• 13mila

Junibebisar 2016

Känner igen mig... Är i v 14, beräknad till 17 juni men börjar undra om allt står rätt till där inne. Har haft flera symptom (ömma bröst, illamående, extrem trötthet, molande värk) fram till ca v 12-13. Men nu har allt avtagit... Var på vul v 7, fick se ett tickande hjärta, men nu när jag inte har några symptom undrar jag om jag var skengravid eller något sådant ???? ska på rul 21/1 och känns som en evighet....

Har läst om spökveckor, man hade gärna gjort ett ul helst idag bara för att stilla oron...

• 13mila

Jag lämnade mina papper till arbetsgivaren (förfrågan om inkomst). Min arbetsgivare lämnade in inkomstuppgifterna efter någon dag och jag fick då meddelande från FK att logga in via mina sidor och granska de lämnade inkomstuppgifterna. Efter att jag godkänt de fastställde de min SGI efter någon vecka. Gick snabbt och smidigt... Tror att du behöver påminna din arbetsgivare att lämna in uppgifterna till FK.

• 13mila

Har också 8 dagar till bf och även om jag letar efter alla möjliga tecken på att förlossningen är på gång så försöker jag samtidigt ställa in mig att bebisen kommer kring midsommarn. Men skulle vilja träffa bebisen idag :) den här sista väntan tar mycket på krafterna... I alla fall psykiskt...

• 13mila

Stort grattis Bibi84!!!

Själv har jag BF på fredag och följer tråden med spänning då det är flera barn på väg ut... Känner efter och letar efter tecken, men inget än förutom lättare "mensvärk" som kommer och går.

Får kanske ta och storstäda som du, annanaa :)

Vad är det med svärmödrar? Min ville lägga sin semester nu så hon kan vara med oss i väntan på bebisen och när vi kommer hem...Tanken är god, men för mig känns det bara jobbigt att ha henne nära :o och hon får absolut inte komma och storstäda under tiden vi är på BB. Jag har sagt ifrån gällande hennes planer om semestern, men ber även sambon säga att hon ska backa av. Ett tips bara, annnanaa...

• 13mila

Grattis alla som har fått sina bebisar!

Jag väntar på min, BF+3 här. Har haft molande värk i magen och ryggen några kvällar på raken, men inga värkar som jag kan urskilja eller klocka. Har tid till bm på torsdag 24 och hoppas att hon bokar in mig till fl för bedömning och igångsättning. Har inte gjort någon vaginal undersökning eller hinnsvepning så har ingen aning om det är på g, om jag är öppen eller något om tappen. Att tillägga så är detta mitt första barn, så jag följer tråden med spänning och försöker tolka min kropp och signaler :)

• 13mila
    eliiinv skrev 2016-06-28 10:10:33 följande:

Nån mer som är kvar? :)

BF+2 idag :(

Också kvar, BF +11 här, klockat värkar sedan igår ca 23 tiden, inte sovit en blund inatt. Var nere på 4 min, men sedan har de glesats ut på morgonen. Är nu på ca 7-8 min och hoppas att de ger effekt och inte avtar. Men de är ganska intensiva... Hade även värkar natten till söndag, men de avtog helt på morgonen...

Håller tummarna för att vi får träffa våra små snart :)
  • 13mila
    eliiinv skrev 2016-06-28 12:49:23 följande:

Låter ju som att det verkligen är på G :) är det ditt första? :)

Liten uppdatering, ringde till fl, då jag kände mig trött och bara ville sova, fick komma in på bedömning, ctg visade täta men oregelbundna värkar och öppen 3 cm så får stanna på förlossningen :) hoppas att de andra cm går lite snabbare :o

Det är mitt första, så allt är nytt och det googlas kanske lite för mycket under tiden :)
Svar på tråden Junibebisar 2016