• Moneal

Junibebisar 2016

Fick en tid för tidigt ul i morgon kl.10.30 för att fastställa vecka och som en liten extra koll så allt är bra då jag har så mycket förminskade symtom :)

Bara för det blev man lite nervös, men tror på att allt ser fint ut :)

• Moneal

Min bm sa att kub är mellan vecka 11 och 15, kanske är olika från område till område?

• Moneal
    Maräng87 skrev 2015-10-14 14:48:56 följande:

Ni som har barn sedan innan och mår dåligt/är suuuupertrötta hur tänker ni med att berätta för barnet/barnen? Jag känner mig så himla taskig som bara är trött, lite irriterad och tråkig när vår dotter inte fattar vad som händer. Vill gärna berätta men vill inte att hon ska prata på dagis, familj och nära vänner vet dock redan. Vill samtidigt att hon ska få vara involverad redan från start, vi har en väldigt klok och mogen 3 åring.. Så himla svårt!!

Vi har sagt till de två äldsta, att det antagligen kommer en bebis till om allt går.som det ska men att det är en hemlighet.

Nu är de 8 och 6,5 så de förstår en del och vad. Det innebär.

Tror du att hon skulle förstå att hon inte får prata om det?
  • Moneal
    Ankissen skrev 2015-10-14 18:16:54 följande:

Jag har inte vågat berätta för mina barn än, fast de är tio och sex. Tror att sexåringen skulle babbla och kan ju inte säga nåt till tioåringen och utesluta henne. Svårt!

Ja det är klart!

man vet aldrig, alla kan råka försäja sig i bland :)
  • Moneal
    Ankissen skrev 2015-10-14 19:13:04 följande:

Precis! :) Och sen tror jag det finns två anledningar till. För det första är bebisen en hoppsan, och vi har nog inte riktigt bearbetat klart det än. Sen vill jag skydda barnen från förlusten ifall det inte skulle gå vägen för jag är inte alls säker på att mannen skulle vilja försöka igen. Det är nu eller aldrig liksom.

Aha ja då är du I lite annan sits!

vi skulle ju försöka igen om det skulle sluta tråkigt och tror det kan vara bra för barnen att vara medvetna om att det inte alltid kan gå vägen.

Men vi har bara sagt det en gång, påminner dem inte, och det har inte pratats så mycket om dwt sedan heller.
  • Moneal
    Mamacitaa skrev 2015-10-14 19:57:51 följande:

Hej

Får man vara med här ? Väntar nr 4a den 2a juni,på min födelsedag ????

• Moneal
    Mamacitaa skrev 2015-10-14 19:57:51 följande:

Hej

Får man vara med här ? Väntar nr 4a den 2a juni,på min födelsedag ????

Välkommen och grattis! :)
  • Moneal
    JaninaH skrev 2015-10-15 14:47:36 följande:

har någon gjort ett ultraljud i vecka 6+2? vad visade det för er? vad sade dom?

var inne på ul i dag, i vecka 6 och då såg man inga hjärtslag.

men i din vecka borde de kunna se.
  • Moneal

Beklagar för alla som hoppar ur det gör mig så ledsen!

Stort lycka till er i framtiden <3

Svar på tråden Junibebisar 2016