• Moneal

Junibebisar 2016

Lakrits91 skrev 2015-10-18 22:54:31 följande:

Hej! Är gärna med här!

Plussade i fredags och är i V. 5 (4+5) med BF 20/6 bor i närheten av Örkelljunga.

Har inte känt av så mycket tecken förutom att jag till och från är öm i brösten och att jag vaknar äckligt tidigt varje morgon.

Detta är mitt första barn. :)

vad roligt!

Stort grattis!!

Då bor du inte så långt ifrån mitt barndomshem, dit flyttar vi i juni nästa år :)
  • Moneal
    majpan skrev 2015-10-19 09:25:48 följande:

Igår fick jag verkligen bita ihop för att inte kräkas på jobbet. Så jobbigt! Men har upptäckt att om jag äter något salt blir det bättre ett tag. Sitter nu och längtat efter lunch för alla mina mackor ock frukter och grejer som jag brukar ha med mig på jobbet nu för tiden är slut. Har inte vågat väga mig på länge... haha

små äter hela tiden oxå, vägde mig här om dagen och hade bara gått upp, till min förvåning, 0,4 kg :)
  • Moneal

Mina smaklökar och mitt luktsinne är jätte knas!

Känner ingen smak av salt alls, saltar maten men smakar inte ett Skit! super tråkigt!!

Och mitt luktsinne, allt luktar Skit!

Hängde precis nytvättad tvätt och den luktade seriöst kål, kokt kål! och i går luktade den spya, riktigt illa!! ????

Har en malda med kyckling och kantarellgryta och lukten av kantarell får det att vända sig i magen.

Går antagligen in i vecka 8 i morgon och detta har sedan helgen verkligen tagit en nu vändning!

usch säger jag bara!!

• Moneal
    Inheaven skrev 2015-10-21 19:42:20 följande:

Usch och jag ska iväg på hotellvistelse med några vänner både nära och onära den 14-15 nov.

Alla där är riktiga festprissar och dricker jag inte kommer alla fatta.

Funderar på att inte följa med.

tycker du ska gå i alla fall, finns massor att skylla på och sen kanske man faktiskt inte vill dricka bara, säg att du ingått i en pakt om att hålla 1 vitt år med någon nära eller att du tagit tag I ditt liv och börjat träna och slutat dricka.

vill du gå tycker jag du ska görande :)
  • Moneal
    JaninaH skrev 2015-10-22 11:56:03 följande:

va på scan idag, visste att jag inte va i vecka 6+2, trodde jag va i 5+4  typ men vart tillbaka flyttad 1 VECKA?!  jag menar jag trodde det skulle bli 4 dagar men.. för jag vet exakt på dagen, minuten, när vi hade sex, enligt mina beräkningar är 7 dagar konstigt.. det betyder då att ägget levde 7 dagar efter befruktning för att sedan slå rot! vilket inte låter normalt för mig?

Jag är sjukt orolig för att det va en liten säck sade dom med..

Yolk sac seen but no obvious fetal pole noted. ? to early. Står det vilket oroar mig.....

ska tillbaka om 2 veckor, den 5e nov, då borde jag vara i vecka 7+2.. så hittills är det BF 21 Juni och inte 14 Juni.. så håller vi tummarna att allt ser bra ut den 5e..

Men ägget kan ju bli befruktat 1-2 dagar sedan vandrar det 4-5 dagar på 5:e dagen blir det en blastocyst och då kläcks ägget och bäddar in sig så 5+2 är ju 7 vilket är en vecka så är inte alls omöjligt :)

förstår att det är jobbigt, sitter lite i samma sits, ska tillbaka 4 nov 3 veckor efter mitt första ul.
  • Moneal
    Inheaven skrev 2015-10-23 05:25:09 följande:

Brunt ska, vad som sägs inte vara farligt.

Jag har inte sovit på hela natten...

Blir nog akuten idag.

Åh din stackare!!

Hur är det i dag?
  • Moneal
    Elinwyens skrev 2015-10-23 11:05:37 följande:

Har bf 27 juni, är alltså i vecka 5 nu enligt appen. Har inga gravidsymptomer alls, är det normalt? Börjar känna mig så orolig :( inte ens lite molande värk...

det är normalt, mina kom inte förens vecka 6-7.

Då längtade man till dem, nu får de mer än gärna försvinna ;)
  • Moneal

Ts kan ju lägga till en kommentar uppe i beskrivningen så att folk som kommersiella här är medvetna om vad som kan komma att diskuteras.

Så får man själv välja hur man vill ha det.

Jag är för att allt diskuteras, tänk när man själv är i den sitsen, fy vad jobbigt om man skulle behöva stänga inne alla sina känslor.

De dagar jag själv är extra låg och inte orkar göra om sådant så väljer jag faktiskt att inte ens gå in på fl eller fb just för att slippa läsa om sådant, men det är mitt eget ansvarat känna efter hur jag själv mår just den dagen.

Ingen SKA BehövA Hålla Inne För Att Vara Rädd Att Trampa Någon På Tårna.

Stor kram på er alla fina mammor och trevlig söndag! <3

PS. glöm inte vrida klockan i kväll :). ds

• Moneal
    Inheaven skrev 2015-10-25 07:26:39 följande:

Har en liten allmän fråga.

Den riktar sig till er som varit gravida innan eller kanske har så nu.

Har ni fått lite rosa vid tex orgasm?

Då menar jag inte genom att stoppa in något som kan stöta till utan enbart orgasm?

Har läst att man kan få det iom att livmodern drar i hop sig och man kan ha sköra slemhinnor.

vet att man kan få det men har aldrig fått det själv :)
  • Moneal
    Ciccie86 skrev 2015-10-25 09:52:22 följande:

Ja det kom som en rejäl chock..

Jag berättade för killen i morse, han blev nog minst lika chockad som jag.

Han skulle iväg till jobbet, så vi hann ej prata så mycket.

Vi får prata mer ikväll, så får vi se vad som händer :)

Rent spontant så vill jag ha detta barn. Någonstans känns det som att det är menat!

Oj vilken chock!

jag blev gravid efter 3 månader med min make.

Vi bestämde oss för att behålla och har inte ångrat oss, nu var ju 19 och visste inte riktigt vad jag gav mig in på men allt gick jätte bra och hon är nu 8 år :)

Tycker ni ska följa era hjärtan så löser allt annat sig om ni vill att det ska göra.det :)
Svar på tråden Junibebisar 2016