Inlägg från: En del av oss |Visa alla inlägg
  • En del av oss

Junibebisar 2016

[quote=75952289][quote-nick]Moneal skrev 2015-11-02 20:23:22 följande:[/quote-nick]

Nä, tror inte man ska analysera av mycket, var helt säker på när förra barnet blev till och fick + tydligt 5 dagar innan bim (äl+9) men de flyttade ä då mina veckor hela tiden och påstod att hon minsann blev till mycket senare....så har slutat analysera

:)

det får vara som det är helt enkelt :)

[/

Jo men ett hum har jag, vågar ett spann iaf mellan 9-17 okt för den scävar runt några dagar inne i livmodern för att välja ut en bra plats att landa på sedan tar det några dagar innan HCG halten är mätbar i urinen. Fick fruktansvärt brännande smärta i brösten under natten till den 17 okt som gjorde så kolosalt ont aldrig någonsin haft så ont förut i båda brösten.

Om allt går bra går min dröm i uppfyllelse juni/juli 2016
  • En del av oss

Hur behandlar man bakteriell vaginos om man tar crinone vaggisar samtidigt? Jag vet inte om jag har BV men det luktar så sablans illa och jag gar fått BV av crinone förr och har nu läst att bv kan orsaka mf så måste ringa och prata med mvc och gyn imorgon och få hjälp och ta reda på hur det är.

• En del av oss

[quote=75952699][quote-nick]Ramiz skrev 2015-11-02 21:47:17 följande:[/quote-nick]

Hahaha så bra :) Hoppas din karl hittade nått å äta åt dig :)

Piggelin e alldeles lagom med smak tycker jag :)

[/

Ha ha det blev Crossianter till middag, så nyttigt så. Min tanke att äta nyttigt sprack direkt.

• En del av oss

[quote=75952865][quote-nick]Äppeljuicen skrev 2015-11-02 22:20:48 följande:[/quote-nick]

Låter som en bra idé att kontakta bm. :)

För min del verkar jag haft bv i flera år utan speciella symtom, eller ja... jag luktade inte rutten fisk som vanligaste symtomet är, och det var antagligen pga bv som jag inte blev gravid. Fick behandling för det i juli. Jag tycker personligen det varit för lite info angående bv och hur det kan påverka en, med tanke på hur vanligt det är också.

[/

Kommer kontakta mvc imorgon bitti.

• En del av oss

God morgon alla blivande mammor!

Hoppas verkligen få bukt med misstänkt svamp eller BV idag, mvc öppnar 8.30 och här sitter jag klarvaken 5.40 sen 1 timme och kan inte sova. Är så rädd att det är BV och att det kan orsaka mf. Har googlat men kan kan inte någon bra info om hur detta behandlas under graviditet eftersom Dalacin och Flagyl inte verkar får användas under 1:a trimestern och hittar inget info om man kan kombinera medicin mot svamp eller BV med Crinone progesteron. Hoppas verkligen mvc kan detta när nätinfo inte verkar finns ens.

• En del av oss

Någon mer med ett humör som pendlar upp och ner? Känns som riktig PMS-häxa idag och sambon får ta allt från vrede, att han inte begriper nåt, är glömsk och hej och hå...blir så trött på mig själv ibland varför jag blir såhär.

• En del av oss

[quote=75954025][quote-nick]Wielkip skrev 2015-11-03 10:06:13 följande:[/quote-nick]

Jag skulle köpa svampbehandling igår men På Apoteket sa de att de inte längre får rekommendera någon behandling till gravida...

[/

Det är väl införingshylsan i plast som ska undvikas och canesten kan väl användas? Det sa gyn till mig i telefon idag.

Nu har jag fått tid till gyn imorgon och kolla upp om det är BV eller svamp jag har. Är nojjig över hur sjutton man behandlar det för vagiatiorier funkar väl inte ihop med mina progesteronvagitorier och Dalacin och Flagyl rekommenderas inte under 1:a trimestern och Dalacin brukar skrivas ut i 3 dygns behandling som förs upp i slidan.

• En del av oss

[quote=75954099][quote-nick]Linda_ skrev 2015-11-03 10:22:53 följande:[/quote-nick]

Nu är det min tur att vara orolig. Ont i magen och inga ömma bröst eller bröstvårtor alls idag :(

[/

Har inte några symtom heller och är i v.6 nu

• En del av oss

[quote=75954524][quote-nick]Linda_ skrev 2015-11-03 12:17:16 följande:[/quote-nick]

Min mage har vart uppblåst och jag har haft ömma bröstvårtor och bröst sen jag plussade. När jag vaknade imorse så var alla symtom borta :( Det var likadant i januari när jag fick MA.

[/

Jag hade symtom samma vecka jag plussade men sedan försvann dom. Har haft många mf och ma och vid mitt ma försvann alla symtom också nästan direkt efter plus och testerna blev svagare. Fy vet hur det känns. Ska du göra något VUL?

• En del av oss

[quote=75954711][quote-nick]Linda_ skrev 2015-11-03 12:56:37 följande:[/quote-nick]

Ja, jag fick en tid idag så vi får väl se hur det går. Så himla nervös :(

[/

Åh vad skönt att få klarhet, själv får jag hålla mig till tåls till den 19 november. Ska iofs till gyn imorgon för misstänkt BV eller svamp men vet inte om hon jag ska träffa kommer kolla med VUL.

Svar på tråden Junibebisar 2016