Inlägg från: AnnaSaraJolene |Visa alla inlägg
  • AnnaSaraJolene

Junibebisar 2016

Hej jag har också bf i juni men har inte fått datum än. Har haft två ultraljud ett för jag var orolig i början och så kub de flyttade nån dag fram å tillbaks. Men sista mensens första dag var ungefär den 18 september.

Om jag går på det de sa på Kub så borde jag va 15+4 nu alltså håller på med v 16. Jag undrar om man kalalr det graviditetsvecka 15 eller 16 då? Hur barnmorskor å ultraljud räknar där de säger bara en vecka. Om rul ska va v 18-20 t.ex är det då 17+4 t.ex eller 18+4 som de räknar?

När de räknar med att barnet från v 22 kan överleva är det då 19+3 t.ex eller 20+3. Förstår ni hur jag menar?

Har ni fått mkt mage än? För mig går det rakt ut där nere me för övrigt känns det mjukt och lite som jag har fläskt kvar bara haha. tycker den syns mer ibland så vet inte om jag mest är svullen. Är det konstigt om man inte ser magen än tydligt?

• AnnaSaraJolene

Hej igen. Jo jag vet vad t.ex 19+3 betyder, ????det jag har märkt är att när barnmorskan eller de inom vården säger t.ex v19 så menar de 19+ nånting och inte vecka 19 som håller på (18plus nånting) Kan bli missförstånd då det kan skilja en hel del på de olika sätten att prata.

Åh känner igen detta med oro. Jag är orolig nästan jämt.

Det första jag gjorde var att lösa MAMA nret som handlade om missfall, d.r flera hade fått missfall sent. Även om det är ovanligt skrämde det mig, Även gbs är jag livrädd för. Har testat å hade inget på provsvaren men jag blir så kissnödig fort å har nästan inget i blåsan i balnd å det svider och gör ont när jag är kissnödig. Har tagit medicin mot vaginos ochdet hjälpte mot den. Så borde inte vara det.

Sen åt jag gränna polkagriskarameller innan jag insåg att pepparmyntolka ska man undvika, Började läsa om örter man ska undvika och det är visst även persilja! Vågar inte smörja med aloe vera heat gel för läst att man ska undvika linement.

Idag bad jag att få lyssna på hjärtat men hon hade svårt att hörs det. Hon sa hon hörde det kort otydligt som det swischade förbi å hennes doppler hade gett utslag då sa hon och lyste rött el nåt. Men jag blev orolig ändå att det var så otydligt. Är 15+4 å har sett många här som hört redan.

• AnnaSaraJolene

ooops de där frågetecknena skulle va efter persilja och inte där, vad fel det ser ut nu. Är inte sur ????????????????

• AnnaSaraJolene

hej tjejer, orkar inte läsa igenom allt då jag missat extremt mkt men jag har en fråga till er. Jag var beräknad till 19 juni men har nu gått över tiden en vecka. i torsdags hos bm då jag hade gått över 4 dagar så var min livmodertapp fortfarande bakåtlutad, ej öppen, hon hade inte dixerat huvudet och var så högt upp med huvudet (dock riktat nedåt> ) så hon ej kände huvudet med fingrarna utan dubbelkollade med ultraljud.

Det enda tecken jag hade var att livmodertappen var mjuk.

Jag har haft svag molande mensvärkliknande nån gång om dagen men mkt svagt och lort stund.

Min fråga till er hur snabbt kan det gå från att man är helt stängd och livmodern är bakåtlutad men bara mjuk till att man börjar öppna sig och förlossningen sätter igång med latensfas åtminstone? erfarenheter?

Svar på tråden Junibebisar 2016