Inlägg från: Norrlandstjejen |Visa alla inlägg
  • Norrlandstjejen

Junibebisar 2016

v.37+1 här. Jag känner nästan ingenting. Haha knappt så jag vet om jag är gravid eller inte. Bebisen är jättelugn där inne, lite puffar ibland men inte så det stör. Aningens mensvärk till och från men ytterst lite. Hade inte förväntat mig att känna mig så pigg nu på slutet. I och för sig kräktes jag dagarna i ända i 30 veckor så känns som jag behöver en period att ta igen mig.
    Har redan ställt in mig på att jag kommer gå två veckor över tiden med tanke på hur bra allt känns.

• Norrlandstjejen

38+6 idag. Igår kväll hade jag fruktansvärt ont, kändes som att bebisen borrade ner sig, kände hur den bökade där nere. Någon som känt något liknande?

Under natten har det varit lugnt och det känns bättre idag förutom att det bränner när jag går.

• Norrlandstjejen

Men vad bra att fler känt av det där bökandet nere mot musen...dock verkar det inte vara ett tecken på att det snart är på G eftersom många av er känt av det ett bra tag :P. Antar att jag helt enkelt få vänta ett par veckor till....

Att tiden ska gå så fruktansvärt långsamt nu på slutet. Varje dag segar sig fram trots att jag verkligen försöker hålla mig sysselsatt och försöker tänka på annat. Men det är inte så lätt att hålla tankarna borta då hela min hjärnverksamhet upptas av kommande förlossning. Hur kommer det gå? Hur ont gör det? Kommer jag fixa det? Är bebisen frisk? Och det är bara några tankar man har... Haha känner mig nästan sjuklig!

• Norrlandstjejen
    lillmysan skrev 2016-06-20 08:49:10 följande:

Vilka är det som är kvar i väntan på bebis?

Jag har bf 22/6 och väntar fortfarande med spänning på lillebror :)

Jag är kvar i väntan på bebis. BF 24 juni men är helt övertygad att jag kommer gå över minst en vecka.
    Har knappt känt något alls :(. Förutom igår kväll gjorde det rejält ont i mensmagen. Det kändes som rejäla knivhugg som kom plötsligt och gjorde så ont så jag inte kunde andas. Sedan släppte det efter ett par enstaka sekunder och därefter kvarstod ihållande mensvärk mellan huggen. Det där kom och gick under två timmars tid, sedan efter det helt lugnt. Är det ett tecken på fixering eller är det förvärkar?
  • Norrlandstjejen

Satt och funderade på en grej.
    Om jag går efter mensens första dag är BF 29 juni för mig. På RUL gav de ett datum 24 juni. Har det skiljt några dagar för er också? Ni som redan fött i den här gruppen vilket datum stämde bäst på er (om det skiljde)?

• Norrlandstjejen

Spännande att följa allas före förlossning och även vad som händer under förlossningen!

Jag själv tror att jag för första gången har riktiga förvärkar. Haha nästan lycklig över att det äntligen börjar hända grejer. Dock vet jag att förvärkar kan man ha i veckor innan det kommer igång på riktigt.
    Jag har sedan 6 timmar tillbaka återkommande smärta i ländryggen och i mensmagen. Det håller i sig i typ 20-30sek sedan försvinner det. Återkommer med ca 10-15 minuters intervall. Blir värre vid rörelse. Hjälper lite vid varmt bad men inte att det försvinner helt. 

• Norrlandstjejen

Mina förvärkar har definitivt blivit värre sedan igår kväll. Kan inte sova. Klockar dem nu och det är ca 8 minuters mellanrum. Önskar man kunde somna så det avtog men icke så fort jag börjar slappna av kommer en ny våg. Har letat åt några alvedon som jag ska ta nu och så får vi se om det avtar :)

• Norrlandstjejen
    ostpaj skrev 2016-06-22 05:25:15 följande:

De ville inte ens kolla hur öppen jag var, eller OM jag är öppen. Medan andra verkar få det hos vanligt besök hos bm. Uuuusch, jag är sur.

Va?! Åka hem?? Men du har ju värkar och vattnet verkar ju ha gått. Fy vad dåligt. Tycker de iaf borde ha kollat om du var öppen!
  • Norrlandstjejen
    lillmysan skrev 2016-06-22 05:39:03 följande:

Vaknade 04.50 av en kraftig värk..de håller i sig! Sitter o klockar dem nu..även fått bruna flytningar! Spännande

Då måste det vara nära! Gud så spännande!
  • Norrlandstjejen

Var hos barnmorskan idag (sista planerade besöket). Hon sa att jag hade utplånad livmodertapp och var öppen 1 cm... Hon gjorde en koll eftersom jag haft förvärkar i ett dygn. Så något verkar vara på gång iaf men hur lång tid det kan ta är ju såklart omöjligt att säga. Helt plötsligt kan ju kroppen ta en paus :P. 

Hon rekommenderade vila och mat. Haha men jag har inte kunnat göra något av det både pga att det gör ont och att jag är så förbaskat nervös inför vad som komma skall! Blir tokig av att vänta.

• Norrlandstjejen
    ostpaj skrev 2016-06-22 19:49:59 följande:

Jävla Alvedon. Hjälpte ju ingenting! Kom in till Danderyd 17,05. Var öppen 8 cm. 17,54 föddes en mörkhårig liten lillasyster! Jobbigt att jag har kallat den för ett pojknamn i 9 månader :D

Hon parkerade sig vid min tutte och där har hon legat snart 2h :) :) :)

Men Grattis! Äntligen!
  • Norrlandstjejen
    lillmysan skrev 2016-06-22 21:56:23 följande:

Idag föddes älskade lillebror! Första värken kom 04.52, gick upp..4 min i mellan,30 sek långa..blev ganska snabbt 2 min i mellan, ringer förlossningen, vi kommer in vid 08.00, 10.29 är han född ;)

Men så roligt! Grattis!
Svar på tråden Junibebisar 2016