Inlägg från: annieh897 |Visa alla inlägg
  • annieh897

Junibebisar 2016

Mentos89 skrev 2015-11-26 23:57:15 följande:

Hej och ursäkta att jag bara hoppar in i tråden! Råkade klicka mig in och såg att du fått zofran. Blev mest lite nyfiken på om dom talade om för dig varför du bara får ta en tablett om dagen i Max en vecka? Är själv gravid och har ätit 3 st om dagen i 2 månader för mitt illamående och ingen har sagt något om det.. ????

Hej hej! Läkaren som skrev receptet sa att det inte var bra för fostret att äta mer än så. Tycker att det är lite konstigt, för den läkaren som hade hand om mig när jag låg inne lät mig ta fler tabletter om dagen och påstod att det var ofarligt. Så det verkar vara delade meningar!
  • annieh897

Blev så förbannad på vårdcentralen igår. Inte nog med att jag måste stå ut med att må illa dygnet runt så har jag blivit förkyld och det sätter sig direkt på bihålorna, har alltid gjort. Så jag ringde vc för att fråga vilken nässpray jag kan ta för att minska bihålebesvären, och fick svaret "lite får man stå ut med när man är gravid". Så hon menade att alltså att bara för att jag är gravid ska jag acceptera att jag mår skit och inte ens bry mig om att försöka se om det finns något jag kan göra åt det?! Blev förbannad, höjde rösten och hon lovade att tala med läkare... Sen ringde hon upp och läkaren hade skrivit recept på samma nässpray som jag brukar få när bihålorna krånglar, det var inga som helst problem. Men hur kan man inom vården ha den inställningen att bara för att man är gravid så ska allt skyllas på gravidsymptom, och att "vara gravid är ingen sjukdom."

• annieh897

Hur länge tänker ni fortsätta med folsyra? Har läst att det inte har nån effekt efter v 12, men har inte "vågat" sluta. Är i v 13 nu.

• annieh897

Hur mycket avlastar en sjal i förhållande till en sele? Jag har ryggproblem och kommer behöva köpa det som avlastar ryggen allra mest. Har sett att vissa selar har en del man spänner runt höfterna så att tyngden hamnar där. Tror att det är nåt sånt jag behöver.

• annieh897
    Kristalii skrev 2015-11-30 10:03:28 följande:

Jag har för mig att det brukar sägas att sjal avlastar bättre än sele. Nu är det så länge sedan jag bar i sjal, men det är mitt minne oxå. Mera tyg som sprids ut över axlar och rygg. Det finns ju många olika knytningar en kan pröva oxå. 

Jag borde antagligen fortsatt bära i sjal för höftbandet på selen gjorde att jag kände av min foglossning. I perioder hade jag svårt att bära längre sträckor. Men jag lyckades tyvärr aldrig att knyta upp barnet på ryggen med sjalen.

Intressant, jag trodde att det var tvärtom. Får helt klart forska vidare :)
  • annieh897

Idag var vi på kub. Allt såg bra ut :) Det tog en stund innan bm kunde mäta längden för den lilla låg ihopkurad, så hon fick buffa på livmodern och då började den sprattla och ändrade position. V 12+4 idag och bf 8 juni.

• annieh897

Jag vaknar inte tidigt men jag har svårt att somna fast jag är jättetrött och jag vaknar tusen gånger varje natt, så blir dåligt med sammanhängande sömn.

• annieh897

Jäkla skit, har klarat mig från att spy sen jag blev inlagd men ikväll var det dags igen. Sju veckor med illamående nu, bara sluta nån gång!!!

• annieh897

Vecka 14 idag! Mår lika illa. Ska höra med bm om akupunktur. Nån som testat akupunktur mot graviditetsillamående?

Svar på tråden Junibebisar 2016