Junibebisar 2016
Jag kan tipsa om pregnancy +, bästa appen tycker jag!
Vilken app använder ni?
Jag kan tipsa om pregnancy +, bästa appen tycker jag!
Vilken app använder ni?
Suck... Återkommer till försäkringskassan. Har bara en vecka kvar att jobba (halvtid) och de har fortfarande inte godkänt min sjukpenning. Kommer totalt att ha jobbat halvtid i ca 7 veckor så det hade ju varit bra för planeringen framåt att veta hur mycket man har att röra sig med.
Har varit i kontakt med dem flera gånger. Alla papper finns hos dem men de hänvisar bara till sina 30 dagar just nu. Fredag nästa vecka går jag på semester, och de har till onsdag på sig att fatta beslut.
Beslut om kommande föräldrapenning är redan klart (BF 20 juni).
Idag kom beskedet till slut! Äntligen!
Herregud, sömn... Det är inte lätt att sova med foglossning och uppvak för att kissa varannan timme men det blir fasen inte bättre av grannar som inte kan hålla klaffen på nätterna! Igår klampade och stampade och smällde det i flera timmar. Inatt har tjejen under ylat/gnällt/skrikit av och till från kl 23 och det har inte slutat än utan bara tilltagit. Jag blir tokig! Skickade mejl till vicevärden igår så hoppas att han kan göra nåt. Känner mig absolut inte bekväm att själv gå ner och prata med henne/dom, inte efter alla gånger jag hört hur han skriker åt henne. Det har varit jättelugnt att bo här fram tills nyligen, känns inte alls bra med bebis på ingång och allt :/
Slutade med att jag ringde polisen. Det var nog bra, för efter trettio minuter tog de med henne i polisbilen. Hon såg inte ut att vara i nåt vidare skick. Fick äntligen tag på vicevärden/styrelseordföranden också. Eftersom hon redan blivit varnad en gång kommer hon bli vräkt nu. Äntligen!
Jag hade en jobbig förlossning som avslutades med sugklocka och när bebisen väl kom ut hade hon navelsträngen runt halsen och kunde inte andas ordentligt så de sprang ut med henne och var borta ca 15 min innan jag fick träffa henne. Pratade med en barnmorska häromdagen som tyckte att det var konstigt att jag inte fick prata med nån efteråt. Det lät på henne som att det var vanligt att man får göra det, så jag blev fundersam.
Ja, det påminde en del om min förlossning. Konstigt att det hanteras så olika. Hade varit skönt att få prata med nån och ställa frågor, men allt var så omtumlande så jag tänkte inte på att fråga efter det.