 timme sen somnade jag ifrån dem.
Innan de startade så hade jag o maken haft sex.
Sen förra fredagen den 20/5, satte det igång värkar med ca 2 minuter emellan vid 19:30 på kvällen vid 22 tiden pratade jag med förlossningen o de ville att jag skulle komma på koll.
Hade inte börjat öppna mig,eller i endast i den "yttre modersmunnen" som de sa, men in till bebis var det stängt, men tappen var endast ca 2 cm, så är hade det ju hänt endel. Jag blev inlagd , fick bricanylspruta o sen fick jag åka hem morgonen efter.
Nu sitter jag här igen, vi hade sex i går kväll, värkarna började ca 20 minuter efter och har sen dess kommit med 1,5-3,5 minut emellan, mestadels 1,5min Har klockat dem sen 23:20. Men jag tänker banne mig sitta hela natten om de inte ger sig eller blir hemska.
Har ont långt ner i magen, bak i ryggen, ut i höfterna och ner i benen.
Jag hoppas så att någon händer trots att jag bara är i .37(36+6). Men törs inte hoppas.
Vad tror ni är det bara "falskalarm" eller händer det något?
Båda mina tidigare förlossningar har startat efter sex men då i v.39+2 och v.41+6... MEn då jag får stora barn så får denna mer än gärna komma nu!!