• Ankissen

Junibebisar 2016

Grus grus skrev 2015-10-26 17:54:13 följande:

Alltså det var det roligaste jag läst idag! Jag såg dig framför mig åkandes nerför en aktiv vulkan helt livrädd för en blödning när du borde vara mer rädd för vulkanen. Vilka bilder i mitt huvud! Hahaha! Förlåt!

Hihi nemas problemas! Det lät faktiskt himla kul! :D

Vad många det är som blöder nu. Skönt att ni kollar upp det och underbart så många det ser bra ut för! Jag börjar få mage. Redan! Vecka sju...
  • Ankissen

Gaaa jag ballade ur och käkade upp en fjärdedels påse chips som var kvar sen helgen. Attans vad illa jag mår av dem... Nu när jag ska sova.

• Ankissen
    Wielkip skrev 2015-10-27 16:13:09 följande:

Jag fick lite restriktioner dock pga moderkakan, skulle inte ha sex, inte för att det spelar mig någon roll, bara bebin mår bra!

Någon mer som haft föreliggande moderkaka och blödningar vid tidigare graviditet? Hur ofta och rikliga blödningar hade ni isf? Fick ni extra ul tidigt i graviditeten eller bara det runt v.32? Vanligast att man intr märker det fören RUL kanske iofs, det gjorde vi min förra graviditet och i v.32 hade den flyttat sig.

Nämen så himla härligt!!! Jag har tänkt på dig idag! Jag hade föreliggande moderkaka med Elliot och jag fick en blödning i v.9. Sen blödde det lite (eller kom rosa) om jag gick en rask promenad eller något sånt fysiskt de efterföljande veckorna. Det tog dock slut i god tid före ultraljudet i v.18 och då hade livmodern dragit upp sig.

Idag berättade jag för min chef och fyra av mina närmaste kollegor. Det kändes jättebra. Går det åt skogen så gör det, men jag är snart i v8 och det börjar synas. Jag kände mig som en bluff innan. Nu är det snart, snart dags att berätta för syskonen men de får vänta till efter kub-testet. Jag skulle nog kunna säga nu men fadern vill vänta.
  • Ankissen
    Lutetzia skrev 2015-10-27 16:52:57 följande:

Är det någon annan som fryser mycket? Jag fryser så att det nästan gör ont i kroppen, både när jag är inomhus och utomhus. Sitter och jobbar med tjock tröja och halsduk. 

Jag fryser med. Urk!
  • Ankissen
    Akire-84 skrev 2015-10-28 09:37:14 följande:

Hej! Jag går in i vecka 7 imorgon och har bf 22 juni. Är vårt tredje barn. Är så trött så jag vet inte vart jag ska ta vägen :-/ hur mycket jag än vilar så hjälper det inte, minns inte när det brukar avta? Min mage börjar redan titta fram! Jag hoppas kunna dölja den på jobbet ett tag iaf då jag ska få förlängt vikariat.. När har ni tänkt berätta för jobbet?

Jag ligger en vecka före dig nästan, går in i vecka åtta på fredag och väntar också mitt tredje barn. Jag är också sjukt trött. Är jag ledig sover jag lätt "middag" två gånger och sover ändå gott hela natten. Dagen efter är jag ändå trött. Min mage är också på väg fram, då pass att jobbet vet nu. De närmsta kollegorna och chefen (är lärare). Hoppas kunna dölja det hela för mina gymnasieelever i alla fall. Bf för mig är än då länge på deras studentdag, den 17/6, så det är lite häftigt! :) 
  • Ankissen
    Akire-84 skrev 2015-10-28 10:50:51 följande:
    Vad roligt :) hur gamla är dina barn? Jag jobbar inom sjukvården så har stor tröja på jobbet iaf. Vi har julfest på jobbet den 4 dec som jag anmält mig till men funderar på att bli "sjuk" för att slippa berätta..
    De är ganska stora, så den nya lilla hoppsan blir en sladdis. Elliot är tio år snart, han fyller i november och Ella är sex år. Hon kommer hinna fylla sju i april innan hon får förmånen att bli storasyster. ;) Men de vet inget än, jag försöker dölja magen för dem och skyller på jobbet när jag är jättetrött. Tänkte de ska få veta efter kub när vi VET att det är en bebis där inne. Nu känns det ganska otroligt fortfarande! :) Hur gamla är dina? Har ni berättat?

Jag berättade på jobbet för jag kände mig så falsk med min lögn om varför jag inte drack kaffe längre och alla mina toabesök och mitt konstanta småätande. När man sitter tillsammans med andra på ett arbetsrum blir allt sånt så märkbart. 
  • Ankissen
    Akire-84 skrev 2015-10-28 12:17:30 följande:
    Våra tjejer blir 5 och 7 nästa sommar. Tänkte vänta lite med att berätta tills det känns mer säkert. Ska göra tidigt vul 10:de november så då hoppas jag se ett hjärta slå. Vi ska också göra kubtest. Känns så mysigt med en liten igen :) även om barnen nu är ganska självgående och man slipper vakna nätter, på't igen ba :)
    Mysigt med vul! Jag funderar fram och tillbaka om jag vill göra ett. Jag har gjort det i båda tidigare graviditeterna men då har det berott på saker, som blödning. Nu bara flyter det på och det känns med skönt. Då kanske jag kan vänta till mitt kub. Ska till bm måndag v. 46 så det är ju om 1½ vecka. Då bokar vi nog kub:en och jag får ett datum och se fram emot.

Jag har också funderat lite på det där med att börja om igen men samtidigt ska det bli så mysigt att få dela detta nya lilla liv med de båda stora barnen. Det ger ju föräldraskapet en helt ny dimension! :) Asmysigt med en liten igen! :)
  • Ankissen

Mitt största symptom just nu är en känsla i underlaget som är svår att förklara. Det känns lite grann som ett blåmärke "därnere" eller en annan lätt ajig känsla. Vet inte om det är fogarna som bråkar och att det kanske beror på att jag redan fört två barn.

• Ankissen
    tiinytoes skrev 2015-10-28 15:53:36 följande:

Ni som gjort tidigt VUL -vad kan man förvänta sig att se i vecka 9-10? Kan man se fostret röra sig? Om det är en eller två?

Jag har gjort vul i v6 och i v9. I v6 såg vi en liten banan med hjärtslag. I vecka nio var det små armar och ben som kunde röra sig. :)

Princess77 fy så jobbigt för er! Hoppas på hjärtslag nästa vecka.
Svar på tråden Junibebisar 2016