• Liinaa91

Junibebisar 2016

eliiinv skrev 2016-07-08 13:53:15 följande:

Våran tös blir imon 1 v gammal! Har lite funderingar om bajjseriet, kan tillägga att jag helammar och det har fungerat felfritt. Undrar om det är normalt att det sprutar bajs i blöjan, eller ja det låter nästan som det. Hon bajsar mestadels på natten och då kan man höra att hon trycker ut en baj med luft därtill, att det blir som ett tryck. Eller ska det mer tryckas ut försiktigt från dem?

Lite nojjig att det är magproblem, hon visar inget obehag eller så när hon bajsar och BVC-besöket är det dags för nästa vecka först :)

Låter som min pojk. Låter som att han gör fullt i blöjan med alla ljud men det är lite.. vilken färg är det för hans är orange.
  • Liinaa91

Hej en fråga hur känns det i era underliv? Här stramar det väldigt och ibland gör det ont även om jag inte gör något. Kliar något me. ..

• Liinaa91
    ostpaj skrev 2016-07-12 14:29:13 följande:

Fick du sy ngt? Min förra förlossning fick jag sy och det minns jag kliade ngt otroligt när det läkte.

Nej sprack inget .. lite synd att jag inte kommer ihåg läkningsprocessen från förra gången.
  • Liinaa91
    UK Jennie skrev 2016-07-14 04:28:01 följande:

Jag vet inte hur mkt hon ater for jag ammar, men helt klart vill hon ata jamt pa kvallen... Om hon ar hungrig ar det val bara att ge mer? Mitt problem ar att hon ibland ar ledsen utan att brostet hjalper - det enda som funkar ar att bara runt pa henne. Timmarna mellan kl 18-20 ar oftast jattejobbiga har nan som kanner igen sig?

Känner igen mig! Känns som han bara vill ammas eller bli buren på under kvällen men även natten
  • Liinaa91
    Liten2016 skrev 2016-07-14 12:23:45 följande:

Har era bebisar kaskadkräkts? Vår son har gjort det några gånger efter att ha ätit nonstop i nästan två timmar. Så nu vågar jag knappt låta honom äta så länge, för både han och jag blir jätterädda när han kräks ur både näsa och mun. Har ni begränsat ätandet då? Inatt vågade jag inte låta honom äta så länge. Men det slutade ju med att vi var vakna till 02:30 eftersom han fortfarande var hungrig. Matade i intervaller istället för nonstop. Det känns så svårt....

Dottern gjorde de.. hände inte ofta men visst var det hemskt. Ge lite och lite för se hur han reagerar
  • Liinaa91
    Oscarsmamma84 skrev 2016-07-18 03:23:42 följande:

Har en väldigt närhetstörstande tjej. Hon vill helst vara i famnen 24/7. Lägger jag ner henne så vaknar hon medetsamma. Ibörjan sov hon väldigt mycket nu tycker jag hon knappt sover. 20 min här o där. Känns som jag bara har henne i famnen o tyvärr blir ju hennes bror lidande

Så är min pojk. . Stackars dottern som kommer imellan åt och säger till mig att lägga ner honom.
  • Liinaa91

Den här värmen asså! Bebisar får inte vistats i solen man måste klä dom i långarmat .. men min pojke blir så jäkla varm!!

Snart 1 månad och snål med sömnperioderna, tränar att ha honom på mage och tusan vad stark han är.. ett leende har jag och syrran fått så det va jätte roligt ;)

• Liinaa91
    ostpaj skrev 2016-07-26 05:49:42 följande:

Varför måste man klä dem i långärmat? Min har mest blöja och ett örngott till täcke :D var ute till en lekpark kl 21 en kväll.hon låg i vagnen med en filt. 25-30 grader ju.

För dom får inte vistats i solljus.. deras hud klarar inte av de...
  • Liinaa91
    Oscarsmamma84 skrev 2016-07-26 06:45:06 följande:

Jag klär inte Elin i långarmat. Nu när det är så varmt så klär jag henne i klänning eller kortarmad body. BVC här säger att man ska klä dem som vi e klädda. Hellre mindre kläder än för mycket kläder

Ja BVC sa till mig att jag kan klä honom i kort men då akta mig för solen.. det är inte så lätt då det är sol överallt
  • Liinaa91

Skönt att era sover för min vaknar varje 1,5 - 2 timmar..

En fråga hur snabbt slutade ni blöda efter fl? Blödde senast igår och idag inget så vågar inte hoppas för mycket, min man undrade sen då om jag kunde få vanlig mens nu direkt? Kan man ägglossning medan man blöder efter fl och då få mens direkt efter.. konstigt formulerat hoppas ni förstår.

• Liinaa91

En annan fråga om preventivmedel.. vet inte vad jag ska ta har ni några tips? Tänkte kopparspiral men man läser så mycket hemskt om den.

• Liinaa91
    UK Jennie skrev 2016-08-09 17:39:23 följande:

Jag vill verkligen sla ett slag for kopparspiralen! Jag har haft den 2 ggr forut och precis satt in en ny. Inga hormoner i kroppen, sa den stor inte kroppens naturliga cykel - det ar viktigt for mig! Mensen kan bli rikligare och har blivit det tidigare for mig, men jag tycker att det ar vart det for att slippa hormoner. Om man upplever att det blir for jobbigt kan man ju alltid ta ut den igen, latt ordnat! Vart att prova absolut. Andra allvarliga biverkningar - kanske de du last om? - typ perforerad livmoder, infektion etc ar kycket ovanliga! 

Lycka till  

Ja bm sa att den va nog bäst för mig men att den hade bäst effekt om jag sätter in den efter 6 månader? Då får jag gå utan skydd tills insättningen
Svar på tråden Junibebisar 2016