• Gweny

Junibebisar 2016

ebe91 skrev 2016-06-16 19:30:55 följande:

Vårt landsting får man fortfarande gå över 21 dagar... Men sätts oftast igång efter 18-19 dagar...

Oj ok. :-/

Tillhör själv NÄL i västra götaland.
  • Gweny
    odie skrev 2016-06-17 03:12:11 följande:

Igår kom vår efterlängtade dotter till världen, efter att vattnet gått i onsdags. Förlossningen var lång, men så värt det för vår lilltjej!

Grattis till eran tjej!
  • Gweny
    ostpaj skrev 2016-06-21 22:25:42 följande:

Torr binda. Gr gr gr :((

Var nog bara en förvaring. Men då är det igång iaf! Kanske händer mer inatt. Eller vaknar i värsta pölen. Hoppas kan man ju alltid :)

Spännande, närmar sig vilket fall.
  • Gweny
    rpl skrev 2016-06-21 20:58:10 följande:

Idag kl 11:11 kom lillebror på bf + 5. Blev till slut akut snitt efter 5 dygn av värkar. Först förvärkar, sen pinvärkar, sen igångsättning. När de satte droppen efter de tog hål på hinnorna svarade jag för bra på droppen och hade värkstormar i över 6 timmar innan de kunde sätta Eda då jag inte öppnade mig mycket. Fick vilat lite innan edan slutade funka i morse. Visade sig efter 4 timmar av ny värkstorm att edan åkt ut så jag inte fick i mig något.

När de fick ordning på den fick jag hög feber som påverkade bebis. Eftersom jag är smittad innan ville de inte utsätta bebisen för för stor press så när jag var öppen 10 cm och börjat krysta blev bebis sämre om man beslutade för snitt. Så kan det gå.

Min prins är iaf helt magisk och underbar och värd varje värk ????.

Grattis till er som precis fått och lycka till till er som kämpar.

Grattis till eran kille!

Låter som du haft det tufft, tur det är sån underbar belöning.
  • Gweny
    ostpaj skrev 2016-06-22 19:49:59 följande:

Jävla Alvedon. Hjälpte ju ingenting! Kom in till Danderyd 17,05. Var öppen 8 cm. 17,54 föddes en mörkhårig liten lillasyster! Jobbigt att jag har kallat den för ett pojknamn i 9 månader :D

Hon parkerade sig vid min tutte och där har hon legat snart 2h :) :) :)

Åh Grattis!
  • Gweny
    lillmysan skrev 2016-06-22 21:56:23 följande:

Idag föddes älskade lillebror! Första värken kom 04.52, gick upp..4 min i mellan,30 sek långa..blev ganska snabbt 2 min i mellan, ringer förlossningen, vi kommer in vid 08.00, 10.29 är han född ;)

Grattis!!
  • Gweny
    Sookie85 skrev 2016-06-23 22:45:49 följande:

Efter 13 timmars värkarbete är äntligen får son här :) han kom i v 42+1 och var efterlängtad! Det mest smärtsammaste och under underbaraste jag varit med om, 4160gram och 53 cm lång :)

Grattis!

Ja det är verkligen speciellt att något som gör så ont, resulterar i det bästa man upplevt.
  • Gweny
    annanaa skrev 2016-06-24 11:20:08 följande:

Så roligt! Grattis :)

Konstaterades tyvärr igår att flickan har för snabba andetag så hon ligger på neo meDans vi får bo kvar på BB.... Antingen beror det på infektion eller så behöver hon bara lite tid att komma ikapp. Ingen aning om när vi får komma hem så det känns för jävligt just nu faktiskt. Men det är bara att vänta!

Uch så tufft! Våran tjej hamnade där också, så vet känslan. Kram! Hoppas ni snart kommer hem.
  • Gweny
    eliiinv skrev 2016-06-24 10:09:20 följande:

Ingen bebis här heller, och ynka tecken på att hon vill ut, har BF nu på söndag hehe :) va kul! Jag bor på centrala Hisingen med sambo och en fralla :)

Åh mysigt med fralla, är uppvuxen med rasen! Har dock mopsar nu själv.
  • Gweny

Lycka till ni som är nära nu!

Kul följa tråden vidare.

Våran tjej blir redan 4 veckor idag, går så fort!

(Kom i v.38)

• Gweny
    Millemupp skrev 2016-06-26 21:50:22 följande:

19.28 kom min lille pojke till världen. En fantastisk förlossning med lite drama på slutet eftersom han ville ut för fort och jag blev tvungen att krysta extra hårt vid varje värk. Trots det gick det bra och jag fick bara en liten bristning. Hoppas ni andra inte behöver vänta länge till på era små mirakel! :)

Grattis till eran kille.
  • Gweny
    annieh897 skrev 2016-06-26 22:44:55 följande:

Grattis till er som fått era små! Och håll ut, snart är det er tur, till er som fortfarande väntar!

Idag är vår tjej fyra dagar och har med 99% säkerhet fått sitt namn bestämt - det blev en Freja.

Fint med Freja! Våran tjej heter Ofelia.
  • Gweny

Ostpaj>> men fy din stackare! Hoppas det blir bättre fort.

Oscaramamma>> oj så jobbigt, inte hört nån fått innan så. (Bara inom hund, är hunduppf)

Krya på dig!!

Evaaki>> Grattis!!

Är verkligen svårt med namn. Vi var inte 100 om några innan.

• Gweny
    Blomman1985 skrev 2016-06-28 08:27:07 följande:

Äntligen var det min tur. Inatt kl 02.30 föddes vår dotter Disa. Första värken kom 00.30 och blev direkt regelbundna med 3 minuter mellan så det var snabbt in på förlossningen och kort därefter var hon ute. Fick sy 4 stygn men allt gick otroligt bra. Nu blir det att försöka få igång amningen och träffa storasyster.

Grattis till eran tjej.
  • Gweny

13mila>> spännande, lycka till nu.

Annanna>> skönt att få komma hem! Vilken bra BM som tog sig tid och hjälpte dig med amningen.

• Gweny
    eliiinv skrev 2016-07-04 18:14:11 följande:

I lördags 2/7 kl 21.39 föddes äntligen vår lille Alice, 6 dagar över tiden. Mekfärgat fostervatten började sippra vid 7tiden på morgonen och sammandragningar, åkte in och sattes igång med dropp vid lunchtid. Livet kan inte bli bättre! :)

Grattis!

Min tjej är redan 5 v nu. Går så fort.
Svar på tråden Junibebisar 2016