Wielkip skrev 2015-10-27 16:13:09 följande:
Jag fick lite restriktioner dock pga moderkakan, skulle inte ha sex, inte för att det spelar mig någon roll, bara bebin mår bra!
Någon mer som haft föreliggande moderkaka och blödningar vid tidigare graviditet? Hur ofta och rikliga blödningar hade ni isf? Fick ni extra ul tidigt i graviditeten eller bara det runt v.32? Vanligast att man intr märker det fören RUL kanske iofs, det gjorde vi min förra graviditet och i v.32 hade den flyttat sig.
Nämen så himla härligt!!! Jag har tänkt på dig idag! Jag hade föreliggande moderkaka med Elliot och jag fick en blödning i v.9. Sen blödde det lite (eller kom rosa) om jag gick en rask promenad eller något sånt fysiskt de efterföljande veckorna. Det tog dock slut i god tid före ultraljudet i v.18 och då hade livmodern dragit upp sig.
Idag berättade jag för min chef och fyra av mina närmaste kollegor. Det kändes jättebra. Går det åt skogen så gör det, men jag är snart i v8 och det börjar synas. Jag kände mig som en bluff innan. Nu är det snart, snart dags att berätta för syskonen men de får vänta till efter kub-testet. Jag skulle nog kunna säga nu men fadern vill vänta.