Inlägg från: MissIrene |Visa alla inlägg
  • MissIrene

Junibebisar 2016

Hej alla, jag har inte skrivit tidigare men följt er ett tag! Stort grattis till alla som fått bebisar! Och jag hoppas vi som fortfarande väntar får träffa våra små snart :). Jag är på bf+3 idag. Frågade min bm förra veckan om hinnsvepning och hon sa att dem gör inte det på hälsocentralen, utan isf måste jag fråga på förlossningen. Tror ni man kan ringa förlossningen och fråga om det? Eller prioriterar dem inte sånt där? Jag har än så länge inga känningar och ingen slempropp som gått.

• MissIrene
    AnnaSaraJolene skrev 2016-06-27 00:26:24 följande:

hej tjejer, orkar inte läsa igenom allt då jag missat extremt mkt men jag har en fråga till er. Jag var beräknad till 19 juni men har nu gått över tiden en vecka. i torsdags hos bm då jag hade gått över 4 dagar så var min livmodertapp fortfarande bakåtlutad, ej öppen, hon hade inte dixerat huvudet och var så högt upp med huvudet (dock riktat nedåt> ) så hon ej kände huvudet med fingrarna utan dubbelkollade med ultraljud.

Det enda tecken jag hade var att livmodertappen var mjuk.

Jag har haft svag molande mensvärkliknande nån gång om dagen men mkt svagt och lort stund.

Min fråga till er hur snabbt kan det gå från att man är helt stängd och livmodern är bakåtlutad men bara mjuk till att man börjar öppna sig och förlossningen sätter igång med latensfas åtminstone? erfarenheter?

Jag har tyvärr inget svar på din fråga, men jag är i samma sits som dig. Hade bf 19 juni men ingenting än, börjar bli riktigt psykiskt jobbigt. Dock gör min bm inte ens undersökningar så jag har ingen aning om min "status". Riktigt frustrerande :(
Svar på tråden Junibebisar 2016