Inlägg från: Liten2016 |Visa alla inlägg
  • Liten2016

Junibebisar 2016

Oscarsmamma84 skrev 2016-05-31 14:40:06 följande:
    Nej läkarna har inte sagt nåt om det. Det är min svärmor som fantiserat ihop det. O hur hon fått det på sin hjärna är det ingen som vet för min sambo sa att jag ska på kontroll på fredag o helt plötsligt sitter hon o gråter o kan inte förstå varför de inte tog ut barnet igår utan ska vänta tills fredag. Så hon gör det inte direkt bättre för oss då vi är oroliga o hon beter sig som barnet är döende eller nåt. Jag räknar med att de bara kollar hjärtat på fredag o sen har det under kontroll fram tills den föds. Men o få mina tröga svärföräldrar att fatta det e hopplöst
    Tröga svärföräldrar finns det gott om! Herregud, så de ska hålla på. Vi ska ha om 15 dagar och igår när ingen av oss svarade i telefon när hon ringde en gång kl 12 så var hon ju övertygad om att vi var på förlossningen. För det kan ju inte vara så att man är upptagen och inte märker att det ringer. Vi ska träffa dem i helgen, och jag är redan orolig för hur hon ska hålla på.

Jobbigt att din svärmor håller på som hon gör. Du får be henne lägga av! När hon efter bebisen har kommit frågar varför du var otrevlig så kan du ju bara skylla på hormonerna, att du inte riktigt var som dig själv. Det är en bra ursäkt, även om det kanske inte har något med hormoner att göra alls.
  • Liten2016
    Oscarsmamma84 skrev 2016-06-03 08:17:28 följande:

Då e det tid o åka till sjukhuset igen idag o kolla bebisens hjärta o se om dubbelslagen blivit bättre.

Jag börjar ställa in mig på att jag inte kommer föda tidigare. Inga symtom överhuvudtaget att förlossningen snart e på g :(

Lycka till på sjukhuset och med svärföräldrarna!
  • Liten2016
    Oscarsmamma84 skrev 2016-06-03 17:08:44 följande:

Dubbelslagen var borta idag. O allt såg bra ut . De ville ändå att jag skulle komma på ett besök till nästa vecka för att verkligen se att dubbelslagen är borta

Så skönt att höra att dubbelslagen var borta! Då slipper du ju förhoppningsvis plågas av svärmor också, så det är dubbel glädje! ;)
  • Liten2016
    annieh897 skrev 2016-06-08 17:04:00 följande:

Min bm har aldrig gjort nån koll hur öppen jag är. Är det vanligt att dom gör det?

Min sa att de inte kollar det förrän tidigast efter bf. Och kanske inte ens då.
  • Liten2016
    ebe91 skrev 2016-06-10 09:06:04 följande:

Ostpaj: tänk bara på att olika landsting kan ha olika journalsystem och det är inte säkert att det besökande landstinget kommer åt din gravid-journal (ink blodgrupps-papper).

Ang att klippa spädbarns naglar. Jag klippte från dag 1, har aldrig varit ngt problem. Endel saker får man ta med en nypa salt och göra som man känner bäst för själv. Köpte nagelfilar men det var alldeles för besvärligt. Använder istället en liten fin nagelsax. Gå på eran magkänsla!

Antingen så går Ostpaj och ber sin bm skriva ut journalen eller så får de faxa den till sjukhuset i Uppsala när hon kommer in. Jag var i Stockholm förra helgen, 11 dagar innan bf och jag hade journalen med mig. Men min bm sa att de faxar den annars. Inga problem! :)
  • Liten2016

Imorgon har jag bf. Men jag känner absolut ingenting än. Jag bara väntar och väntar. Grattis till er som fått barn redan! Har alla haft att slemproppen lossnat? Borde den det? Det är vårt första barn så jag har ingen aning om hur det "ska" vara.

• Liten2016
    bryrmiginte skrev 2016-06-14 23:20:59 följande:
    Är man öppen borde väl proppen gått? Jag va ju öppen 4cm utan att märkt någonting
    Ja, just det. Den borde ju ha gått om du var så öppen. Då kanske den är lätt att missa. Jag hoppas att jag missat min också. Flört
  • Liten2016

Har bf idag. Ska strax åka till Ikea. Hoppas att något händer snart. Är trött på att vänta på bebisen. Vill inte tro att det ska vara så mycket som två veckor kvar....

• Liten2016

Min barnmorska får inte göra hinnsvepning överhuvudtaget, tyvärr. Det hade tydligen varit en incident här i Göteborg så de har fått ändra sina rutiner. Hinnsvepning görs nu bara på sjukhus här. :( Det känns konstigt att ringa till förlossningen när absolut ingenting händer, bara för att be om hinnsvepning.

• Liten2016
    ebe91 skrev 2016-06-16 19:30:55 följande:
    Vårt landsting får man fortfarande gå över 21 dagar... Men sätts oftast igång efter 18-19 dagar...
    Vilket landsting är det? Hur har du fått reda på vad som gäller i just ditt landsting?
Svar på tråden Junibebisar 2016