Inlägg från: TwinkyIVF |Visa alla inlägg
  • TwinkyIVF

Junibebisar 2016

Surprisebaby skrev 2016-03-04 15:57:56 följande:

Har ni redan bokat in vart ni ska föda... Vilka mer förberedelser och inhandlingar har alla förstagångsföderskor hunnit göra?

Vi har BF 16 juni allt är nästan färdig handlat och BB är valt. Eller ja bor i Stockholm och här är det kaos med platser runt då. Men ja vi fick skriva in oss när vi va hos BM sist i vecka 22 :)
  • TwinkyIVF
    Bibi84 skrev 2016-05-11 13:38:39 följande:

Ja, kanske jag inte behöver gå til v. 40, men är just nu i v. 33+3, så om 4 dagar så är det ok för bebis att komma ut. :) Men såklart, ju längre dom är inne, desto bättre.

Bm besöket gick väldigt bra, nu är huvudet fixerad, trodde verkligen inte att hon skulle fixera sig alls innan fl. 

Det jag kan komma ihåg med mina tömningsdagar tidigare är att fl inte har startat så himla långt efter. Frågan är om det är samma mönster den här gången också. 

Jag verkar vara inne i någon slags tömningsvecka.. Herregud säger jag bara ! Flera gånger om dagen och bara lös i magen. Var det så för dig då?

Detta är första barnet så jag vet inget alls hur det kan starta :)

Vecka 34+5 och bebis ligger med huvudet neråt sen vecka 28
  • TwinkyIVF
    annanaa skrev 2016-06-06 17:23:44 följande:

Det jag misstänkte...

För inga prover har gjorts på min bebis.

För det måste väl ändå va ett helt annat prov? Läst något om att de gör det i samband med fostervattenprov? Vilket jag inte gjort. Måste ringa min barnmorska imorgon... Blir galen.

Jag är RHnegativ också :) Det är dom första blodproven man lämnar som dom kollar detta i. Oftast säger dom inget men jag frågade eftersom jag vet att jag är negativ och då var även bebis negativ. Du kan be å få det pappret också. Alla går igenom det testet i början för det ligger i din förlossnings journal. För det är så dom fastställer din blodgrupp ifall du skulle behöva blod tex vid förlossningen.

Fostervattensprov gör du INTE för detta. Det som händer om du är negativ och bebisen positiv är att dom håller koll vid förlossningen och du får en spruta då bara som du knappt märker av för att din kropp inte ska reagera på bebisen :)

Hoppas detta kunde lugna dig lite! :)
  • TwinkyIVF

På midsommarafton 13.15 kom vår Lily till världen efter 35 timmars förlossning.

Känns underbart att hon äntligen är här!

• TwinkyIVF
    ostpaj skrev 2016-07-03 09:43:36 följande:

Grattis! Det var en lång förlossning! Men vad som helst för de små liven :D

Ja den var väldigt lång och mycket hann å hända men huvudsaken är att hon mår bra nu och hon är här vårt lilla mirakel!
  • TwinkyIVF
    Oscarsmamma84 skrev 2016-07-09 08:23:14 följande:

Misstänkte i början oxå att Elin fick ont av d dropparna för hon var helt otröstlig på kvällarna när hon fått dem. Hon får miniform droppar o fick svaret på ett annat forum att de kan ge obehag i ca 2 v . Jag har ändrat o ger henne båda dropparna på morgonen o hon är lugnare nu

Vi bytte till sempers D-droppar & Magdroppar för Lily blev en HELT annan bebis när vi testade dom vi fick av BVC. Det va hemskt... Dom andra nu har funkat jätte bra!!
Svar på tråden Junibebisar 2016