Inlägg från: Amanda811 |Visa alla inlägg
  • Amanda811

Junibebisar 2016

Hej!

Jag tänkte också hoppa in i den här gruppen. Ingen av mina vänner är gravida och jag tror att min man kommer tröttna på alla mina funderingar o tankar kring graviditeten så vad kunde vara bättre än att få ur sig allt detta här liksom? :D

Vi har vetat i en vecka att jag är gravid och enligt gravidappen så är jag i vecka 4+5 :) Känns hur coolt som helst men har lite svårt att fatta att jag faktiskt är gravid. Än så länge har jag bara lite ömma bröst och känner mig extra trött på kvällarna, i övrigt mår jag som vanligt :) Jag är väl konstig men jag ser nästan fram emot att få fler gravidbesvär, då kanske jag äntligen fattar på riktigt att det växer ett litet frö i mig :P 

• Amanda811
    Dance dance dance skrev 2015-10-15 13:59:00 följande:
    Välkommen! Haha, jag känner likadant, jag tror typ inte på det tills motsatsen bevisats. :)
    Tack! :D Haha, men precis! Hur långt gången är du? :)
  • Amanda811
    annieh897 skrev 2015-10-15 15:34:44 följande:
    Så tänkte jag också, tills illamåendet slog till riktigt ordentligt ;)
    Haha, ja jag lär ju äta upp det jag sagt både en och två gånger om jag också blir ordentligt illamående! 
  • Amanda811
    Dance dance dance skrev 2015-10-15 15:29:53 följande:
    Barnmorskan säger 7+0 men eftersom jag har en väldigt oregelbunden cykel så är jag ganska övertygad om att det är kortare än så.
    Då är du iaf längre gången än vad jag är. Jag är iofs inte helt hundra på om min app stämmer, men runt 4+5 borde jag vara. Har fått inskrivningstid hos bm i slutet på nov vilket känns som en heeeeeel evighet. Jag är sugen på att om några veckor göra ett vul, bara för att se så att kotten lever. Men å andra sidan så känner jag att äsch, det är säkert ingen fara så länge jag inte blöder eller har jätteont...
  • Amanda811
    tessan120 skrev 2015-10-15 15:47:56 följande:
    haha samma här. Efter 3 dagar med extremt illamående längtar jag tillbaka till att inte känna något alls. Så otroligt trött på detta illamående. 
    När slog illamåendet till för dig? När kan man börja "förvänta sig" att illamåendet kommer som ett brev på posten? 
  • Amanda811
    Ankissen skrev 2015-10-15 17:09:32 följande:
    Jag känner som du. Frestas ibland av att göra ultra men ett privat kostar 700 i närmaste stad och då blir jag snål. Så länge jag inte blöder heller håller jag mig lugn. Har tid måndag v.46 till bm och tycker att det är en smärre evighet. Dock när jag väl kommer dit så bokar vi nog tid för kubb! :)
    Jag har ingen aning om vad ett privat ul kostar här i krokarna men antar att det är några kronor.. Det är väl bara att ta en dag i taget och verkligen hoppas på att allt går vägen. Vi har nog bestämt oss för att inte göra något kub-test. Vi har inga några kromosomförändringar i släkten och jag har åldern på "rätt" sida (är snart 25). Det skulle kosta 1500 att göra ett kub-test i vårt landsting och det är vi inte beredda att betala (om vi inte av någon anledning blir rådda av bm att göra det).

Det är bara att som sagt ta en dag i taget och vänta till v 18-19 när det är dags för rul :P Men oj, vad långt fram det är!!!
  • Amanda811
    HeIena skrev 2015-11-11 15:57:23 följande:

Är fler än jag som har stökigt med kisseriet? 

Jag går in i v.11 imorgon och har under natten och på morgon jättesvårt att kissa. Blåsan är verkligen superfull och gör nästan ont men jag har jättesvårt att kissa. Det går långsamt och jag får sitta jättelänge.

Jag ska till BM på fredag för inskrivning och tänker fråga henne om det, men är det någon här som känner igen sig? 

Jag tycker det låter som när jag hade urinvägsinfektion. Kan vara bra att kolla upp asap. Det är ingen höjdare att infektionen kryper upp i njurarna. Been there, done that så att säga....
  • Amanda811

Vi gick in i v. 17 igår och har RUL den 25:e januari. Känns som en hel evighet tills dess :O men oj, vad spännande det ska bli att få se lilla kotten! Jag har inte känt några rörelser än och mår rätt okej. Har bara lite ont i höfterna när jag gått eller stått mkt... Nån annan som känt nåt liknande?

• Amanda811

Nu är det bara 70 dagar kvar tills vårt lilla mirakel är beräknat att titta ut :) Jag går ju o hoppas på att hon vill komma några dagar tidigare, så jag har lagt in en beställning till den 6 eller 7 juni istället för den 15. För sånt kan ju blivande mamman bestämma, eller hur? ;)

• Amanda811

Här kommer bebisarna på löpande band verkar det som! Jag har ännu inte känt nånting som skulle indikera att bebis är påväg än.. Men idag började jag dricka hallonbladste på min mans initiativ. Han har googlat o hittat denna "väl beprövade men dock ovetenskapliga metod" o så länge det inte är farligt för bebis så tänkte jag att man kan ju testa iaf ;) får de hur det går! Färdknäppen har iaf inte funkat än så länge men färdknäpp tsm med hallonbladste kanske ger utdelning, vem vet? :P

• Amanda811
    Blomman1985 skrev 2016-06-01 10:14:53 följande:
    När har du BF? Har också funderat på hallonbladste men har hört att det också kan göra förlossningen snabbare vilket jag är lite rädd för då det gick så snabbt med dottern. Rädd att inte hinna in denna gången när man dessutom måste hitta någon barnvakt först också...
    Bf den 15:e så ett par veckor kvar... Ah, jag har inte läst nåt om att förlossningen kan gå snabbare om man dricker hallonbladste. Vi har en timme till sjukhuset så jag vill ju inte heller att det ska gå för snabbt. Men å andra sidan så är detta första barnet och då brukar det ju vanligtvis ta sin lilla tid innan bebis är ute.. Jag har iaf inte känt nåt, varken ökade sammandragningar eller nåt annat som skulle indikera att bebis är påväg. Jag får nog gott vänta till bf eller ännu längre om min magkänsla är riktig... :-/
  • Amanda811
    Oscarsmamma84 skrev 2016-06-01 12:24:55 följande:

Jag har druckit hallonbladste o fick jätte onda förvärkar men inget annat. Har tagit en paus nu tills fredag för att se hur barnets hjärta mår. Mår det bra börjar jag med det igen. Vill ha en snabb förlossning o läka bra efteråt.

Någon mer än jag som lider i värmen? Vi har 26 grader o jag flyter bort känns det som.

Usch ja! Värmen är inte min bästa vän just nu. Ben, fötter o händer är supersvullna så allt jag vill göra är att vara i sjön! Då känns åtminstone inte svullnaden (även om jag är lika svullen när jag kommer upp ur vattnet)...
  • Amanda811
    annieh897 skrev 2016-06-01 14:33:13 följande:

Funkar verkligen hallonbladste? Och hur bra är det egentligen? Jag är tveksam till sånt där så har inte vågat testa.

Nja, det finns inget vetenskapligt alls som visar att hallonbladste skulle funka. Jag var också skeptisk men pratade med min bm o hon sa att det inte finns några belägg för att det skulle skada bebisen. Jag har druckit det i två dagar nu o har inte känt nånting alls mer än vanligt så tror inte det funkar, men det var faktiskt gott så jag tänker väl fortsätta ett tag till så får vi se om det har nån effekt längre fram :)
  • Amanda811

Idag är första dagen som jag känner ett enormt tryck neråt. Det ilar o typ spänner i hela snippan... Det känns mest när jag går/står. Har även haft lite mensvärksliknande smärta till o från under dagen men ingen vattenavgång eller nån slempropp som gått. Och inte heller mer sammandragningar än vanligt... Bebis däremot är otroligt mkt lugnare än vad hon brukar vara. Kan allt detta vara tecken att nåt är på gång ändå tro? Bf -2 så bebis är välkommen att titta ut precis när hon vill! Men hellre snart än om 2 veckor ;)

• Amanda811
    Carror skrev 2016-06-13 15:06:22 följande:
    Jag känner likadant idag fast bebis är livligare än vanligt. Så fort jag lägger mig ner så bökar han omkring. Har en känsla av att vattnet ska gå snart.men antar att jag får vänta nån vecka till. :(
    Jag är mer eller mindre inställd på att gå över 2 veckor. Om jag fokuserar för mkt på den 15:e juni kommer jag hinna bli knäpp innan 2 veckor till gått. Så min strategi är att räkna ner till sista dag innan igångsättning men när kroppen känns på det här viset o jag inte känt så här innan tänds ju hoppet :O hoppas att vi båda får våra kottar snarast!
  • Amanda811

Det händer grejer för många av er. Det är inte annat än att jag blir lite avundsjuk för här händer det ingenting... Trodde i måndags att nåt var på gång men inte då :-/ ska till bm idag o höra om hon kan/vill/får göra en hinnsvepning för jag vill ha ut den här kotten nu! Bf +2 o så trött på att vara gravid nu :(

• Amanda811

Jag har inte heller fått min guldklimp än. Bf +5 o är trött, trött, trött. I övrigt inga känningar att nåt skulle vara på gång :-/ försöker sysselsätta mig så gott det går men oj vad tråkigt det är att bara vänta på att filuren i magen ska komma ut...

Grattis till alla ni som har fått era små! Man är ju liiiiite smått avundsjuk

• Amanda811

I tisdags kom vår prinsessa :) 6 dagar över tiden. Började med vattenavgång måndag 12.30 o så värkar från typ 17-snåret. O så tisdag morgon kom hon äntligen. Det lilla livet som vänt upponer på vår existens <3

Nu njuter vi hemma på soffan även om eftermiddagen idag varit otroligt psykiskt påfrestande med en ledsen o kinkig liten donna. Just den detaljen att det stundtals är superjobbigt glöms liksom bort att berättas om... Men fin är hon o när hennes stora mörka ögon tittar upp mot en kan man ju inte låta bli att älska henne ytterligare några kilon <3

• Amanda811
    eliiinv skrev 2016-07-08 13:53:15 följande:

Våran tös blir imon 1 v gammal! Har lite funderingar om bajjseriet, kan tillägga att jag helammar och det har fungerat felfritt. Undrar om det är normalt att det sprutar bajs i blöjan, eller ja det låter nästan som det. Hon bajsar mestadels på natten och då kan man höra att hon trycker ut en baj med luft därtill, att det blir som ett tryck. Eller ska det mer tryckas ut försiktigt från dem?

Lite nojjig att det är magproblem, hon visar inget obehag eller så när hon bajsar och BVC-besöket är det dags för nästa vecka först :)

Det låter precis som Ellie :) o jag tänker att så länge bebisen inte verkar ha ont så är det nog helt normalt :)
Svar på tråden Junibebisar 2016